نویسنده: آریا بهپور
// جمعه, ۲۴ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۳۱

برندن گلیسون احتمالا به فیلم Macbeth به کارگردانی جوئل کوئن می‌پیوندد

برندن گلیسون در حال مذاکره برای ملحق شدن به دنزل واشنگتن و فرانسیس مک‌دورمند برای حضور در فیلم مکبث است.

اوایل امسال بود که خبری منتشر شد مبنی بر حضور دنزل واشنگتن و فرانسیس مک دورمند در فیلم مکبث (Macbeth)؛ فیلمی که این‌بار نه برادران کوئن درکنار یکدیگر، بلکه فقط جوئل کوئن کارگردانی آن را برعهده خواهد داشت. به‌تازگی اطلاعات جدیدی از این اثر منتشر شده است که خبر از حضور احتمالی برندن گلیسون در آن می‌دهد.

فیلم مکبث که اولین ساخته‌ی انفرادی جوئل کوئن بدون حضور برادرش ایتن خواهد بود، براساس نمایشنامه‌ی معروف ویلیام شکسپیر تولید می‌شود و به ماجراهای فردی به‌نام مکبث (با بازی واشنگتن) می‌پردازد که سه جادوگر او را متقاعد می‌کنند که در آینده به پادشاه اسکاتلند تبدیل خواهد شد. بعد از آن هم ماجراهای مختلفی برای مکبث و همسر جاه‌طلب او (با بازی مک‌دورمند) رخ می‌دهد که به نتایجی چون خون و خون‌ریزی، خیانت و مرگ ختم می‌شود.

دراین‌میان یکی از شخصیت‌های نمایشنامه هم پادشاه دانکن نام دارد که گلیسون این روزها در حال مذاکره برای ایفای نقش او است و البته این قضیه هنوز قطعی نشده است. موضوعی که علت آن به تولید مینی‌سریالی براساس کتاب «یک وفاداری بالاتر»، نوشته‌ی جیمز کومی رئیس سابق اف‌بی‌آی مربوط می‌شود؛ مینی‌سریالی که قرار است گلیسون در آن نقش دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا را برعهده داشته باشد و ممکن است بین تولید این سریال و فیلم مکبث تداخل ایجاد شود.

مکبث پیش از این بارها به شکل‌های مختلف در سینما و تلویزیون به نمایش درآمده است، از اولین فیلم سینمایی آن که اثری صامت در سال ۱۹۰۸ بود، تا نسخه‌ی سال ۱۹۴۸ با کارگردانی و بازی اورسن ولز و همین‌طور سال‌های اخیر که از فیلم تلویزیونی آن با حضور پاتریک استوارت در سال ۲۰۱۰ تا نسخه‌ی ۲۰۱۵ با ایفای نقش مایکل فاسبندر و ماریون کوتیار را شاهد بوده‌ایم. فیلم‌برداری اقتباس جوئل کوئن هم به‌زودی آغاز می‌شود و باید دید این‌بار با چه نوع فیلمی مواجه می‌شویم.


منبع Empire Online
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده