نویسنده: افشین پیروزی
// سه شنبه, ۱۴ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۵۹

نگاهی به اطلاعات منتشر‌شده از بازی Diablo IV

بلیزارد پس از معرفی بازی Diablo 4، در جریان پنلی مجزا اطلاعات بیش‌تری هم از آن منتشر کرده که در این مطلب مروری به آن‌ها خواهیم داشت.

چند روز پیش و در جریان بلیزکان 2019، بلیزارد رسما نسخه جدید از سری دیابلو را با نام Diablo 4 معرفی و اعلام کرد که این بازی قصد دارد دنیایی تاریک و بی‌رحم را مثل مخصوصا نسخه دوم به‌تصویر بکشد. همچنین مشخص شد که برای اجرای بازی همیشه باید به اینترنت وصل باشید و البته که به این زودی‌ها هم قرار نیست شاهد انتشار این بازی باشیم؛ بازی که برای پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و پی‌سی تایید شده است.

اما پس از معرفی بازی، سازندگان آن در جریان پنلی مجزا اطلاعات تکمیلی بیش‌تری هم از این اثر به‌اشتراک گذاشتند. یکی از مواردی که در این پنل هم به آن تاکید شد، الهام گرفتن بازی از فضا و حس و حال نسخه دوم دیابلو است و بازی حال و هوایی شبیه به این نسخه خواهد داشت و نه نسخه سوم؛ جدا از این دیابلو 4 قرار است تمرکز زیادی روی مفاهیم مرموز و اسرار‌آمیز داشته باشد و دنیایی بی‌رحم، تاریک و پر از خشونت را در آن شاهد باشیم. 

دانلود ویدیو از آپارات

از لحاظ داستانی، همان‌طور که در تریلر معرفی هم تماشا کردید در بازی شاهد احضار لیلث، دختر مفیستو یعنی ارباب نفرت، هستیم. در صورتی که اطلاعات زیادی راجع به داستان سری دیابلو نداشته باشید، باید گفت که لیلث زمانی عاشق شخصیت ایناریوس بود و اتحاد آن‌ها منجر به خلق Nephalem شد. بدین ترتیب لیلث به‌نوعی حکم مادر تمام انسان‌ها را دارد؛ البته یک مادر نه‌چندان دوست‌داشتنی و مهربان! در جریان کمپین بخش داستانی، شاهد یک جهان‌باز بزرگ خواهید بود که شامل پنج منطقه با ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد می‌شود. طبق اعلام سازندگان، آن‌ها با درسی که از دیابلو ۳ گرفته‌اند سعی کرده‌اند یک روایت غیرخطی را در دیابلو ۴ خلق کنند؛ روایتی که در آن اجباری به پایان رساندن داستان اصلی بازی قبل از انجام دادن کار‌های دیگر نیست و بازیکنان می‌توانند درکنار دنبال کردن خط داستانی فعالیت‌های جانبی مختلفی را هم انجام بدهند. این ویژگی باعث خواهد شد تا هر بازیکن بتواند بازی را به همان سبکی که دوست دارد پیش ببرد. 

بازی Diablo 4

از حیث کاراکتر‌ها، بازی شامل پنج کلاس شخصیتی خواهد بود که سه مورد از آن‌ها یعنی Barbarian، Sorceress و Druid در جریان ویدیو گیم‌پلی بازی نمایش داده شدند و در جریان پنل بازی هم اطلاعاتی از آن‌ها منتشر شده است. به‌گفته سازندگان Barbarian همیشه یکی از محبوب‌ترین کلاس‌های شخصیتی در سری دیابلو به‌حساب می‌آید و قدرت بالای آن در مبارزات نزدیک، باعث شده بود تا بازیکنان در نسخه دوم و سوم دیابلو هم علاقه زیادی به شروع بازی با این کلاس داشته باشند. در دیابلو ۴، بسیاری از خصوصیات دوست‌داشتنی این کلاس حفظ شده است و کماکان شاهد شخصیتی با قدرت‌بدنی بسیار بالا هستیم که مخصوصا در مبارزات نزدیک کارایی بالایی دارد. اما جدا از این، در بازی شاهد یک ویژگی به اسم Arsenal هم خواهیم بود که باعث می‌شود بربرین بتواند همزمان چهار سلاح مختلف را با خود حمل و در مواقع نیاز از آن‌ها استفاده کند. سلاح‌هایی که با یک دست یا دو دست گرفته می‌شوند قابل استفاده هستند و در صورتی که از یک قابلیت ویژه استفاده کنید، به‌صورت خودکار سلاح مناسب برای آن توسط شخصیت‌تان استفاده خواهد شد و نیازی به سوییچ دستی پیش از استفاده از قابلیت‌های ویژه نیست. 

دانلود ویدیو از آپارات

همچنین مزایای ویژه چهار سلاحی که با خودتان حمل می‌کنید همزمان روی شخصیت شما تاثیر خواهند گذاشت و به‌عنوان نکته پایانی، برای استفاده از قابلیت‌های ویژه این شخصیت هم نیاز به فیوری خواهید داشت که با کشتن دشمنان به‌دست می‌آید. کلاس دیگری که شاهد بازگشت آن در بازی هستیم، Druid است. نکته جالبی که سازندگان در جریان پنل بازی به آن اشاره داشتند، این است که دروید در ابتدا جزو کلاس‌های برنامه‌ریزی‌شده برای بازی نبود اما پس از اینکه آن‌ها طرح‌های طراحی‌شده توسط یکی از اعضای تیم را مشاهده کردند، تصمیم‌شان عوض شد. دروید‌ها در نسخه چهارم بازی، شخصیتی کاملا منعطف و هیبریدی خواهند بود؛ بدین معنی که می‌توانید از قابلیت‌های احضار، استفاده از جادو‌ها و تغییر شکل آن‌ها استفاده کنید. این ویژگی‌ها به‌تان اجازه خواهند داد تا بین شکل‌های مختلف سوییچ کنید یا اینکه نه در صورتی که از یک شکل خاص دروید‌ها رضایت دارید، روی آن تمرکز داشته باشید. 

در بین کلاس‌های معرفی‌شده، سازندگان کم‌ترین اشاره را به The Sorceress داشتند و فقط به گفتن اینکه این کلاس با استفاده از قدرت‌های جادویی‌اش با دشمنان مبارزه خواهد کرد، بسنده کردند. هنوز دو کلاس دیگر بازی معرفی نشده‌اند اما بد نیست تا کمی گزینه‌های احتمالی آن‌ها را هم مرور کنیم؛ از آنجایی که در بین سه کلاس معرفی‌شده شاهد شخصیتی با قدرت دفاعی بالا نیستیم، بعید نیست که یکی از دو کلاس معرفی‌نشده متعلق به تانک‌هایی مثل Paladin یا Crusader باشد. از طرف دیگر با اینکه دروید قدرت احضار را دارد، ولی این مورد ویژگی اصلی دروید به‌حساب نمی‌آید و بعید نیست کلاس پنجم بازی هم چیزی مثل Witch Doctor یا Necromancer باشد که در این زمینه مهارت بالایی دارند. البته کلاس‌هایی مثل Assassin یا Amazon هم می‌توانند جزو گزینه‌ها باشند یا شاید همچنین کلاس‌هایی در آینده در قالب DLC به بازی اضافه شوند و همینطور احتمالا معرفی دو کلاس کاملا جدید که قبلا در بازی حضور نداشتند هم وجود دارد. 

بازی Diablo 4

مورد دیگری که سازندگان در جریان پنل به آن اشاره داشتند، وجود امکانات گسترده برای شخصی‌سازی کاراکتر است. برای مثال از حیث ظاهری و در آغاز بازی می‌توانید مواردی مثل جنسیت، مدل مو، رنگ پوست، خالکوبی‌ها و موارد دیگری را شخصی‌سازی کنید و در ادامه بازی هم به‌لطف وجود یک درخت مهارت گسترده، می‌توانید خصوصیات شخصیتی کاراکترتان را آنطور که می‌خواهید بسازید. بلیزارد اعلام کرده که هدف آن‌ها طراحی سیستم درخت مهارت به شکلی بوده که بازیکنان بتوانند شخصیت‌شان را واقعا آنطور که دوست دارند بسازند و به‌جای بازی کردن با شخصیتی که سازندگان طراحی کرده‌اند، با شخصیت منحصربه‌فرد خودشان بازی کنند. موارد دیگری مثل Skill Rank‌ها یا Rune Word‌ها هم در این نسخه برمی‌گردند که اعلام شده استفاده از آن‌ها راحت‌تر از گذشته خواهد بود. 

 بخش پایانی صحبت‌های سازندگان در مورد بازی، به ویژگی‌های چندنفره و آنلاین آن مربوط می‌شد. در دنیای بزرگ بازی، شهر‌هایی به‌عنوان هاب قرار گرفته‌اند که در آن‌ها می‌توانید کار‌هایی مثل تبادل آیتم‌ها با سایر بازیکنان را انجام بدهید یا حتی با تشکیل تیم با آن‌ها، باهم سراغ انجام دادن یک سری از کار‌ها بروید. برای مثال در جریان پنل سازندگان رویدادی را نشان دادند که در آن چند بازیکن با همکاری هم مشغول مبارزه با یک باس عظیم‌جثه بودند. رویداد‌های اینچنینی و همینطور سیاه‌چال‌های بازی همگی ساختاری تصادفی خواهند داشت تا از یکنواخت شدن بازی به مرور زمان پیشگیری کنند. علاوه‌بر این مشخص شد که برای گشت‌و‌گذار در دنیای بزرگ بازی، بازیکنان قابلیت استفاده از مَرکب‌های مختلف را هم خواهند داشت و در حین نبرد‌ها هم می‌توانند از مرکب خود پیاده شده و وارد درگیری شوند. 

بازی Diablo 4

به هر حال به مرور زمان اطلاعات بیش‌تری هم از دیابلو ۴ منتشر خواهد شد اما آنچه که فعلا می‌دانیم، این است که سازندگان با درنظرگرفتن نسخه‌های قبلی بازی سعی در خلق اثری دارند که بتواند مخصوصا طرفداران نسخه‌های قدیمی‌تر بازی را راضی نگه دارد و این مجموعه را اثری وفادار به ریشه‌های خودش به‌تصویر بکشد. اینکه درنهایت این ویژگی‌ها چقدر در نسخه نهایی واضح خواهند بود سوالی است که فعلا نمی‌توان جوابی برایش پیدا کرد. نظرات خود را در مورد اطلاعات منتشر‌شده از بازی با زومجی در میان بگذارید.


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده