نویسنده: آریا بهپور
// پنجشنبه, ۲۳ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۳۱

اعضای Human Head به استودیوی جدید بتسدا ملحق شدند

استودیوی سازنده‌ی بازی Prey تعطیل شد و اعضای آن از این پس در استودیو Roundhouse به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

استودیو هیومن هد (Human Head Studios) را بیش از هرچیز به‌خاطر بازی پری (Prey) می‌شناسیم؛ اثری جذاب که در سال ۲۰۰۶ وارد بازار شد و توانست طرفداران خاص خود را پیدا کند. این استودیو که در سال‌های اخیر حال و روز خوشی نداشته، به‌تازگی تعطیل شده است و اعضای آن در قالب تیمی جدید تحت عنوان راندهاوس (Roundhouse Studios) زیرنظر شرکت بتسدا (Bethesda) به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

تشکیلات استودیو راندهاوس در شهر مدیسن واقع در ایالت ویسکانسین آمریکا قرار دارد و طبق گفته‌ی بتسدا، آن‌ها در حال حاضر روی تعدادی پروژه‌ی معرفی‌نشده کار می‌کنند که در آینده اطلاعات بیشتری از این بازی‌ها منتشر خواهد شد. استودیو هیومن‌هد در سال ۱۹۹۷ تأسیس شد و اولین بازی آن‌ها Blair Witch Volume II: The Legend of Coffin Rock نام داشت که در سال ۲۰۰۰ برای کامپیوتر عرضه شد. ولی این بازی Rune در همان سال بود که توانست باعث مطرح‌شدن نام استودیو شود و هرچند اثر بی‌نقصی نبود، ولی طرفدارانی پیدا کرد. اما می‌توان نقطه‌ی اوج هیومن‌هد را سال ۲۰۰۶ و بازی پری دانست که با ایده‌های جالب خود توانست به یکی از بازی‌های زیبای آن روزها تبدیل شود.

شرکت بتسدا در سال ۲۰۰۹ به‌سراغ خرید IP این بازی رفت و در سال ۲۰۱۱ هم خبر تولید پری 2 توسط هیومن‌هد منتشر شد؛ بازی‌ای که ویدیوهای جالبی را هم از آن شاهد بودیم و به‌نظر می‌رسید بخش زیادی از پروژه‌ی تولید آن پیش رفته است، ولی درنهایت کنسل شد و این استودیو آرکین (Arkane)، خالق مجموعه‌ی Dishonored بود که ریبوت پری را تولید کرد (سال گذشته هم ویدیوی دیگری از پری 2 منتشر شد که می‌توانید در اینجا مشاهده کنید).

Prey

هیومن‌هد بعد از تولید بازی پری، روی تعدادی بازی دیگر هم کار کرد که هیچ‌کدام نتوانستند در آن حد موفق ظاهر شوند، از جمله The Quiet Man که سال گذشته توسط اسکوئر انیکس (Square Enix) منتشر شد و با بازخوردهای بسیار بدی همراه بود. آخرین بازی استودیو یعنی Rune 2 هم دو روز قبل در دسترس کاربران فروشگاه بازی اپیک قرار گرفت و سال آینده برای استیم عرضه می‌شود. البته هیومن‌هد در این مدت به‌عنوان یک استودیوی جانبی به تولید بازی‌های دیگری هم کمک کرده بود، از BioShock Infinite و Batman: Arkham Origins تا Dungeon Defenders II که به سازندگان آن‌ها در بعضی بخش‌ها یاری رسانده بود. کریس راین‌هارت، یکی از مؤسسان هیومن‌هد که اکنون کارگردان خلاق استودیو راندهاوس محسوب می‌شود، در مورد اتفاقات اخیر می‌گوید:

متأسفانه مجبور شدیم به فعالیت‌های استودیو هیومن‌هد پایان دهیم و آن را تعطیل کنیم؛ موضوعی که باتوجه‌به عشق و علاقه‌ی اعضای تیم به بازی‌سازی واقعاً ناراحت‌کننده بود. ولی دراین‌میان دوستان ما در شرکت بتسدا به کمک ما آمدند و با شناختی که از خلاقیت اعضای تیم و شور و عشق آن‌ها نسبت به دنیای بازی داشتند، تک‌تک اعضای هیومن‌هد را در استودیو راندهاوس مشغول به کار در پست‌های مختلف کردند.

هرچند هنوز اطلاعات خاصی از آینده‌ی این استودیو و پروژه‌های آن نداریم ولی بعید نیست بتسدا برای ساخت نسخه‌ی بعدی پری، یک‌بار دیگر به‌سراغ این تیم برود و شاید روزی شاهد تولید پری 2 با همان سبک و سیاقی باشیم که هیومن‌هد قصد داشت چند سال قبل ارائه کند.


منبع Gamesradar
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده