// یکشنبه, ۱۲ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۳۷

شاومنگ لی، اولین بازیکن زن حرفه‌ای که به قهرمانی مسابقات Blizzcon در رشته Hearthstone رسید

شاومنگ لی معروف به Liooon ساعاتی قبل به عنوان قهرمانی مسابقات GrandMasters 2019 بازی Hearthstone دست یافت.

شاومنگ لی معروف به Liooon با کسب نتیجه ۳:۰ در مقابل برایان ایستون توانست به عنوان قهرمانی مرحله اصلی مسابقات GrandMasters 2019 بازی Hearthstone دست یابد. این مسابقات هم‌زمان با رویداد بلیزکان 2019 در آناهیم، کالیفرنیا پیگیری شد.

Liooon اولین بازیکن زنی است که توانسته است تا به امروز به یک عنوان قهرمانی در رویداد بلیزکان و در سری بازی‌های بلیزارد دست یابد. نکته مهم‌تر اینکه او اولین زنی است که به یک عنوان Major در بازی Hearthstone دست یافته است.

مسابقات هارت استون

پیروزی Liooon در مسابقات GrandMasters 2019 قطعا یکی از مهم‌ترین اتفاقات دنیای ورزش الکترونیک در سال ۲۰۱۹ خواهد بود؛ اتفاقی که به زودی سروصدای زیادی خواهد کرد. البته این سروصدا از همان ثانیه‌های اول قهرمانی او از شبکه‌های اجتماعی شروع شده است و افراد فعال و طرفداران Esports در حال صحبت کردن در مورد این موضوع هستند.

بعد از اتمام بازی فینال، Liooon در بخشی از صحبت‌هایش اشاره می‌کند که دو سال قبل برای حضور در یک تورنمنت Major آماده می‌شده است و یکی از بازیکنان مرد با اشاره به اینکه او یک زن است، پیشنهاد می‌کند که از دور مسابقات کناره‌گیری کند. حال او به عنوان قهرمانی یکی از مهم‌ترین مسابقات سال در بازی هارت‌استون دست یافته است و صحبت‌های خود را با گفتن این جملات تکمیل کرد:

دخترانی که آرزوی حضور در میادین ورزش الکترونیک و کسب افتخار را دارند. اگر قصد دارید این کار را انجام دهید و به خودتان ایمان دارید، بایستی جنسیت را فراموش کنید و به دنبال آرزویتان بروید.

مجموع جوایز مسابقات GrandMasters 2019 برابر با ۵۰۰ هزار دلار بود. شاومنگ لی که به عنوان نماینده چین در این رویداد حضور داشت، در کنار کسب عنوان قهرمانی مسابقات GrandMasters 2019 بازی هارت‌استون، جایزه‌ای ۲۰۰ هزار دلاری کسب کرد. bloodyface نیز با قرار گرفتن در جایگاه دوم سهمی ۱۰۰ هزار دلاری را از آن خود کرد. علاقه‌مندان به دیدن بازی‌های نیمه‌نهایی و فینال می‌توانند از این لینک استفاده کنند.

نفرات برتر و جوایز اهدا شده

مقامبازیکنملیتجایزه (دلار)
اولLiooonچین۲۰۰,۰۰۰
دومbloodyfaceایالات متحده۱۰۰,۰۰۰
سوم-چهارمLeaohچین۵۰,۰۰۰
سوم-چهارمCasieآلمان۵۰,۰۰۰
پنجم-ششمSurrenderکره جنوبی۲۵,۰۰۰
پنجم-ششمFenomenoیونان۲۵,۰۰۰
هفتم-هشتمPNCآرژانتین۲۵,۰۰۰
هفتم-هشتمtom60229تایوان۲۵,۰۰۰


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده