نویسنده: مهرداد داودی
// چهار شنبه, ۶ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۰۱

متقاضیان حضور در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر مشخص شدند

با به پایان رسیدن مهلت پر کردن فرم سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر، کارگردان‌های متقاضیِ حضور در این دوره مشخص شده‌اند.

اخیرا مهلت پر کردن فرم حضور در سی و هشتین دوره جشنواره فیلم فجر به پایان رسیده است. بنابر اخبار سینمای ایران؛ متقاضیان حضور در سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر مشخص شده‌اند. هرچند این فهرست احتمالا فهرست نهایی نباشد و ممکن است نام‌هایی به آن حذف یا اضافه شوند. ابراهیم حاتمی‌کیا پس از یک دوره غیبت، امسال با فیلم سینمایی «خروج» برای حضور در جشنواره فرم پر کرده است. مجید مجیدی نیز برای فیلم سینمایی «خورشید» فرم حضور را پر کرده است. پیش از این اخباری مبنی بر چگونگی وضعیت حضور این فیلم سینمایی منتشر شده بود که مجیدی درنهایت فرم حضور در جشنواره را پر کرد. مسعود کیمیایی امسال فیلم سینمایی «خون شد» را به جشنواره معرفی و فرم حضور در سی و هشتمین دوره جشنواره فجر را پر کرده است. حمید نعمت‌الله که در جشنواره سی و ششم «شعله‌ور» را داشت، امسال برای فیلم سینمایی «قاتل و وحشی» فرم جشنواره پر کرده است. با وجود گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر احتمال آماده نشدن فیلم برای جشنواره اما، پر کردن فرم جشنواره از اطمینان نعمت‌الله در باب آماده شدن این فیلم ایرانی برای حضور در جشنواره خبر می‌دهد.

محمد حسین مهدویان

رضا درمیشیان امسال فیلم سینمایی «مجبوریم» را به جشنواره معرفی کرده است. محمدحسین مهدویان نیز با فیلم سینمایی «درخت گردو» برای حضور در سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر اعلام آمادگی کرده است. نیکی کریمی برای فیلم سینمایی «آتابای» فرم حضور را پر کرده است. سامان سالور با «سه کام حبس» و سهیل بیرقی با فیلم سینمایی «عامه پسند» متقاضی حضور در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر شده‌اند. از دیگر افرادی که در مقام کارگردان فرم حضور در جشنواره را پر کرده‌اند، می‌توان به سعید ملکان، هاتف علیمرادنی، بهروز شعیبی، مجید برزگر، ابراهیم ایرج زاد، مهران احمدی، مجید توکلی، بهتاش صناعی‌ها اشاره کرد. همچنین شنیده‌ می‌شود یکی از فیلم‌هایی که سال گذشته روی پرده رفته، فرم حضور در جشنواره را پر کرده است. به‌نظر می‌رسد کارگردان فیلم، نسخه‌ی تازه‌ای از فیلم را برای نمایش به هیات انتخاب آماده کرده است.

داریوش مهرجویی

سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر اما غایبانی هم دارد. داریوش مهرجویی برای فیلم سینمایی «لامینور» فرم حضور در جشنواره را پر نکرده است. تهیه‌کننده این فیلم رضا درمیشیان است که امسال فیلم سینمایی «مجبوریم» را به جشنواره معرفی کرده است. احتمالا حواشی اخیر و گذشته‌ی سینمای مهرجویی دلیل عدم معرفی فیلم «لامینور» به جشنواره هستند. حواشی اخیر، مربوط‌به پاسخ یکی از نهادها به داریوش مهرجویی برای درخواست وام وی است. گویا یکی از نهادهای حمایتی سینما در پاسخ به درخواست وام داریوش مهرجویی، اعطای وام به این کارگردان را مشروط به بررسی کارنامه وی دانسته است. برخی از رسانه‌ها نیز اخیرا فیلم داریوش مهرجویی را دارای موضوعی ملتهب در باب موسیقی خوانده‌اند. حواشی گذشته نیز مربوط‌به فیلم سینمایی «سنتوری» هستند. فیلمی با موضوع موسیقی که در جشنواره فجر به نمایش درآمد اما به اکران عمومی نرسید و سرانجام سر از شبکه نمایش خانگی در آورد. دیگر غایب امسال، فیلم سینمایی «مست عشق» به کارگردانی حسن فتحی است. با اینکه اخباری مبنی بر پر کردن فرم حضور در جشنواره نیز به گوش می‌رسید، حسن فتحی اما اعلام کرد در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر حضور نخواهد داشت. فیلم «مست عشق» از زمان پیش‌تولید وارد حاشیه‌هایی شده بود.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده