نویسنده: مسیح کریمی
// یکشنبه, ۳ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۰۱

کارگردان جدید دنباله فیلم RoboCop مشخص شد

سرانجام ایب فورسیت پس از توافق با شرکت MGM به‌عنوان کارگردان جدید فیلم RoboCop Returns و جانشین نیل بلومکمپ انتخاب شده است.

ماه مرداد امسال بود که نیل بلومکمپ، کارگردان‌ فیلم‌هایی چون فیلم District 9 (منطقه ۹)، فیلم Elysium (ایلیسیم) و فیلم Chappie (چپی)، اعلام کرد که دیگر وظیفه کارگردانی دنباله فیلم RoboCop (روبوکاپ) را بر عهده ندارد و در حال کار روی پروژه دیگری است. حال در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، کارگردان جدید فیلم RoboCop Returns (روبوکاپ بازمی‌گردد) مشخص شده است. طبق خبری که هالیوود ریپورتر منتشر کرده، ایب فورسیت، کارگردان استرالیایی و جویایی نام، وظیفه کارگردانی این فیلم اکشن و علمی تخیلی را بر عهده گرفته است. همچنین جاستین رودز، نویسنده فیلمنامه فیلم Terminator: Dark Fate (ترمیناتور: سرنوشت تاریک)، نیز وظیفه بازنویسی فیلمنامه قسمت جدید فیلم RoboCop را بر عهده خواهد داشت.

ایب فورسیت

فورسیت بیشتر برای کارگردانی فیلم Little Monsters (هیولاهای کوچک) شناخته می‌شود که این فیلم زامبی کمدی ظس امسال با بازی لوپیتا نیونگو و جاش گد از شبکه هولو منتشر شده است. فیلم RoboCop Returns قرار بود براساس فیلمنامه استفاده نشده فیلم RoboCop 2 ساخته شود که توسط ادوارد نومیر و مایکل ماینر نوشته شده بود و رودز قرار است این فیلمنامه را بازنویسی کند. قسمت اول فیلم RoboCop در سال ۱۹۸۷ به‌روی پرده‌های سینما رفت که موفقیت این فیلم باعث شد تا سازندگان خیلی سریع ساخت دنباله آن را آغاز کنند. فیلم RoboCop 2 (پلیس آهنی ۲) در سال ۱۹۹۰ و فیلم RoboCop 3 (پلیس آهنی ۳) در سال ۱۹۹۳ اکران شدند، اما نتوانستند موفقیت قسمت اول را تکرار کنند. در ادامه ریبوت فیلم روبوکاپ هم در سال ۲۰۱۴ منتشر و با شکست مواجه شد. 

در طول سال‌های گذشته شاهد ساخت و انتشار فیلم‌هایی چون فیلم Halloween (هالووین) و فیلم Terminator: Dark Fate بودیم که درواقع دنباله مستقیم فیلم‌ اول یا دو قسمت اول هستند و قسمت جدید فیلم RoboCop نیز قرار بود از این موضوع پیروی کند. هنوز اطلاعات بیشتری از فیلم RoboCop Returns در دسترس نیست و در حال حاضر تاریخ اکران یا بازیگران این فیلم معرفی نشده‌اند و باتوجه‌به اینکه شرکت MGM هنوز درگیر بازنویسی فیلمنامه فیلم است و کار روی آن هنوز نیز ادامه دارد، بعید است که به این زودی مراحل تولید قسمت جدید فیلم RoboCop نیز آغاز شود.


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده