نویسنده: علی نوروزی
// چهار شنبه, ۲۹ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۵۹

مرحله گروهی مسابقات MDL Chengdu Major بازی Dota 2 پایان یافت

پرونده‌ی مرحله‌ی گروهی نخستین رویداد میجور Dota Pro Circuit فصل ۲۰۲۰-۲۰۱۹ بازی Dota 2 پس از دو روز رقابت هیجان‌انگیز بسته شد و تیم‌ها در دو براکت بالایی و پایینی مرحله‌ی اصلی دسته‌بندی شدند.

در میان اخبار مسابقات مطلع شدیم که مرحله‌ی گروهی مسابقات MDL Chengdu Major بازی Dota 2 پس از رقابت‌های مهیج و تماشایی شانزده تیم برتر سراسر جهان در چهار گروه به پایان رسیده است. با پایان رقابت‌های این مرحله، تیم‌های TNC Predator ،Vici Gaming ،Team Liquid و Invictus Gaming در صدر جدول گروه‌هایشان قرار گرفتند و به‌همراه تیم‌های Fighting PandaS ،Alliance ،Evil Geniuses و J.Storm به براکت بالایی مرحله‌ی اصلی راه یافتند. سایر تیم‌های راه‌یافته به مرحله‌ی گروهی نیز به‌خاطر کسب نتایج ضعیف در براکت پایینی دسته‌بندی شدند تا در نخستین روز مرحله‌ی اصلی تکلیف‌شان مشخص شود. شما می‌توانید نتایج دیدارهای مرحله‌ی گروهی مسابقات را در ادامه مشاهده کنید.

گروه اولگروم دوم
Fighting PandaS۲-۱EHOMEFnatic۲-۱Alliance
Team Unknown۲-۰TNC PredatorVici Gaming۱-۲Team Spirit
TNC Predator۰-۲EHOMEVici Gaming۱-۲Alliance
Team Unknown۲-۰Fighting PandaSTeam Spirit۲-۰Fnatic
Fighting PandaS۰-۲EHOMEFnatic۲-۰Alliance
گروم سومگروه چهارم
Evil Geniuses۰-۲Team AdroitInvictus Gaming۰-۲beastcoast
Team Liquid۰-۲Team AsterJ.Storm۱-۲Gambit Esports
Team Liquid۱-۲Evil GeniusesJ.Storm۲-۰Invictus Gaming
Team Aster۰-۲Team AdroitGambit Esports۲-۱beastcoast
Team Aster۲-۱Evil Geniusesbeastcoast۲-۱J.Storm

در گروه اول، تیم TNC Predator که به‌واسطه‌ی ترکیب رویایی خود مسابقات ای‌اس‌ال وان هامبورگ ۲۰۱۹ را با قهرمانی به پایان برد، پس از پیروزی در تمام دیدارهای مرحله‌ی گروهی به صدر جدول راه یافت و همراه با تیم Fighting PandaS از منطقه‌ی امریکای شمالی در براکت بالایی مرحله‌ی اصلی قرار گرفت. با اینکه تیم‌های Team Unknown و EHOME در مرحله‌ی مقدماتی مناطق امریکای جنوبی و چین عالی ظاهر شدند، اما در برابر تیم‌های تی‌ان‌سی پرداتور و فایتینگ پانداز نتوانستند کاری از پیش ببرند و راهی براکت پایینی شدند.

در گروه دوم رقابت‌های بسیار جذابی را شاهد بودیم و هر یک از تیم‌ها تلاش زیادی کردند تا خود را به‌عنوان تیم برتر مناطق‌شان معرفی کنند. همان‌طور که انتطار داشتیم، تیم Vici Gaming به‌خاطر تغییرات اندکی که در ترکیب ایجاد کرده بود، با انسجام بیشتری بازی کرد و پس از کسب نتیجه‌ی ۱-۲ مقابل تیم‌های Team Spirit و Alliance صدرنشین گروه دوم شد. علاوه‌بر وی‌چی گیمینگ، تیم الاینس نیز بازی‌های خوبی به نمایش گذاشت و با کسب دو پیروزی و یک شکست در سه دیدار خود به براکت بالایی راه یافت. دو تیم فناتیک و تیم اسپیرت عملکرد مطلوبی نداشتند و با باخت در اکثر دیدارهای این مرحله در براکت پایینی دسته‌بندی شدند.

در گروه سوم هیچ مانعی بر سر راه تیم‌های Team Liquid و Evil Geniuses برای راه‌یابی به براکت بالایی مرحله‌ی اصلی وجود نداشت. این دو تیم که با ترکیبی تازه در مسابقات حضور پیدا کردند، تیم‌های Team Aster و Team Adroit را در هم کوبیدند و آن‌ها را از صعود به صدر جدول محروم کردند. ظاهراً تیم لیکوئید خود را با ترکیب تازه وقف داده است و انتظار می‌رود که با ترکیب جدید به دوران طلایی خود بازگردد. البته از آن‌جایی‌که تیم‌های Team Aster و Team Adroit تجربه‌ی زیادی در رویدادهای میجور ندارند، نمی‌توان انتظار زیادی از آن‌ها داشت.

در گروه چهارم تیم Invictus Gaming که با قهرمانی در مسابقات DOTA Summit 11 Minor به این رویداد میجور راه یافت، در تمام دیدارهای خود در این مرحله به پیروزی رسید و صدرنشین این گروه شد. تیم J.Storm نیز که کلینتون “Fear” لومیس را در ترکیب دارد، در مرحله‌ی گروهی بسیار طوفانی ظاهر شد و در کنار تیم Invictus Gaming به براکت بالایی راه پیدا کرد. دراین‌میان تیم‌های Beastcoast و Gambit Esports در اکثر دیدارهای خود مغلوب حریف شدند و به راه‌یابی به براکت بازنده‌ها رضایت دادند.

MDL Chengdu Major

مسابقات MDL Chengdu Major که دهمین دوره از سری مسابقات Mars Dota 2 League به‌حساب می‌آید، کارش را از ۲۵ آبان آغاز کرد و تا ۳ آذر ادامه خواهد داشت. با پایان مرحله‌ی گروهی، شانزده تیم راه‌یافته به مرحله‌ی اصلی در براکتی دو حذفی برای بخشی از جایزه‌ی ۱ میلیون دلاری و ۱۵ هزار امتیاز Dota Pro Circuit به رقابت می‌پردازند. نحوه‌ی برگزاری دیدارهای مرحله‌ی اصلی به استثنای «اولین دیدارهای براکت پایینی» و «دیدار فینال» که به ترتیب به‌صورت Bo1 و Bo5 پیگیری می‌شوند، به‌شکل Best-of-Three است. شما می‌توانید سایر اخبار مربوط‌به مسابقات بازی دوتا 2 را در «صفحه‌ی اختصاصی» آن مطالعه کنید و نظرات خود را درباره این خبر با وب‌سایت زومجی در میان بگذارید.


منبع Liquipedia
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده