نویسنده: مسیح کریمی
// یکشنبه, ۱۲ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۰۱

اطلاعات جدید از برنامه بنیاف و وایس برای سه‌ گانه جدید جنگ ستارگان تا دلیل قطع همکاری آن‌ها

به‌تازگی اطلاعات جدیدی از برنامه دیوید بنیاف و دی بی وایس برای سه‌گانه جدید دنیای جنگ ستارگان و همچنین اطلاعاتی از دلایل قطع همکاری با آن‌ها منتشر شده است.

هفته گذشته بود که دیوید بنیاف و دی. بی. وایس، سازندگان سریال Game of Thrones (بازی تاج و تخت)، اعلام کردند که از پروژه ساخت سه‌گانه جدید فیلم Star Wars (جنگ ستارگان) جدا شده‌اند تا تمرکز بیشتری روی قرارداد چند جانبه‌ای که در تابستان امسال با نتفلیکس امضا کردند، داشته باشند. حال در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، اطلاعات جدیدی منتشر شده است. طبق خبری که ورایتی منتشر کرده، بنیاف و وایس قصد داشتند تا تاریخچه و ریشه جدای را بررسی کنند. آن‌ها در واقع قصد داشت تا داستان و چگونگی شکل گیری فرقه جدای را خارج از حماسه اسکای‌واکر و پیش از ۹ فیلم اصلی مجموعه نشان دهند. بااین حال، در این گزارش گفته نشده که آیا در این فیلم شاهد اشاره به نحوه پیدایش قدرت نیرو و همچنین میزان آن در هر شخص نیز قرار بود باشیم یا در نهایت تمرکز آن تنها روی نسل یا نسل‌های اول فرقه جدای قرار بود باشد.

دیوید بنیاف و دی.بی. وایس

بااین حال، با گذاشت زمان ایده‌ها و دیدگاه بنیاف و وایس برای سه‌گانه جدید جنگ ستارگان از لوکاس‌فیلم و به‌خصوص کاتلین کندی، رئیس لوکاس فیلم فاصله گرفت و در نهایت آن‌ها در تابستان امسال قرارداد چند جانبه به ارزش ۲۵۰ میلیون دلار را با نتفلیکس امضا کردند، اما قرار نبود تا پیش از پایان کار خود در سه‌گانه جدید فیلم Star Wars همکاری با نتفلیکس را آغاز کنند. این موضوع که با واکنش سرد کندی و تیم او مواجه شده بود، باعث شد تا لوکاس‌فیلم گفتگو با دیگر نویسندگان را آغاز کنند و در نهایت باعث شد بنیاف و وایس تصمیم به ترک این پروژه بگیرند. بنیاف و وایس اولین کسانی نیستند که به علت اختلاف نظر و عقیده از پروژه جنگ ستارگان کنار گذاشته می‌شوند. لوکاس‌فیلم پیش از این با جاش ترانک، کالین ترورو، فیل لرد و کریس میلر قطع همکاری کرده بود.

گفته می‌شود که لوکاس‌فیلم تا یک درجه و محدودیت به فیلمسازان خود آزادی عمل می‌دهد که فیلمسازان با تجربه‌تر وضعیت بهتری در مقایسه با دیگران دارند و آزادی بیشتری به آن‌ها داده شده است. همچنین برخی از گزارش‌ها نیز نشان می‌دهد که کندی از عملکرد بنیاف و وایس در فصل هشتم سریال Game of Thrones و قسمت پایانی آن رضایت نداشته و ممکن است در این قطع همکاری بی‌تاثیر نبوده باشد. حال باید دید که لوکاس‌فیلم به پروژه بنیاف و وایس ادامه خواهد داد یا قرار است پروژه دیگری را جایگزین آن کند. 


منبع Comingsoon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده