نویسنده: آریا بهپور
// دوشنبه, ۲۰ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۲۸

بازی Airplane Mode شما را در نقش مسافر یک هواپیما قرار می‌دهد

Airplane Mode شبیه‌ساز متفاوتی است که توسط AMC Games منتشر خواهد شد.

تا امروز با انواع و اقسام شبیه‌سازها مواجه شده‌ایم؛ از موارد حرفه‌ای و پیچیده گرفته تا شبیه‌سازهایی که بیشتر حالت تفریحی و خنده‌دار دارند، مثل Goat Simulator و Untitled Goose Game که مخاطب را در نقش حیواناتی مانند بز و غاز قرار می‌دهند. به‌تازگی بازی جدیدی معرفی شده است که شاید بتوان آن را نوعی شبیه ساز هواپیما دانست، ولی با تفاوت‌های بسیار نسبت به آثاری چون Microsoft Flight Simulator؛ شبیه‌سازی با نام Airplane Mode که شما را نه در نقش یک خلبان ماهر، بلکه یک مسافر ساده‌ی هواپیما قرار می‌دهد.

Airplane Mode توسط بازی‌سازی به‌نام Hosni Auji ساخته شده است و به‌وسیله‌ی AMC Games منتشر خواهد شد، یعنی زیرمجموعه‌ی بازی‌های ویدیویی شرکت AMC؛ شرکتی که پیش از این هم با ناشران دیگر قراردادهایی برای انتشار آثاری مثل The Walking Dead بسته بود، ولی این بازی اولین اثر آن‌ها خواهد بود که به‌طور کامل انتشار آن را با نام AMC Games برعهده دارند.

دانلود ویدیو از آپارات

این شبیه‌ساز عجیب و غریب شما را در نقش یک مسافر معمولی هواپیما قرار می‌دهد و به همان اندازه که می‌تواند جذابیت‌هایی در خود داشته باشد، پتانسیل خسته‌کننده بودن را هم دارد و حتی می‌توان گفت یکی از اهداف سازنده‌ی بازی هم انتقال همین حس خستگی هنگام پروازی بلندمدت با هواپیما است! بازی انواع و اقسام اتفاقات تصادفی را شامل می‌شود که در هر پرواز می‌توانند لحظاتی متفاوت را رقم بزنند و ویژگی‌های مختلفی دارد که بعضی از آن‌ها عبارت‌اند از:

  • احتمال مواجه شدن با آب و هوای نامساعد و متلاطم یا موارد دیگری که باعث تأخیر در پرواز می‌شوند
  • احتمال ایجاد اشکالاتی در دسترسی به وای‌فای و بی‌کیفیت یا قطع شدن آن
  • تجهیزات کامل و شبیه‌سازی‌شده‌ی اطراف صندلی مسافر از جمله چراغ‌های مطالعه و کارت‌های اطلاعات پرواز
  • نقشه‌ی ماهواره‌ای و دقیق مسیر پرواز
  • کیفی که درون آن کتاب، هدفون و کابل شارژ وجود دارد
  • صداهای مختلف درون هواپیما، مثل صدای گریه‌ی نوزاد
  • مجلات متنوع که شامل اطلاعات مسافرتی، جدول و سودوکو می‌شوند

همچنین ویدیویی درباره‌ی مسائل ایمنی پرواز هم توسط IFC برای بازی تولید شده است که درون هواپیما پخش می‌شود (IFC یا شبکه‌ی فیلم‌های مستقل، یکی از زیرمجموعه‌های AMC است که بیشتر آثار معروف آن حالت کمدی دارند، مثل Brockmire).

ایده‌ی اولیه‌ی تولید چنین بازی‌ای بعد از آشنا شدن سازنده‌ی آن با Desert Bus for Hope به ذهن او رسید. Desert Bus یکی از مینی‌گیم‌های مجموعه‌ی Penn & Teller's Smoke and Mirrors بود که برای عرضه روی سگا سی‌دی در سال ۱۹۹۵ در نظر گرفته شده بود، ولی در نهایت کنسل شد. این مینی‌گیم هدایت یک اتوبوس بین‌شهری را در اختیار بازیکن قرار می‌داد تا مسیر شهر توسان به لاس‌وگاس را طی کند؛ مسیری طولانی که بازیکن نمی‌توانست در آن با سرعتی بیشتر از ۷۲ کیلومتر بر ساعت رانندگی کند و همین قضیه هم باعث می‌شد تمام کردن آن به حدود هشت ساعت بازی بی‌وقفه نیاز داشته باشد!

هرچند بازی در آن دوران منتشر نشد، ولی ۱۰ سال بعد نسخه‌ای از آن در اینترنت دست‌به‌دست شد که طرفداران خاصی پیدا کرد و بعدها منجر به راه‌افتادن Desert Bus for Hope شد؛ برنامه‌ای خیریه که چهار نفر در آن به تجربه‌ی این بازی می‌پردازند و مردم هم با کمک‌های مالی خود به موسسه‌ی Child's Play یاری می‌رسانند. خالق Airplane Mode ایده‌ی اولیه‌ی خود را از همین بازی گرفت و چند روز قبل هم نسخه‌ی آلفای آن در جدیدترین برنامه‌ی Desert Bus for Hope نمایش داده شد؛ موضوعی که اندرو فرگوسن، یکی از ترتیب‌دهندگان این برنامه‌ی خیریه به آن اشاره می‌کند و می‌گوید:

زمانی توجه من به این بازی جلب شد که فهمیدم سازنده‌ی آن تحت تأثیر Desert Bus به‌سراغ طراحی بازی رفته است. بازی‌های متفاوت، تجربی یا حتی به قول عده‌ای خسته‌کننده، آثاری هستند که مرزهای استاندارد و معمول این صنعت را پشت‌سر می‌گذارند و همین قضیه هم لذتی وصف‌ناشدنی به من می‌دهد که نقشی هرچند کوچک در معرفی Airplane Mode داشته‌ام.

Desert Bus

بازی Desert Bus

بازی Airplane Mode هنوز تاریخ انتشار دقیقی ندارد، ولی قرار است در سال ۲۰۲۰ منتشر شود؛ بازی‌ای که در حال حاضر تنها نسخه‌ی کامپیوتر آن معرفی شده است.


منبع Polygon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده