نویسنده: مهدی اسدی
// جمعه, ۸ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۵۸

بخش چند نفره بازی Curious Expedition به صورت رایگان به آن اضافه شد

بازی ماجراجویانه، روگ‌لایک و قرن نوزدهمی Curious Expedition در جدیدترین آپدیت خود، میزبان یک بخش چند نفره و رایگان شده است.

شاید حالا دیگر از زمانی که استودیوی Maschinen-Mensch بازی ماجراجویانه و روگ‌لایک Curious Expedition را منتشر کرد (سال ۲۰۱۶) زمان زیادی گذشته باشد، اما در آخرین بروزرسانی این بازی، یک بخش مولتی پلیر رایگان که قبلاً هم در نسخه‌ی بتای آن وجود داشت، اضافه شده است.

اگر تاکنون با بازی Curious Expedition آشنایی نداشتید، باید گفت که این بازی در حوالی قرن نوزدهم میلادی اتفاق می‌افتد و بازیکنان آن که نقش بازیگران این ماجراجویی تاریخی را بر عهده دارند، باید سفر خود را در میان سرزمین‌های پرمخاطره‌ی دنیای بازی شروع کنند و به جستجوی گنجینه‌های رمزآلود و ناشناخته بپردازند.

سبک گیم پلی بازی Curious Expedition بیشتر شبیه بازی‌های ماجراجویانه‌ی رومیزی است که بازیکنان آن باید در نقشه‌ی اسرارآمیز بازی به اکتشاف و جستجوی آیتم‌های مورد نظر خود بپردازند

سبک گیم پلی بازی Curious Expedition، بیشتر شبیه بازی‌های ماجراجویانه‌ی رومیزی است که بازیکنان آن باید در نقشه‌ی اسرارآمیز بازی به اکتشاف و جستجوی آیتم‌های مورد نظر خود بپردازند. هدف اصلی شما در هر یک از مراحل این بازی، کسب بالاترین امتیاز در رقابت با هوش مصنوعی بازی است. برای دستیابی به این منظور، باید منابع مورد نیاز برای پیشبرد سفرهای خود را جمع آوری کنید و به تشکیل گروه بپردازید. هریک از افراد این گروه، از یک قابلیت منحصربه‌فرد برخوردار هستند که در ماجراجویی‌های شما به کار خواهند رفت. اما از طرفی، خصوصیات منفی این افراد، مانند سوءظن، نژادپرستی یا تنفر از زن، نقطه ضعف شخصیت آن‌ها است و باعث ایجاد دردسر می‌شود.

وقتی که آماده‌ی شروع ماجراجویی خود شدید، می‌توانید آزادانه در در نقشه‌ی بزرگ بازی به گشت و گذار بپردازید و با توقف در ایستگاه‌های مختلف، به دزدی و تصاحب گنجینه‌های آن‌ها بپردازید. در این بین، مکان‌های زیادی وجود دارد که چندان هم ارزش توجه کردن را ندارد یا نیازمند مقابله با حیوانات وحشی و دیگر موجودات بومی منطقه است. شرایط محیط، و مسیر حرکت شما نیز چندان مطلوب نیست و شما باید همواره به مواد غذایی و سایر منابع محدود خود توجه داشته باشید. در غیر این صورت، سلامتی یا عواملی همچون اعتبار و شهرت شما به خطر خواهد افتاد. هرچه درباره‌ی این مسائل ضعیف‌تر عمل کنید، بازی برای شما دشوارتر می‌شود و در صورتی که بنا بر هر دلیلی کشته شوید، بازی تمام است.

Curious Expedition

اتفاقات تصادفی و رندوم بازی Curious Expedition ممکن است باب میل همه‌ی مخاطبان نباشد؛ اما به کاربردن استراتژی‌های مختلف برای دفع مخاطرات این بازی، محیط جذاب و لذت‌بخشی را برای شما فراهم خواهد کرد.

حالت مولتی پلیر یا چند نفره‌ی بازی Curious Expedition با نام Rivals شناخته می‌شود. این بخش، سال گذشته و قبل از اینکه با جدیدترین آپدیت این بازی منتشر شود، برای نسخه‌ی بتا و بر پایه‌ی مرورگر این بازی ارائه شده بود. ساختار این بخش، تا حد زیادی از سبک حالت انفرادی بازی پیروی می‌کند؛ با این تفاوت که این بار، بازیکنان به جای هوش مصنوعی بازی، در برابر انسان‌ها قرار داده می‌شوند.

بین بازیکنانی که در یک تیم به ماجراجویی در نقشه‌ی بزرگ این بازی می‌پردازند، ارتباط خاصی وجود ندارد. البته شما سایر بازیکنان را در حین فعالیت‌های خود مشاهده و از همکاری آن‌ها در سیستم بازی استفاده می‌کنید. ضمناً نقاط مشخصی از بازی که توسط یک فرد کشف می‌شود، تا آخر به نام خود او شناخته خواهد شد.

Curious Expedition

استودیوی Maschinen-Mensch اوایل امسال ساخت دنباله‌ی بازی Curious Expedition را تأیید کرد و بنا به اظهارات توسعه‌دهندگان این بازی، قرار است گرافیک پیکسلی و کلاسیک این بازی را به آنچه که خودشان با عنوان «ظاهر گرافیکی HD و نوآورانه» از آن یاد می‌کنند، تغییر دهند. ضمناً بخش توسعه یافته‌ی مولتی پلیر، سفرهای عمیق‌تر و بهبود مکانیزم مبارزات بازی، از جمله وعده‌هایی است که برای قسمت دوم بازی Curious Expedition داده می‌شود.

تاریخ انتشار بازی Curious Expedition 2 ابتدا برای امسال تعیین شده بود که با تجدید نظر توسعه‌دهندگان Maschinen-Mensch، سال ۲۰۲۰ برای رونمایی از آن در نظر گرفته شد. البته قرار است از ماه آینده امکان تجربه‌ی نسخه‌ی بتای این بازی برای افرادی که از قبل برای آن ثبت نام کرده‌اند، فراهم شود. شما می‌توانید از طریق وبسایت رسمی این بازی، فرایند ثبت نام آن را پیگیری کنید.

به گفته‌ی سخنگوی استودیوی Maschinen-Mensch، افرادی که در بخش چند نفره‌ی Rivals موفق به پیدا کردن معبد طلایی شوند، در هنگام انتشار نسخه‌ی آلفای Curious Expedition 2، بلافاصله به آن دسترسی خواهند داشت. اوایل امسال، صحبت‌هایی مبنی بر انتشار پورت کنسولی این بازی نیز به گوش می‌رسید که بعد از آن، خبر خاصی در اینباره منتشر نشده است.

نسخه‌ی اورجینال بازی Curious Expedition، هم‌اکنون با ۵۰ درصد تخفیف در Steam ،GOG و Humble Store عرضه می‌شود (حدود ۷ دلار). ضمناً می‌توانید نسخه‌ی رایگان و دموی این بازی را که سال گذشته منتشر شد نیز امتحان کنید.


منبع eurogamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده