نویسنده: مهدی اسدی
// دوشنبه, ۴ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۲۹

جف کیلی به نگرانی‌های پیرامون نامزدی Death Stranding در Game Awards واکنش نشان داد

جف کیلی، مجری و برگزار‌کننده مراسم Game Award 2019 می‌گوید که از نگرانی‌های مربوط به ارتباط او با بازی Death Stranding آگاه است.

حدود دو هفته‌ی دیگر، تمام نگاه‌های صنعت بازی‌های ویدیویی در سرتاسر جهان متوجه رویداد بزرگ The Game Awards 2019 خواهد شد. مراسم سالانه‌ی Game Awards مثل همیشه، بزرگ‌ترین بازی‌های صنعت گیم در سال گذشته را به جهان معرفی می‌کند. در حالی که مراسم امسال، تعداد زیادی از بازی‌های بزرگ سال جاری، از جمله The Outer Worlds ،Sekiro: Shadows Die Twice و... را به خود می‌بیند، ارتباط جف کیلی، مجری و برگزارکننده‌ی رویداد امسال با یکی از بزرگترین نامزدهای سال ۲۰۱۹ یعنی Death Stranding به موضوع مورد بحث رسانه‌ها تبدیل شده است.

در مطلبی که توسط وبسایت Kotaku منتشر شده، جف کیلی، مجری و بنیان‌گذار مراسم The Game Awards، به بحث‌هایی که اخیراً در رابطه با نامزد شدن بازی Death Stranding در چندین بخش از مراسم امسال مطرح شده، واکنش نشان داده است. کیلی در ایمیل خود با اشاره به اینکه به نگرانی‌های موجود احترام می‌گذارد و به خاطر آن از مردم تشکر می‌کند، به شفاف‌سازی نقش خود در برنامه و همچنین فرایند رأی‌گیری و انتخاب نامزد برگزیده می‌پردازد.

بخش اعظم صحبت‌ها و مجادله‌هایی که در رابطه با نامزدی بازی Death Stranding در مراسم The Game Awards امسال مطرح می‌شود، به رابطه‌ی دوستانه و چندین و چند ساله‌ی جف کیلی با کارگردان این اثر، یعنی هیدئو کوجیما برمی‌گردد. علاوه بر این، حضور تبلیغاتی این بازی در تریلرهای The Game Awards و همچنین حضور خود جف کیلی به عنوان یکی از شخصیت‌های ویژه‌ی Death Stranding، حرف و حدیث‌های بسیاری را به وجود آورده است. حتی بر اساس اطلاعات سایت رسمی این مراسم، خود کوجیما نیز در هیئت مشاوره‌ی The Game Awards حضور دارد.

با نامزد شدن بازی Death Stranding در ۹ بخش مختلف مراسم امسال (که بیشتر از هر بازی دیگری است) سؤالات زیادی در ذهن مخاطبان و مشخصاً فعالان صنعت بازی به وجود آمده که آیا ارتباط مسئولین برگزاری مراسم با سازندگان این بازی، در تصمیم‌گیری‌های آن‌ها تأثیرگذار بوده یا نه؟ با این حال، کیلی در صحبت‌های خود با کوتاکو بیان می‌کند که خود او هیچ دخالتی در فرایند رأی گیری نداشته و روی به حداقل رساندن ارتباط او با پروسه‌ی انتخاب نامزدهای مسابقه، کاملاً تأکید شده است.

کیلی به طور ویژه درباره‌ی احتمال جانب داری از بازی Death Stranding می‌گوید:

ما بخش سؤالات متداول را به همین دلیل در وبسایت رسمی خود قرار داده‌ایم تا فرآیند کاری خود را کاملاً شفاف بیان کنیم. وظیفه‌ی من به عنوان برگزار کننده‌ این مراسم، ارتباط با ناشران و توسعه‌‌دهندگان بازی در یک راهبرد مشخص است. لذا من قضاوت درباره نامزدها و برندگان مراسم را به ارزیابی و نقد فعالان حوزه‌ی رسانه واگذار کرده‌ام.

منظور از فعالان حوزه‌ی رسانه در صحبت‌های کیلی، هیئت ژوری مراسم The Game Awards متشکل از ۸۰ تیم مختلف از تولیدکنندگان محتوا تا نشریات و دیگر نمایندگان فعال در صنعت گیم است. هیئت ژوری به طور کامل مسئولیت انتخاب نامزدهای قسمت‌های مختلف برنامه را بر عهده دارند و هنگامی که این نامزدها انتخاب شدند، هم افراد این هیئت و هم طرفدارانی که به صورت آنلاین در رأی گیری‌ها شرکت می‌کنند، برنده را تعیین خواهند کرد. البته رأی طرفداران تنها ۱۰ درصد روی نتیجه‌ی نهایی تأثیر می‌گذارد.

جف کیلی درباره‌ی نقش کوجیما در هیئت مشاوره‌ی مراسم The Game Awards نیز می‌گوید که تصمیمات هیئت مشاوره تنها در نحوه‌ی تولید و اجرای برنامه‌های این رویداد تأثیر داشته و به نامزدهای مسابقه و رأی نهایی آن ارتباطی ندارد. اساساً حضور این افراد تنها جنبه‌ی راهنمایی و مشاوره داشته و در قضاوت درباره‌ی برندگان برنامه هیچگونه تأثیری ندارد.

درباره‌ی ارتباط شخصی جف کیلی با بازی Death Stranding نیز شکی وجود ندارد که انتخاب این بازی در حوزه‌های مختلف مراسم The Game Awards موجی از انتقادات را درباره‌ی احتمال اثرگذاری این رابطه در پی خواهد داشت. اما مطمئناً صحبت‌های کیلی درباره‌ی شفاف‌سازی نقش خود در اجرای برنامه و همچنین عدم ارتباط او با پروسه‌ی قضاوت نامزدها، می‌تواند قانع کننده باشد. از طرفی، اعتبار این برنامه به صحت آرای هیئت ژوری و عدم دخالت سلایق شخصی در آن بستگی دارد.

مراسم The Game Awards 2019 روز جمعه ۲۲ آذر ماه، ساعت ۵ صبح به وقت ایران برگزار خواهد شد. شما می‌توانید از طریق وبسایت رسمی برنامه، پلتفرم‌های استریم و البته وبسایت زومجی، پیگیر اتفاقات آن باشید.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده