نویسنده: رضا علمی
// دوشنبه, ۴ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۵۵

بن افلک اقتباس سینمایی کتاب «روح شاه لئوپولد» را کارگردانی خواهد کرد

بن افلک تصمیم به ساخت اقتباس سینمایی از کتاب «روح شاه لئوپولد» دارد که به جنایات دومین پادشاه بلژیک در سرزمین کنگو و قتل‌ عام میلیون‌ها نفر پرداخته است.

طبق گزارش سایت خبری دِدلاین، بن افلک، هنرپیشه، کارگردان و فیلمنامه‌نویس مشهور سینمای هالیوود و برنده دو جایزه اسکار، کارگردانی اقتباس سینمایی از کتاب King Leopold’s Ghost «روح شاه لئوپولد» را بر عهده خواهد گرفت و طبق این گزارش، افلک قرارداد خود را به‌صورت رسمی امضاء کرده است و در این اقتباس درام و تاریخی، مارتین اسکورسیزی، کارگردان، فیلمنامه‌نویس، تهیه‌کننده، هنرپیشه و تاریخ‌دان ایتالیایی-آمریکایی، به‌عنوان تهیه‌کننده حضور خواهد داشت. این اقتباس سینمایی براساس اثری از آدام هاشچایلد با عنوان رسمی Leopold’s Ghost: Story of Greed, Terror, and Heroism in Colonial Africa «روح شاه لئوپولد، داستان طمع، وحشت و دلاوری‌ها در قارهٔ استعماری آفریقا» ساخته خواهد شد و فرهاد صفی‌نیا نگارش فیلمنامه آن را انجام خواهد داد که در کارنامهٔ وی نگارش فیلمنامه Apocalypto (آپوکالیپتو) با همراهی مل گیبسون، به‌چشم می‌خورد.

داستان کتاب «روح شاه لئوپولد» در مورد یکی از وحشتنا‌ک‌ترین و ویران‌کننده‌ترین اتفاقاتی است که در تاریخ بشریت رخ داده است و در این ماجرای واقعی، حدود ۸ میلیون نفر از اهالی کشور کنگو، به بیرحمانه‌ترین شکل ممکن جان خود را از دست دادند. داستان فیلم به زمانی خواهد پرداخت که کشورهای اروپایی به‌دنبال پیدا کردن راهی برای غارت منابع و ثروت‌های طبیعی قاره سیاه هستند و شاه لئوپولد دوم، دومین پادشاه بلژیک، از طریق همین منابع و غارتگری‌ها و کشتار فراوان، به‌ثروتمندترین مرد دوران خود تبدیل شد و با پول و ثروت زیادی که داشت، سربازان مزدور را برای سرکوب و قتل‌ عام مردم بی‌گناه که تنها خواستار حقوق اولیه بودند، به‌استخدام درمی‌آورد و وی در واقع مالک «ایالت آزاد کنگو» شده بود و یکی از تجارت‌های پرسود وی، تجارت عاج بود. ایالت آزاد کنگو، یک ایالت بزرگ در مرکز آفریقا بین سال‌های ۱۸۸۵ تا ۱۹۰۸ میلادی بود که در اتحاد شخصی با لئوپولد دوم، شاه بلژیک، بود. در ۲۹ می ۱۸۸۵ توسط پادشاه بلژیک، به‌عنوان ایالت آزاد کنگو نامگذاری شد. ایالت توسط یک شرکت غیردولتی زیر نظر شخص شاه اداره می‌شد تا اینکه دولت بلژیک در سال ۱۹۰۸ با اکراه ادارهٔ مستقیم آن را به‌دست گرفت.

 King Leopold

در این فیلم داستان اهالی کنگو که شجاعانه در برابر ظلم‌های آشکار لئوپولد دوم به‌مبارزه برخاستند روایت خواهد شد؛ مردمانی که بالاجبار باید برای این شخص دیکتاتور و مستبد کار می‌کردند و شکنجه می‌شدند و هر کسی که جلوی دستورات می‌ایستاد، بلافاصله کشته می‌شد. اعمال قهرمانانه و دلیرانه اهالی کنگو سبب شکل‌گیری اتحادی بین مبلغان مذهبی سیاه‌پوست آمریکایی با بازجو و ژورنالیستی انگلیسی و جاسوسی ایرلندی شد و این اتحاد نگاه‌های جهانی را به اوضاع و احوال نابسامان مردمان اسیرشده در حصاری فلزی و به‌دور از دنیای کنگو جلب کرد و اولین جرقه‌های جنبش حقوق انسانی از آنجا شکل گرفت.

در این فیلم داستان اهالی کنگو که شجاعانه در برابر ظلم‌های آشکار لئوپولد دوم به‌مبارزه برخاستند روایت خواهد شد؛ مردمانی که بالاجبار باید برای این شخص دیکتاتور و مستبد کار می‌کردند و شکنجه می‌شدند و هر کسی که جلوی دستورات می‌ایستاد، بلافاصله کشته می‌شد

گفتنی است این روزها سر بن افلک بسیار شلوغ است و وی نقش اصلی را در فیلم اکشن و هیجانی Hypnotic (هيپنوتيزم‌شده) رابرت رودریگز ایفا خواهد کرد. بن افلک نقش شخصیتی را ایفا خواهد کرد که یک کارآگاه است و درحالی‌که مشغول پرونده یک سرقت بسیار تمیز، دقیق و تقریباً باورنکردنی است، باید از راز مفقود شدن ناگهانی دخترش و یک برنامه امنیتی دولتی نیز پرده بردارد. مراحل تولید فیلم جدید رابرت رودریگز، کارگردان، فیلمنامه‌نویس و تهیه‌کننده آمریکایی، از ماه آوریل سال آینده میلادی (فرودین یا اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۹) آغاز خواهد شد. رابرت رودریگز، جف رابینوف، مدیرعامل Studio 8، گای دنلا و جان گراهام از Solstice Studios، تهیه‌کنندگی این پروژه را بر عهده خواهند داشت.

بن افلک در فیلم The Last Duel (آخرین دوئل) ریدلی اسکات، همبازی مت دیمون و جودی کامر خواهد بود؛ زمان فیلم در فرانسه قرن چهاردهم میلادی خواهد بود و داستان مردی را که به جنگ می‌رود و وقتی از جنگ بازمی‌گردد، متوجه می‌شود که یکی از دوستانش، به همسرش بی‌حرمتی کرده است یا حداقل همسرش که این‌طور می‌گوید، روایت خواهد کرد. هیچ‌کس حرف همسر وی را باور نمی‌کند و این سرباز به‌‌رسم آن دوران فرانسه و با اجازه‌ٔ دستگاه پادشاهی، خواستار برگزاری دوئل می‌شود تا این تصمیم سرنوشت زنده بودن یکی از دو مرد را روشن کند. به نظر این آخرین دوئل رسمی و قانونی بود که در کشور فرانسه برگزار شد.

همچنین به‌تازگی اعلام شد بن افلک برای بازی در فیلم Falling to Earth (سقوط به‌سمت زمین) قرارداد همکاری امضاء کرده است. این فیلم درام فاجعه‌ای اقتباسی از رمانی با همین عنوان، اثر کیت ساوث‌وود است که افلک در این فیلم نیز همبازی مت دیمون خواهد شد. کتاب Falling to Earth در سال ۲۰۱۳ منتشر شد که داستان طوفان و گردبادی به‌نام Tri-State Tornado را دنبال می‌کند که سه ایالت ایندیانا، ایلینویز و میزوری را در سال ۱۹۲۵ در نوردید که در این حادثه ۴۵ نفر کشته شدند و خرابی‌های بسیاری را نیز به بار آورد. فیلم The Way Back (راه بازگشت) که همکاری جدید گوین اوکانر و بن افلک محسوب می‌شود نیز در تاریخ ۶ مارس ۲۰۲۰ (۱۶ اسفند ماه ۱۳۹۸) روی پردهٔ سینما خواهد رفت. او همچنین قرار است فیلم Ghost Army (ارتش گوست) را کارگردانی و در آن بازی کند. افلک پیش از این برای نوشتن فیلمنامه فیلم Good Will Hunting (ویل هانتینگ خوب) و کارگردانی، تهیه‌کنندگی و نقش‌آفرینی در فیلم Argo (آرگو)، دو جایزه اسکار دریافت کرده بود.

این بازیگر محبوب سینمای هالیوود در اقتباس سینمایی Deep Water (آب عمیق)، یکی از بازیگران اصلی خواهد بود؛ وی در این اقتباس سینمایی با آنا د آرماس، بازیگر اصالتاً کوبایی هالیوود، همبازی خواهد بود. اقتباس سینمایی «آب ژرف» در تاریخ ۱۳ نوامبر سال ۲۰۲۰ (۲۳ آبان ماه ۱۳۹۹) روی پردهٔ سینما خواهد رفت. آدریان لین انگلیسی که کارگردانی فیلم‌هایی چون Indecent Proposal (پیشنهاد بی‌شرمانه)، Lolita (لولیتا) و Fatal Attraction (جذابیت مرگبار) را در کارنامه دارد، کارگردان این فیلم خواهد بود.


منبع Comingsoon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده