// دوشنبه, ۲۷ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۵۶

کریس ایوانز و سایر چهره‌های مطرح سینما به ساخت CGI جیمز دین در Finding Jack واکنش نشان دادند

کریس ایوانز، الیجا وود و چند تن از چهره‌های سرشناس سینما به حضور CGI جیمز دین در فیلم Finding Jack واکنش منفی نشان دادند.

در روز چهارشنبه گذشته بود که Magic City Films اعلام کرد که جیمز دین فقید، هنرپیشه فیلم Rebel Without a Cause، در نقش روگان برای فیلم Finding Jack به ایفای نقش خواهد پرداخت. درواقع شاهد CGI جیمز دین برای این فیلم هستیم. جیمز دین در سال ۱۹۵۵ و در سن ۲۴ سالگی، در یک سانحه رانندگی جان خود را از دست داد؛ آن هم زمانی‌که در حال فیلمبرداری فیلم Giant بودند و ساخت فیلم هیچ‌وقت کامل نشد. 

آنتون ارنست و تاتی گولیخ، وظیفه کارگردانی فیلم Finding Jack را برعهده دارند که برگرفته از یک رمان به‌ نویسندگی گرث کروکر است. داستان فیلم در مورد ده هزار سگ نظامی فراموش شده پس از جنگ ویتنام است. طبق جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، برخلاف اینکه دو کارگردان ذکر شده رضایت کامل خانواده جیمز دین را برای استفاده از عکس‌های او گرفته‌اند، هنرپیشه‌ها و سلبریتی‌های مطرح سینما نسبت‌به این کار، واکنش‌هایی منفی را از خود در فضای مجازی به‌نمایش گذاشته‌اند. 

زلدا ویلیامز، دختر رابین ویلیامز مرحوم، در جریان یک توییت اعلام کرده است:

من سال‌ها در مورد اینکه با بهتر شدن تکنولوژی به‌سراغ این مورد می‌روند، صحبت کرده‌ام و هیچ‌کس حرف من را باور نکرد. این کار توهین به مرگ یک شخص است و یک نمایش بسیار بد برای عملکرد این صنعت به‌حساب می‌آید. 

زلدا ویلیامز پس از مرگ پدر خود اعلام کرد که تا ۲۵ سال، هیچ کارگردان و فیلم‌سازی اجازه ندارد از تصاویر رابین ویلیامز برای فیلم‌های خود و موارد مشابه استفاده کند. همچنین کریس ایوانز، هنرپیشه کاپیتان آمریکا، در جریان یک توییت اعلام کرده است:

این خیلی بد است. شاید ما بتوانیم از کامپیوتر استفاده کنیم تا یک نقاشی جدید به‌سبک پیکاسو را نقاشی کند یا بعضی از قطعات جان لنون را بنویسد، اما عدم درک و فهم در این زمینه بسیار شرم‌آور است.

همچنین الیجا وود، بازیگر سینما، هم به‌دنبال حمایت از کریس ایوانز، این کار را ناپسند خواند. در ادامه مایکل باخمن، شخصی که مدیریت سوشال مدیا جنگ ستارگان را برعهده دارد، هم اعلام کرده که هرسال یک فستیوال با محوریت جیمز دین در ایندیانا برگزار می‌شود و اشخاص بسیاری در آن شرکت می‌کنند که شباهت بسیار زیادی به جیمز دین دارند. تیم سازنده فیلم Finding Jack به‌راحتی می‌تواند از آن‌ها استفاده کند. این در حالی است که آنتون ارنست در جریان گفت‌وگوی خود با هالیوود ریپورتر، اعلام کرده است که آن‌ها تلاش زیادی کرده‌اند تا بتوانند شخصی را برای هنرپیشگی شخصیت روگان پیدا کنند، اما در انتها به این نتیجه رسیده‌اند که حضور جان دین به‌صورت CGI می‌تواند بهترین گزینه برای این کار باشد.

جولی ان امری، هنرپیشه سینما، هم در جریان یک توییت اعلام کرده است:

درواقع شاهد جیمز دین نیستیم. چهره‌های وی روی یک موشن کپچر ضبط شده قرار می‌گیرد و شخص دیگری وظیفه صداپیشگی و انجام کارهای مختلف را برعهده می‌گیرد. دوست دارم بدانم که قدردانی از این شخص به چه شکل خواهد بود و هنرپیشه‌ها به چه شکل حقوق می‌گیرند.

نکته‌ی جالب این است که یکی از بازیگران فیلم Finding Jack به نام دیوان ساوا این پرسش را مطرح کرده است که آیا تیم ساخت این فیلم نمی‌توانست از یک انسان واقعی به‌جای یک شخص CGI شده استفاده کند؟ بااین‌تفاسیر باید منتظر بمانیم و ببینیم که عوامل ساخت فیلم Finding Jack به چه شکل از CGI جیمز دین استفاده می‌‌کنند. 


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده