// سه شنبه, ۲۸ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۵۶

کنترلر پلی استیشن 5 احتمالا فاقد لایت بار خواهد بود

به‌تازگی پتنت جدیدی از کنترلر پلی استیشن منتشر شده که به احتمال زیاد، مربوط‌به کنترلر پلی استیشن 5 است و تغییرات آن نسبت‌به گذشته را نشان می‌دهد.

تابه‌امروز اطلاعات مختلفی از پلی استیشن 5 در دسترس قرار گرفته است، اما هنوز ظاهر و قیمت آن مورد نامشخصی است که کاربران علاقه دارند هرچه زودتر اطلاعات بیشتری حول آن منتشر شود. باتوجه‌به جدیدترین اخبار کنسول های بازی، سازمان ثبت پتنت ژاپن، تصویری را منتشر کرده که یک کنترلر جدید دوال شاک (Dualshock) را نشان می‌دهد.

به احتمال زیاد، کنترلر مورد نظر دوال شاک 5 است و این حق امتیاز تغییرات آن را نسبت‌به دوال شاک 4 نشان می‌دهد. از میان تغییرات ظاهری می‌توان‌به تریگر‌های بزرگ‌تر، استیک‌های آنالوگ کوچک‌تر، اضافه شدن پورت USB و همچنین حذف لایت بار اشاره کرد. چندی پیش بود که رسانه Wired توانست نگاهی به کنترلر PS5 داشته باشد. باتوجه‌به توضیح آن‌ها از دوال شاک 5، پتنت منتشر شده مربوط‌به دوال شاک 5 است. وایرد اعلام کرده بود که سونی در کنترلر پلی‌استیشن 5 از تریگرهای انطباقی استفاده خواهد کرد. همچنین کنترلر از نظر ظاهری، شباهت‌های بسیار زیادی به دوال شاک 4 دارد.

طی صحبت‌های وایرد با مارک سرنی، طراح PS5، مشخص شده است که نوع تریگرهای انطباقی کنترلر به‌گونه‌ای است که باتوجه‌به نوع و میزان فشار دادن تریگر، شاهد عملکردهای مختلفی هستیم. در ادامه می‌توانید تصویر منتشر شده از این پتنت را در زومجی مشاهده کنید.

دوال شاک 5


منبع VG247
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده