نویسنده: مهدی اسدی
// دوشنبه, ۲۰ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۰۱

Call of Duty Mobile طی ماه اول بیش از ۱۴۸ میلیون بار دانلود شده است

بازی Call of Duty Mobile در فاصله‌ی یک ماه از زمان انتشار خود، با ۱۴۸ میلیون دانلود، بعد از Pokemon Go، بیشترین تعداد دانلود را به خود اختصاص داده است.

بازی جدید Call of Duty Mobile در هر دو بستر آیفون و اندروید عملکرد بسیار خوبی را از خود به جا گذاشته است. بر اساس گزارش شرکت تحقیقاتی SensorTower، این بازی از زمان عرضه‌ی خود در تاریخ ۹ مهرماه ۹۸، در مجموع ۱۴۸ میلیون بار دانلود شده است. این آمار، Call of Duty Mobile را در زمینه‌ی تعداد دانلود در ماه نخست عرضه، به دومین بازی موفق پلتفرم موبایل در طول تاریخ تبدیل می‌کند. رتبه‌ی اول این لیست، به بازی پرطرفدار Pokemon Go تعلق دارد.

بازی Call of Duty Mobile، توسط کمپانی چینی Tencent و با همکاری اکتیویژن توسعه داده شده است. این بازی که به نوعی منتخب بازی‌های Call of Duty برای پلتفرم موبایل محسوب می‌شود، مجموعه‌ای از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین نقشه‌ها، حالت‌ها و کاراکترهای سری Call of Duty را در قالب یک بازی موبایل عرضه می‌کند.

Call of Duty Mobile با آمار ۱۴۸ میلیون بار دانلود در ماه اول، در مقایسه با دیگر بازی‌های شوتر بزرگ مانند فورتنایت، بیش از چهار برابر بیشتر دانلود شده است. گفتنی است که این آمار برای فورتنایت نزدیک به ۳۵ میلیون دانلود است. از طرفی این بازی در زمان انتشار تنها برای کاربران iOS در دسترس بود اما نسخه موبایل بازی PUBG نیز در ماه اول، آمار ۶۰.۷ میلیون دانلود را به خود اختصاص داد.

داده‌های SensorTower نشان می‌دهند که Call of Duty Mobile در روز اول و در مجموع آمار فروشگاه‌های iOS و اندروید، ۲۴ میلیون بار دانلود شده و پس از آن، میانگین تعداد ۴.۹ میلیون دانلود در روز را به خود اختصاص داده است. در زمینه‌ی آمار جغرافیایی نیز، ایالات متحده آمریکا با بیش از ۲۳.۶ میلیون دانلود، بیش از ۱۶ درصد کل آمار را از آن خود کرده و در این زمینه رکورد دار است. هند با ۱۶.۲ میلیون دانلود (۱۱ درصد کل) در رتبه‌ی دوم قرار دارد.

Call of Duty Mobile از طریق تمامی خریدهای درون برنامه‌ای خود، نزدیک به ۵۳.۹ میلیون دلار درآمد را در ماه اول برای سازندگان خود به دنبال داشته است. شلوغ‌ترین روز کاری این بازی نیز به شنبه ۱۳مهر، و جایی که کاربران، نزدیک به ۳.۱ میلیون دلار را در بازی خرج کردند، باز می‌گردد. ایالات متحده، با ۲۲.۸ میلیون دلار، در زمینه‌ی خریدهای درون برنامه‌ای این بازی نیز در صدر فهرست کشورها قرار دارد. ژاپن با ۷ میلیون دلار، رتبه‌ی دوم را به خود اختصاص داده است.آمار SensorTower نشان می‌دهد که دانلودها تقریباً به صورت برابر بین اندروید و iOS تقسیم شده‌‌اند؛ اما کاربران iOS با ۶۰ درصد از کل مبالغ پرداختی، پول بیشتری را در بازی خرج کرده‌اند.

call of duty mobile

Call of Duty Mobile از دو حالت چند نفره اصلی تشکیل می‌شود. یکی از آن‌ها، به شکل سنتی و ۵ در برابر ۵ نفر بوده و دیگری حالت بتل رویال با ۱۰۰ بازیکن را به صورت همزمان در برابر یکدیگر قرار می‌دهد. این بازی، تعدادی از مشهورترین نقشه‌های نمادین بازی‌های Call of Duty از جمله Nuketown 2، Crash، Hijacked و Firing Range را در خود جا داده است. کاراکترهای این بازی نیز، از میان افراد نام آشنایی همچون کاپتان پرایس، الکس میسون و سیمون رایلی انتخاب شده‌اند.

هوادارن در پی موفقیت‌های چشم گیر بازی Call of Duty Mobile انتظار دارند تا در آینده شاهد بازی‌های موبایلی بیشتری از سوی اکتیویژن باشند. این کمپانی، اخیراً گفته که برنامه دارد تا تمامی بازی‌های این مجموعه را برای موبایل عرضه کند. تنها Call of Duty Mobile نیست که آمار درخشانی را برای اکتیویژن به همراه داشته است. Call of Duty: Modern Warfare در زمان عرضه‌ی خود بیش از ۶۰۰ میلیون دلار را عاید این کمپانی کرده و انتظار می‌رود تا در دوران عرضه‌ی خود به آمار ۲۷ میلیون نسخه دست پیدا کند. درآمد اکتیویژن با اجرای بتل پس این بازی در آذرماه، حتی از این میزان نیز فراتر خواهد رفت.


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده