نویسنده: مسیح کریمی
// جمعه, ۲۴ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۱۵

فیلم جوکر به اولین فیلم یک میلیاردی با درجه سنی بزرگسال تبدیل شد

سرانجام فروش جهانی فیلم Joker از مرز یک میلیارد دلار نیز عبور کرد تا این فیلم به اولین فیلم یک میلیاردی با درجه سنی بزرگسال تبدیل شود.

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، فیلم Joker (جوکر) لقب اولین فیلم یک میلیاردی با درجه سنی بزرگسال را دریافت کرده‌ است. این فیلم از دنیای دی سی (DC) با افتتاحیه‌ای فراتر از انتظار کار خود را در گیشه آغاز کرد تا هم رکورد افتتاحیه ماه اکتبر را بشکند و هم یکی از بهترین افتتاحیه‌های فیلم‌های با درجه سنی بزرگسال (R) را به نام خود ثبت کند. مدتی پیش فیلم جوکر موفق شد تا با عبور از فیلم Deadpool 2 (ددپول ۲)، به پرفروش‌ترین فیلم با درجه سنی بزرگسال در سراسر جهان تبدیل شود و مدتی پیش فروش جهانی این فیلم از مرز ۹۰۰ میلیون دلار عبور کرد. حال به نقل از فوربس، فروش فیلم جوکر به ۹۹۹.۱ میلیون دلار افزایش پیدا کرده تا امروز فروش جهانی این فیلم رسما از مرز یک میلیارد دلار عبور کند.

بدین ترتیب فیلم Joker که بودجه ساخت آن حدود ۶۲ میلیون دلار برآورد شده، اولین فیلمی است که با درجه سنی بزرگسال به چنین فروشی دست پیدا کرده و موفقیتی بی سابقه برای یک فیلم با این درجه سنی بوده است. بدین ترتیب، فیلم جوکر پس از فیلم Aquaman (آکوامن) با فروش ۱.۱۴ میلیارد دلار، فیلم The Dark Knight Rises (شوالیه تاریکی برمی‌خیزد) با فروش ۱.۰۸ میلیارد دلار و فیلم The Dark Knight (شوالیه تاریکی) با فروش ۱ میلیارد دلار، به چهارمین فیلم اقتباس شده از کارهای DC در طول تاریخ سینما تبدیل شده که فروش جهانی آن از مرز یک میلیارد دلار عبور کرده است. 

واکین فینیکس، رابرت دنیرو، برت کالن، زازی بیتز، فرانسیس کانروی، مارک مارون، گلن فلشلر، داگلاس هاج، دانته پریرا اولسون، شیا ویگهام و بیل کمپ، از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم Joker حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند. فیلم جوکر پیش از این برنده جایزه شیر طلایی ونیز نیز شده بود. تاد فیلیپس وظیفه کارگردانی و نوشتن فیلمنامه این فیلم را بر عهده داشته است. 


منبع EW
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده