نویسنده: مسیح کریمی
// شنبه, ۹ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۰۱

10 سریال فانتزی که می‌توانند جای سریال Game of Thrones را پر کنند

در این مقاله قرار است ۱۰ سریال فانتزی را معرفی کنیم که باتوجه‌به پتانسیلی که دارند می‌توانند جای خالی سریال Game of Thrones را تصاحب کنند.

طی امسال بود که سریال Game of Thrones در فصل هشتم به کار خودش پایان داد تا پخش پر هزینه‌ترین و بزرگ‌ترین سریال فانتزی تاریخ تلویزیون به پایان برسد. با اینکه بسیاری از طرفداران از پایان سریال بازی تاج و تخت رضایت نداشتند و حتی به‌دنبال تغییر آن نیز بودند، اما نمی‌توان تاثیر و عملکرد سریال را نادیده گرفت و به نحوی این سریال باعث شد تا دیگر شبکه‌ها نیز به‌دنبال ساخت سریال‌های فانتزی پر هزینه روی بیاورند و حال با پایان یافتن سریال Game of Thrones، بسیاری از طرفداران سریال به‌دنبال سریالی مشابه و گروهی دیگر نیز به‌دنبال سریال فانتزی بزرگ دیگری هستند تا جای خالی دنیای وستروس را پر کنند و از هم‌اکنون از شبکه HBO تا شبکه Netflix و آمازون در حال تولید سریال‌های فانتزی جدیدی هستند تا نظر مخاطبان و طرفداران سریال‌های فانتزی را جلب کنند. در این مقاله قرار است ۱۰ سریال فانتزی را معرفی کنیم که پتانسیل این را دارند تا جای خالی سریال Game of Thrones را پر کنند که برخی از این سریال‌ها هنوز ساخت آن شروع نشده، اما برخی تولید شده و آماده پخش هستند و حتی پخش یک سریال فانتزی جدید نیز آغاز شده است. 

سریال His Dark Materials

His Dark Materials

سریال His Dark Materials از هم‌اکنون برای فصل دوم نیز تمدید شده است

مدتی می‌شود که پخش سریال His Dark Materials از شبکه HBO و BBC آغاز شده و تاکنون چهار قسمت این سریال به‌روی آنتن رفته است. اگرچه فیلم The Golden Compass از تبدیل شدن به جانشینی شایسته برای فیلم The Lord of the Rings شکست سنگینی خورد، اما اقتباس تلویزیونی رمان‌های فانتزی فیلیپ پولمن توانسته به اثری خوش ساخت تبدیل شود و نظر مثبت منتقدان و بینندگان را جلب کند. کیفیت سریال His Dark Materials تنها به دنیا و کیفیت بالای ساخت و جلوه‌های ویژه با کیفیت آن خلاصه نمی‌شود، بلکه عملکرد بازیگران اصلی سریال از جمله دافنه کین، لین-منوئل میرندا، جیمز مک‌ آووی و روث ویلسون، به یکی از دلایل اصلی موفقیت سریال تبدیل شده و به‌نظر می‌رسد که سازندگان سریال به خوبی توانسته‌اند بازیگران مناسبی برای نقش‌های اصلی سریال استخدام کنند. سریال His Dark Materials از هم‌اکنون برای فصل دوم نیز تمدید شده و حتی مراحل تولید آن نیز آغاز شده است و طبق گفته سازندگان سریال، هر فصل سریال قرار است براساس یک کتاب پولمن باشد و باتوجه‌به اینکه نیروی اهریمنی او دارای سه جلد کتاب است، انتظار می‌رود که شاهد ساخت فصل سوم این سریال نیز باشیم یا اینکه درنهایت HBO و BBC تصمیم بگیرند که اتفاقات His Dark Materials در دو فصل به تصویر بکشند و در حال حاضر تنها باید منتظر بود.

سریال The Witcher

The Witcher

سریال ویچر قرار نیست یک اقتباس از بازی ویدیویی آن باشد و اقتباسی وفادار و کامل از رمان‌های فانتزی اندری ساپکوفسکی خواهد بود

از زمانی‌که نتفلیکس رسما از ساخت سریال The Witcher خبر داد، شاهد حواشی بسیاری بودیم. بااین حال، سریال مسیر متفاوتی را نسبت به بازی آن در پیش گرفته بود و نتفلیکس اعلام کرد که سریال ویچر قرار نیست یک اقتباس از بازی ویدیویی آن باشد و اقتباسی وفادار و کامل از رمان‌های فانتزی اندری ساپکوفسکی خواهد بود. در هر حال بخش زیادی از محبوبیت این مجموعه را باید مدیون سری بازی‌های آن دانست، اما بازیگران سریال با چیزی طرفداران انتظارش را داشتند، کمی فاصله داشت و شاید همین موضوع باعث شد تا بسیاری به عملکرد سریال شک و تردید داشته باشند. هنری کویل نقش گرالت را در سریال The Witcher بازی کرده و همچنین فریا آلن نقش سیری و آنیا چالوترا نقش ینیفر را سریال ویچر بازی کرده‌اند و این انتخاب‌ها حواشی زیادی داشت، اما دو تریلر منتشر شده از این سریال باعث شد تا بسیاری از طرفداران برای سریال هیجان زده شوند و حال از سریال The Witcher به‌عنوان یکی از مورد انتظارترین سریال‌های پایان سال ۲۰۱۹ نام برده می‌شود.

سریال ویچر از هم‌اکنون برای فصل دوم نیز تمدید شده تا نشان دهد نتفلیکس به عملکرد سریال اعتماد زیادی دارد و واکنش‌های اولیه سریال نیز بسیار مثبت بوده است. طبق وعده سازندگان و تریلرهای منتشر شده، به‌نظر می‌رسد که فضای سریال شباهت زیادی به سریال Game of Thrones دارد، اما در مقابل سریال The Witcher صحنه‌های اکشن بیشتری دارد که برخی از کسانی که قسمت‌های اول آن را دیده‌اند، صحنه‌های اکشن سریال را تحسین کرده‌اند. فصل اول سریال ویچر که در ۸ قسمت تولید شده، قرار است در تاریخ ۲۰ دسامبر امسال (۲۹ آذر) از شبکه Netflix منتشر شود. 

Cursed

Cursed

سریال Cursed دومین همکاری مشترک کاترین لانگفورد با نتفلیکس است

سریال Cursed دیگر سریال شبکه نتفلیکس است که این سریال درواقع اقتباسی از رمانی گرافیکی به همین نام اثر فرانک میلر و تام ویلر است که این دو وظیفه ساخت سریال آن را نیز بر عهده دارند. انتظار می‌رود که در اوایل سال ۲۰۲۰ شاهد انتشار این سریال باشیم که اقتباسی متفاوت از افسانه‌های دنیای شاه آرتور است و این سریال قرار است داستان نیمو را به تصویر بکشد. نیمو یک قهرمان نوجوان است که استعداد نهفته و مرموزی در خود دارد و سرنوشت او این خواهد بود که به بانوی دریاچه‌ی قدرتمند و البته محزون تبدیل شود. او بعد از مرگ مادرش، به‌طور ناگهانی با فردی به نام آرتور برخورد می‌کند؛ یک مزدور جوان که در تلاش است تا مرلین را پیدا کند و یک شمشیر باستانی را به مقصد مورد نظرش برساند. نیمو در طی جریان ماجراجویی و سفرش، تبدیل به نماد شجاعت و شورش علیه پالادین‌های قرمز ترسناک و همچنین پادشاه آن‌ها یعنی اوتر پندراگون می‌شود. کاترین لانگفورد که پیش از این با نتفلیکس همکاری بسیار موفقی در سریال Thirteen Reasons Why داشته است، نقش شخصیت نیمو را در سریال Cursed بازی کرده است.

The Dark Tower

The Dark Tower

سریال The Dark Tower قرار نیست یک دنباله برای نسخه سینمایی آن باشد

اگرچه فیلم The Dark Tower یک فاجعه برای طرفداران آن بود، اما شبکه آمازون فرصت دوباره‌ای را به این مجموعه رمان‌های محبوب استیون کینگ داده و حال این مجموعه قرار است در قالب یک سریال تلویزیونی احیا شود. در حال حاضر وضعیت سریال The Dark Tower مشابه سریال His Dark Materials است و بسیاری از طرفداران امیدوار هستند تا سریال آن به اثری شایسته و با کیفیت بالا در مقایسه با نسخه سینمایی آن تبدیل شود که کیفیت خوب سریال His Dark Materials و همچنین حضور آمازون نیز باعث شده تا طرفداران به سریال دارک تاور نگاهی مثبت‌تر و خوشبینانه‌تری داشته باشند. در این سریال، سم استرایک و یاشپر پاکونن، نقش دو شخصیت مرد سیاه‌پوش و رولند را بر عهده دارند و همچنین در این سریال قرار است شاهد حضور بازیگرانی از جمله مایکل روکر و جروم فلین نیز باشیم. فیلم‌برداری سریال The Dark Tower از تابستان امسال آغاز شده و انتظار می‌رود که در سال ۲۰۲۰ این سریال از آمازون منتشر شود، اما در حال حاضر اطلاعات بیشتری از این سریال فانتزی مورد انتظار منتشر شده است.

The Lord of the Rings

The Lord of the Rings

سریال The Lord of the Rings بازسازی سه‌گانه اصلی مجموعه نیست و داستان متفاوتی را روایت خواهد کرد

آبان ۹۶ بود که آمازون اعلام کرد که حقوق ساخت سریال The Lord of the Rings را به‌دست آورده است، اما با این تفاوت که آن‌ها تصمیم به بازسازی سه‌گانه اصلی ندارند و قرار است این سریال لایو اکشن را براساس دست نوشته‌های جی آر آر تالکین و داستان‌هایی که بازگو نشده، تولید و منتشر شود. اطلاعات خیلی زیادی از سریال ارباب حلقه‌ها در دسترس نیست و طبق اطلاعاتی که آمازون منتشر کرده، اتفاقات این سریال قرار است در دوره دوم سرزمین میانه جریان داشته باشد که این موضوع نشان می‌دهد که اتفاقات سریال قرار نیست در دوره مشابه سه‌گانه ارباب حلقه ها رخ دهد و بدین ترتیب نباید انتظار حضور چهره‌های آشنا را نیز در سریال داشته باشیم. مدتی می‌شود که روند استخدام بازیگران سریال The Lord of the Rings نیز آغاز شده و تاکنون بازیگرانی چون  ویل پولتر، مارکلا کاونا، جوزف ماول و مکس بالدری، به‌جمع بازیگران سریال اضافه شده‌اند.

گفته می‌شود که آمازون بین ۵۰۰ میلیون تا یک میلیارد دلار برای ساخت این سریال قرار است هزینه کند و در نظر دارد تا سریال The Lord of the Rings را در حداقل ۵ فصل تولید کند. بدون شک سریال ارباب حلقه‌ها که تیم تولیدی متشکل از افراد با تجربه و جویای نام است، کار سختی را برای به تصویر کشیدن یک سریال در مقیاس بزرگ دارند و حال ظاهرا آمازون به کیفیت ساخت سریال نیز اعتماد دارد و از هم‌اکنون و پیش از اینکه فیلم‌برداری سریال در نیوزیلند نیز آغاز شود، سریال The Lord of the Rings برای فصل دوم نیز تمدید شده است. پیش‌بینی می‌شود که مراحل فیلم‌برداری سریال ارباب حلقه‌ها از اوایل سال ۲۰۲۰ آغاز و در سال ۲۰۲۱ منتشر شود.

Game of Thrones

House of the Dragon

پس از لغو اولین سریال پیش درآمد Game of Thrones، شبکه HBO خیلی سریع ساخت سریال House of the Dragon را تایید کرد

پیش از پایان پخش سریال Game of Thrones، شبکه HBO خیلی سریع پروژه‌ای برای ساخت سریال پیش درآمد از دنیای بازی تاج و تخت را کلید زد و ساخت ۵ پروژه در ادامه برای توسعه انتخاب شد. در ابتدا HBO سریالی را انتخاب کرد که به دوران پیش از ساخت دیوار باز میگشت و قرار بود به ریشه وایت واکرها و خاندان‌های محبوب وستروس مثل استارک‌ها پرداخته شود و ظاهرا این ایده بیش از هر ایده دیگری جذاب و با پتانسیل بالا تشخیص داده شده بود، اما ساخت قسمت پایلوت کمی طولانی‌تر از انتظار شد و همچنین مشکلاتی در روند فیلم‌برداری و مراحل پس از تولید آن باعث شد تا این سریال با بازی نائومی واتس، لغو شود. بااین حال، خیلی سریع شبکه HBO ساخت سریال House of the Dragon (خاندان اژدها) را تایید کرد که این سریال براساس از داستانی در کتاب Fire & Blood در دست ساخت است که سفارش یک فصل کامل از آن داده شده و فصل اول سریال پیش درآمد جدید بازی تاج و تخت قرار است در ۱۰ قسمت تولید و منتشر شود. 

اتفاقات سریال House of the Dragon قرار است ۳۰۰ سال پیش از حوادث سریال اصلی رخ دهد و تمرکز آن روی شروع و پایان خاندان تارگرین خواهد بود که درواقع قرار است شاهد نمایش داستان A Dance with Dragon که جنگ داخلی خاندان تارگرین بود باشیم. جرج آر آر مارتین قرار است نظارت کامل روی سریال داشته باشد و همچنین میگوئل ساپوچنیک، کارگردان ۶ قسمت از سریال Game of Thrones از جمله قسمت Hardhome، قسمت Battle of the Bastards و قسمت Winds of Winter، نیز وظیفه کارگردانی قسمت پایلوت و چند قسمت دیگر را بر عهده گرفته و همچنین به‌عنوان شورانر قرار است به رایان کندال نیز برای ساخت این سریال کمک کند.

The Chronicles of Narnia

The Chronicles of Narnia

نتفلیکس حق ساخت فیلم و سریال The Chronicles Of Narnia را به‌دست آورده است

زمانی‌که آمازون حق ساخت سریال ارباب حلقه‌ها و دارک تاور را به‌دست آورده بود و HBO نیز در حال همکاری با BBC برای ساخت سریال His Dark Materials بود، نتفلیکس نیز بیکار ننشسته و حقوق ساخت فیلم و سریال براساس مجموعه سرگذشت نارنیا (The Chronicles of Narnia) اثر سی اس لوئیس را به‌دست آورد. اگرچه تاکنون اطلاعات بیشتری منتشر نشده، اما نتفلیکس حق ساخت فیلم و سریال The Chronicles Of Narnia را در اختیار دارد و گفته می‌شود برخی از رمان‌ها ممکن است در قالب سریال و برخی دیگر در قالب فیلم تولید شوند و فعلا برنامه مشخصی اعلام نشده است. در هر حال نتفلیکس حق ساخت فیلم و سریال از هر هفت رمان سرگذشت نارنیا را در اختیار دارد و همین موضوع می‌تواند باعث شود تا این سرویس استریم محبوب بتواند برنامه مناسبی را برای این سریال تدارک ببیند. پیش از این شاهد ساخت سه فیلم از مجموعه نارنیا بودیم که اولین قسمت مجموعه فیلم‌های نارنیا با نام The Chronicles of Narnia: The Lion, the Witch and the Wardrobe در سال ۲۰۰۵ اکران شد و در ادامه آن فیلم The Chronicles of Narnia: Prince Caspian در سال ۲۰۰۸ به‌روی پرده رفت. ساخت هر دو قسمت بر عهده والت دیزنی بود و قسمت سوم این مجموعه با نام The Voyage of the Dawn Treader در سال ۲۰۱۰ توسط شرکت فاکس قرن بیستم تولید و اکران شد.

The Wheel of Time

The Wheel of Time

سریال The Wheel of Time یکی دیگر از پروژه‌های تلویزیونی فانتزی بزرگ آمازون است

اگر فکر می‌کنید که ارباب حلقه‌ها و برج تاریک تنها پروژه‌های تلویزیونی بزرگ فانتزی آمازون هستند، سخت در اشتباه هستید. درواقع آمازون همزمان با سریال The Dark Tower توانسته بود حق ساخت سریال The Wheel of Time را نیز به‌دست آورد و علاوه‌بر حضور بازیگران تازه‌کار، رزمند پایک قرار است نقش شخصیت اصلی این سریال که موآرین نام دارد، را بازی کند. سریال چرخ زمان اقتباسی از رمانی به همین نام اثر رابرت جوردن است و با اینکه شاید خیلی مانند دیگر رمان‌ها شناخته شده نباشد، اما یکی از رمان‌های تحسین شده‌ای است که بسیاری در انتظار ساخت یک اقتباس از آن بودند و در حال حاضر اطلاعات بیشتری از این سریال فانتزی مورد انتظار منتشر نشده است. مراحل فیلم‌برداری و تولید سریال The Wheel of Time از شهریور ماه امسال آغاز شده و همچنان نیز ادامه دارد و می‌توان انتظار داشت که در اواخر سال ۲۰۲۰ یا اوایل سال ۲۰۲۱ شاهد انتشار این سریال از آمازون باشیم. مجموعه رمان‌های چرخ زمان در ۱۴ جلد نوشته و منتشر شده‌اند.

Wild Cards

Wild Cards

در ابتدا قرار بود اقتباس سینمایی Wild Cards ساخته شود

اگرچه سریال Game of Thrones تنها اثر اقتباس شده از کارهای جرج آر. آر. مارتین نیست، اما بدون شک موفقیت این سریال باعث شد تا دیگر استودیوها نیز به‌دنبال ساخت اقتباس تلویزیونی از دیگر رمان‌های این نویسنده برجسته باشند. ساخت سریال Wild Cards برای اولین‌بار در مرداد ۹۵ تایید شد و درنهایت شبکه Hulu در آبان سال گذشته حق ساخت و انتشار این سریال را به‌دست آورد. شاید جالب است بدانید که در ابتدا Syfy Films در نظر داشت تا با همکاری یونیورسال اقتباس سینمایی Wild Cars را تولید کنید، اما درنهایت بخش تلویزیونی یونیورسال حق ساخت کامل تولید این سریال را دریافت کرد تا به‌جای فیلم، سریالی براساس آن ساخته شود. در حال حاضر قرار است دو سریال براساس رمان‌های Wild Cards ساخته شود، اما اکنون اطلاعات بیشتری در دسترس نیست و نمی‌دانیم که چه زمانی باید منتظر شروع پخش این سریال باشیم. بااین حال، این سریال‌ها قرار است یک دنیای تلویزیونی را تشکیل دهند و با یکدیگر ارتباط داشته باشند.

اتفاقات کتاب Wild Cards از ۱۵ سپتامبر ۱۹۴۶ آغاز می‌شود و زمانی‌که ویروسی در آسمان منهتن منتشر و پخش می‌شود و در ادامه در سراسر جهان که از آن بی‌خبر هستند، انتشار می‌یابد، ۹۰ درصد مردم آلوده به طرز وحشتناکی کشته می‌شوند. ۹ درصد مردم با در هم تنیدن و تغییر شکل به جوکر تبدیل می‌شوند و ۱ درصد باقیمانده هم قدرت فوق‌العاده و غیر قابل پیش‌بینی را به‌دست می‌آورند. در این کتاب دنیا دیگر هرگز مانند گذشته نمی‌شود. 

Shadow and Bone

Shadow and Bone

سریال Shadow and Bone براساس رمان‌های سه‌گانه Grisha اثر لی باردوگو ساخته می‌شود

سریال Shadow and Bone دیگر سریال فانتزی جدید شبکه نتفلیکس است که از ماه مهر امسال مراحل تولید آن آغاز شده، اما هنوز تاریخی برای پخش آن در نظر گرفته نشده است. این سریال درواقع براساس رمان‌های سه‌گانه Grisha اثر لی باردوگو ساخته می‌شود که نام سریال نیز از کتاب اول برداشته شده و دو کتاب دیگر Siege and Storm و Ruin and Rising نام دارند. جسی میلی لی، بن بارنز، فردی کارتر و کیت یانگ از جمله بازیگران اصلی سریال Shadow and Bone هستند و اریک هیزرر، نویسنده فیلمنامه فیلم Arrival، نیز وظیفه نوشتن فیلمنامه این سریال فانتزی را بر عهده دارد. سریال Shadow and Bone در دنیای گریشاورس جریان دارد و داستان آن در جهانی روایت خواهد شد که به دو نیم تقسیم شده است و دو کشور در آن وجود دارد و از طرفی تاریکی مطلق فرمانروای تمامی آن است و در این جهان و پشت جان‌پناه‌ انسانی، موجودات شیطانی از شکار انسان‌ها لذت می‌‌برند و جشن می‌گیرند. در ادامه سربازی نیروی جادویی را کشف می‌کند که این نیرو قادر است دو کشور را با هم متحد کند، اما مشکلات فراوانی پیش روی دارد و باید با نیروهای دشمن بجنگد و جنگ‌های زیادی را از سر بگذراند تا درنهایت در زمان درست بتواند از نیروی جادویی خود بهترین استفاده را ببرد. 

سریال The Kingkillers chronicle

همچنین در پایان هم بهتر است به سریال The Ruin of Kings و سریال The Kingkiller Chronicle نیز اشاره کنیم که دو سریال فانتزی دیگری هستند که قرار است ساخته شوند، اما این دو سریال در حال حاضر شبکه‌ای ندارند. ساخت سریال The Ruin of Kings در بهمن ماه گذشته توسط Annapurna Television تایید شد که این سریال قرار است براساس رمان‌های پنچ‌گانه A Chorus of Dragons در دست ساخت است و هنوز شبکه‌ای حق ساخت این سریال را خریداری نکرده است. همچنین مدتی پیش شبکه سای‌فای تایید کرد که دیگر روی سریال The Kingkiller Chronicle کار نمی‌کند و سازندگان به‌دنبال یافتن شبکه جدیدی برای آن هستند.

نظر شما چیست؟ آیا این سریال‌ها می‌توانند به محبوبیت و کیفیت سریال Game of Thrones دست پیدا کنند؟ شما منتظر کدامیک از این سریال‌ها هستید؟ نظر خود را با ما در میان بگذارید.


منبع Comingsoon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده