نویسنده: آریا بهپور
// جمعه, ۲۴ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۳۲

فیل اسپنسر از رقابت پروژه اسکارلت با پلی استیشن 5 می‌گوید

مدیر ایکس باکس از برنامه‌های مایکروسافت برای ارائه‌ی کنسولی مناسب و قدرتمند برای به چالش کشیدن رقبا صحبت می‌کند.

حدود یک سال تا عرضه‌ی کنسول نسل بعد مایکروسافت باقی مانده است و پروژه اسکارلت (Project Scarlett) در تعطیلات سال ۲۰۲۰ عرضه خواهد شد؛ کنسولی که پیش‌بینی می‌شود با قدرت بالایی همراه باشد و در جدیدترین اخبار کنسول های بازی هم فیل اسپنسر به توضیحاتی درباره‌ی سیاست‌های شرکت در مورد اسکارلت پرداخته است.

مدیر ایکس باکس در گفتگویی با سایت Verge از ارزش پروژه اسکارلت برای مایکروسافت و اهمیت تصمیم‌گیری مناسب در مورد آن می‌گوید:

یکی از درس‌هایی که با عرضه‌ی ایکس باکس وان یاد گرفتیم این بوده است که دیگر نباید از نظر قدرت و قیمت کنسول با خطایی مواجه شویم. اگر اوایل این نسل را به‌یاد بیاورید، حتماً می‌دانید که ایکس باکس وان ۱۰۰ دلار از رقیب خود (پلی استیشن 4) گران‌تر بود و در عین‌حال قدرت کمتری هم نسبت به آن داشت. به‌همین دلیل یکی از مهم‌ترین اهداف تیم مدیریت پروژه اسکارلت تولید محصولی است که با هدف موفقیت کامل در تمام زمینه‌ها وارد بازار شود.

هرچند اسپنسر به‌طور مستقیم از سونی و پلی استیشن 5 نام نمی‌برد، ولی چه‌کسی است که نداند رقیب بزرگ ایکس باکس، برند پلی استیشن است؟ او در ادامه به رقابت بزرگ نسل بعد اشاره می‌کند و می‌گوید:

ما تمام تمرکز خود را روی هرچه بهتر ساختن پروژه اسکارلت گذاشته‌ایم. من به دنبال رقابت از راه‌های درست آن هستم و به‌همین دلیل هم مایکروسافت تأکید زیادی روی مواردی چون کراس‌پلی (بازی آنلاین مشترک بین پلتفرم‌های مختلف) و Backward Compatibility (پشتیبانی از بازی‌های نسل‌های قبلی) می‌کند.

در مجموع به‌نظر می‌رسد غول ردموندی راه‌های زیادی را برای جلب نظر مردم و بهبود جایگاه ایکس باکس در نظر دارد که یکی دیگر از این موارد هم سرویس استریم این شرکت یعنی Project xCloud است که به‌تازگی به‌طور آزمایشی در بعضی کشورها ارائه شده است. همچنین آن‌ها با وجود خریداری استودیوهای مختلف بازی‌سازی، همچنان به فکر گسترش زیرمجموعه‌های خود هستند و شب گذشته هم در مراسم X019 شاهد معرفی بازی‌های جدیدی از جمله EverWild محصول استودیو ریر (Rare) و بازی Grounded از آبسیدین (Obsidian Entertainment) بودیم.

ایکس باکس پروژه اسکارلت | Project Scarlett

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد پروژه اسکارلت همچنان باید صبر کنیم؛ پروژه‌ای که پیش از این بحث‌هایی در مورد ارائه‌ی مدل‌های مختلف آن مطرح شده بود و اسپنسر در این زمینه می‌گوید:

ما در آینده راجع به مدل‌های کنسول و اطلاعاتی از این دست صحبت خواهیم کرد و در زمان مناسب و به‌شکلی که باعث گیج شدن مردم نشود، به ارائه‌ی تمام اطلاعات لازم خواهیم پرداخت.


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده