نویسنده: مهدی اسدی
// یکشنبه, ۳ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۰۱

بازی رومیزی Fallout Shelter در سال ۲۰۲۰ عرضه می‌شود

Fantasy Flight، ناشر بزرگ بازی‌های رومیزی، نسخه تجملی و زیبایی از بازی Fallout Shelter را در سال ۲۰۲۰ منتشر خواهد کرد.

Fantasy Flight، به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین ناشران بازی‌های رومیزی یا Board Games، در استفاده از آی پی‌‌های مشهور و ساخت بازی‌های استثنایی و جذاب در حول محور آن، شهرت دارد. آن‌ها با ساخت بازی‌های بی‌شماری از مجموعه Star Wars و Game of Thrones و چندین عنوان دیگر، موفقیت‌های زیادی را کسب کرده‌اند. Fantasy Flight در سال ۲۰۱۷ نسخه بازی رومیزی Fallout را منتشر کرد که بازخوردهای مثبتی را از سوی مخاطبان دریافت کرده و در فهرست هزار بازی برتر وبسایت معتبر Board Game Geek قرار گرفت. حالا، بنا به اخبار منتشر شده، قرار است با انتشار ورژن بورد گیم بازی Fallout Shelter یکی دیگر از بازی‌های این مجموعه، به فهرست Fantasy Flight اضافه شود. به نظر می‌رسد که با یک بازی زیبا و با کیفیت، با مکانیزم Worker-Placement (یا قرارگیری کارگر) مواجه خواهیم بود.

بازی Fallout Shelter: The Board Game شما را در غاری که چندین متر داخل صخره‌ها حفر شده، قرار می‌دهد. متأسفانه رهبر جامعه‌ی کوچک و شاد شما به‌تازگی مرده و نوعی خلأ قدرت در جامعه ایجاد شده است. ساکنین این غار که با عنوان Vault Dwellers شناخته می‌شوند، فقط خواستار یک زندگی شاد هستند. ازاین‌رو، شما به همراه سه نفر از دوستانتان کنترل این جامعه را در دست خواهید گرفت. شما باید تمامی اقدامات لازم برای بازگرداندن رضایتمندی به شهروندان این غار را انجام دهید تا به‌عنوان رهبر جدید این جامعه انتخاب شوید.

بازی Fallout Shelter: The Board Game، با همان کیفیتی ساخته می‌شود که محصولات Fantasy Flight به آن شهرت دارند. این بازی، در یک جعبه‌ی ویژه، که شایسته‌ی یک بازی Fallout است، عرضه می‌شود. طراحی هنری بازی، بسیار برجسته و جذاب بوده و از چند مدل مینیاتوری از مجسمه‌های bobblehead به‌عنوان کارگران بازی استفاده می‌کند. لذا اگر خود بازی، فقط یک بازی متوسط محسوب می‌شود، حداقل ظاهر جذابی دارد.

همان‌طور که گفته شد، بازی Fallout Shelter: The Board Game، در اصل از مکانیزم بازی‌های worker-placement استفاده می‌کند. شما باید درباره‌ی محل قرارگیری کاراکترهای Vault Dwellers تصمیم گیری کنید، تا با ارتقاء ساختار جامعه‌ی خود، سطوح بالاتری از رضایتمندی را برای شهروندان به ارمغان آورید. ضمناً باتوجه‌به اینکه همه‌ی رقبا در یک غار زندگی می‌کنند، باید در مواقعی به همکاری با یکدیگر بپردازید.

در بازی رومیزی Fallout Shelter نیز همچون نسخه‌ی ویدیویی آن، اتفاقات مختلفی رخ خواهد داد. وقتی که در نقطه‌ی از Vault، آتش سوزی رخ می‌دهد، همه‌ی رقبا باید کارهای خود را رها کرده و به کمک به یکدیگر بپردازند. در غیر این صورت، این خطر، کلیه‌ی Vault را تهدید خواهد کرد. استراتژی درگیر کردن بازیکن با اتفاقات بازی، لحظات جالبی را در آن رقم می‌زند. ممکن است در یکی اتاق‌های دوست خود یک Rad Roach را مشاهده کنید. شما می‌توانید تا لحظه‌ی آخر تا ارسال کمک به آن‌جا صبر کنید، تا بیشترین استفاده را از تهدیدات موجود بهره ببرید. درواقع، اینگونه توازن استراتژیک در تصمیمات، می‌تواند چالش‌های سرگرم کننده‌ای را برای بازیکن ایجاد کند.

شما حتی می‌توانید از Vault خارج شده و به‌دنبال منابع بگردید. هنوز به‌طور مشخص، چگونگی انجام این قسمت از بازی توضیح داده نشده است، اما اینگونه ایده‌ها می‌تواند تأثیر زیادی بر جذابیت گیم پلی بازی بگذارد.

Fallout Shelter: The Board Game در سال ۲۰۲۰ منتشر خواهد شد. ظاهراً این بازی چیزی در حدود ۴۰ دلار قیمت داشته و هدیه‌ی ارزشمندی برای یک طرفدار بازی‌های Fallout به نظر می‌رسد.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده