نویسنده: رضا علمی
// چهار شنبه, ۶ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۳۱

سریال Servant برای فصل دوم تمدید شد

شبکه اپل سریال Servant (خدمتکار) را نیز برای فصل دوم تمدید کرد و این در حالی است که پخش فصل ابتدایی از فردا آغاز خواهد شد.

گویا اپل تی وی پلاس به‌کیفیت سریال‌های خود باور زیادی دارد و پیش از پخش فصل ابتدایی و منتظر ماندن برای بازخورد آثار در میان منتقدان و بینندگان، وقت را تلف نکرده و بلافاصله دستور ساخت فصل دوم آنان را صادر می‌کند. جدیدترین سریالی که شبکه اپل برای فصل دوم تمدید کرده است، سریال Servant (خدمتکار) است که در ۱۰ قسمت نیم ساعته تولید شده و ام. نایت شیامالان، کارگردان آثاری چون فیلم Unbreakable (نشکن)، فیلم Split (شکاف) و فیلم Glass (گلس) به‌عنوان تهیه‌کننده در پروژه حضور داشته و همچنین او دو قسمت این سریال را نیز کارگردانی کرده است. تونی باسگالوپ نیز وظیفه ساخت سریال را بر عهده دارد. جالب است که سه قسمت ابتدایی این سریال از فردا روی سرویس اپل قرار خواهند گرفت. چندی پیش تیزرهایی کوتاهی از این سریال منتشر شد. سریال داستان شان و دوروتی ترنر را دنبال می‌کند که صاحب یک فرزنده شده‌اند و یک پرستار بچه جوان را استخدام می‌کنند تا مراقب فرزند تازه متولدشده آن‌ها باشد. با گذشت زمان مشخص می‌شود که بعضی چیزها آنطور که باید به نظر برسند نیستند.

توبی کبل، لورن آمبروز، روپرت گرینت و نل تایگر فری، از جمله بازیگرانی هستند که در سریال Servant حضور دارند و به‌ایفای نقش پرداخته‌اند. همچنین سرویس استریم Apple TV Plus از اول نوامبر امسال (دهم آبان‌) آغاز به‌کار کرده است که هزینه اشتراک ماهیانه آن تنها ۴.۹۹ دلار است و با این اشتراک پایین ماهیانه، امید زیادی به جذب بیننده در ابتدای کار دارد. 

Apple TV+

چندی پیش سایت خبری هالیوود ریپوتر (THR) اعلام کرد اپل تی وی پلاس، سریال‌های See (دیدن)، Dickinson (دیکینسون)، Little America (آمریکای کوچک)، For All Mankind (به‌خاطر تمام بشریت) و Home Before Dark (خانه پیش از تاریکی) را برای فصل دوم تمدید کرد. آلنا اسمیت، نویسنده سریال The Affair (رابطه عاشقانه) و سریال The Newsroom (اتاق خبر)، وظیفه ساخت و نوشتن فیلمنامه سریال Dickinson را بر عهده دارد. کارگردانی تمامی قسمت‌های این سریال بر عهده دیوید گوردون گرین، کارگردان فیلم Pineapple Express (پاین‌اپل اکسپرس)، سریال Vice Principals (معاون رئیس) و فیلم Halloween (هالووین)، خواهد بود. همچنین با معرفی سرویس استریم اپل، اولین تریلر سریال See نیز منتشر شد که این سریال توسط استیون نایت، سازنده سریال Peaky Blinders (پیکی بلایندرز) ساخته شده است و شباهت زیادی به مجموعه Planet of The Apes (سیاره میمون‌ها) دارد؛ جیسون موموآ، هرا هیلمار، الفری وودارد، نستا کوپر، سیلفیا هوکس، کریستیان کامارگو، یادیرا گوئوارا-پریپ و آرچی مدکوی، از جمله بازیگرانی بودند که در سریال See حضور داشتند و به‌ایفای نقش پرداختند، سریالی که قسمت آخر آن چند روز پیش پخش شد. سریال Little America با محوریت مهاجرت به کشور آمریکا است و یک مجموعهٔ آنتولوژی بوده که براساس داستان‌های واقعی ساخته شده است. تهیه‌کنندگی اجرایی این پروژه را امیلی گوردن و کمیل نانجیانی بر عهده دارند. مجموعه For All Mankind نیز درامی فضایی است که جزئیاتی داستانی آن اعلام نشده است. رونالد دی مورد که برنده جایزه اِمی بوده و نامزدی جایزه گلدن گلوب را در کارنامه دارد، این مجموعه ساخته است که پخش این مجموعه نیز با سریال See آغاز و با همان سریال به‌پایان رسید. سریال Home Before Dark روایتگر داستان پسری ۱۱ ساله با نام هیلد لزیاک است که به‌دنبال دختر جوانی که همراه خانواده‌اش به شهری کوچک کوچ می‌کنند، راه می‌افتد و در آن‌جا گویا این خانواده و اهالی این شهر چیزی را در خاک پنهان کرده‌اند و سخت در تلاش هستند تا زیر خاک آن را نگه دارند.

See

گفتنی است آلفونسو کوارون، کارگردان برنده جایزه اسکار، قراردادی چند جانبه با سرویس استریم اپل‌ تی وی پلاس امضاء کرده که طبق آن، او قرار است چندین سریال و پروژه تلویزیونی را برای این سرویس استریم تولید و منتشر کند. همچنین در شهریور ماه امسال اعلام شد اقتباس جدیدی از رمان «سرود کریسمس» اثر کلاسیک چارلز دیکنز در دست ساخت است که در این فیلم موزیکال قرار است شاهد نقش آفرینی رایان رینولدز و ویل فرل باشیم. شان اندرس و جان موریس، کارگردان و نویسنده‌ٔ مجموعه فیلم‌های Daddy's Home، به‌ترتیب وظیفه نوشتن فیلمنامه و کارگردانی نسخه‌ٔ جدید «سرود کریسمس» را بر عهده خواهند داشت و همچنین این دو به‌عنوان تهیه‌کننده نیز در پروژه حضور دارند؛ این پروژه را نیز اپل از آن خود کرده است تا با محتوای نسبتاً خوبی کار خود را در دنیای سرویس‌های استریم آغاز کند و باید منتظر ماند و دید که استقبال بینندگان از این سرویس استریم همچون محصولات اپل خواهد بود یا اوضاع به‌نحوی دیگر پیش خواهد رفت.

سریال Servant در ۱۰ قسمت نیم ساعته تولید شده و ام. نایت شیامالان، کارگردان آثاری چون فیلم Unbreakable، فیلم Split و فیلم Glass، به‌عنوان تهیه‌کننده در پروژه حضور داشته و همچنین او دو قسمت این سریال را نیز کارگردانی کرده است

در مورد پروژه ناتمام ام. نایت شیامالان نیز اخباری چندی پیش منتشر شد مبنی بر اینکه که فصل بعدی مجموعهٔ تلویزیونی Wayward Pines (ویوارد پاینز) ساخته نخواهد شد. در این مجموعهٔ معمایی و علمی تخیلی شبکه فاکس (Fox)، بازیگرانی همچون مت دیلون، کارلا گوجینو، توبی جونز، رید دایموند، تیم گریفین، چارلی تاهان و ترنس هاوارد حضور داشتند و به‌ایفای نقش پرداختند. فصل اول این مجموعه در ماه می سال ۲۰۱۵ و فصل دوم هم یکسال بعد روی آنتن شبکه فاکس رفت. در مجموع ۲۰ قسمت ۴۲ تا ۴۴ دقیقه‌ای از مجموعهٔ تلویزیونی Wayward Pines پخش شد و گویا سازندگان در حال حاضر تصمیمی برای ساخت فصل سوم ندارند. فرمت داستانی این مجموعهٔ تلویزیونی به‌گونه‌ای است که پخش با فاصله یا ادامه یافتن آن روی هر شبکه یا سرویس استریمی سبب لطمه به‌پروژه نخواهد شد؛ داستان هر فصل اولین ساختهٔ تلویزیونی ام. نایت شیامالان متفاوت بود و دو فصل ابتدایی ربطی به یکدیگر نداشتند. تابستان سال گذشته مدیر اجرایی شبکه فاکس هم اعلام کرد که صحبت‌هایی در مورد داستان فصل سوم این مجموعه شده است. وی در آن زمان چنین گفته بود که ام. نایت شیامالان صحبت‌هایی با دانا والدن (مدیرعامل فاکس) و وی در مورد احتمالات داستانی فصل سوم داشته است. دیوید مدن، رئیس بخش سرگرمی فاکس، این صحبت‌ها را در نشست مطبوعاتی منتقدان آثار تلویزیونی مطرح کرد. وی همچنین گفته بود که قرار است آن‌ها با ام. نایت شیامالان در مورد ایده‌هایش، داستان فصل سوم و بازیگران مدنظرش صحبتی داشته باشند. درهرصورت از آن زمان تاکنون خبری از این موضوع منتشر نشده است و اواخر هم در برخی اخبار، صحبت از لغو ساخت فصل سوم شده بود و به‌نظر دیگر باید این پروژه را تمام‌شده دانست.


منبع Comingsoon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده