نویسنده: مهدی اسدی
// دوشنبه, ۲۰ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۳۱

هیدئو کوجیما نام خود را در کتاب رکوردهای گینس به ثبت رساند

خالق بازی Death Stranding، هیدئو کوجیما، با بیشترین تعداد فالوور در اینستاگرام و توییتر برای یک کارگردان بازی، دو رکورد به نام خود به ثبت رساند.

هیدئو کوجیما، که کارگردانی مجموعه بازی‌های اسطوره‌ای Metal Gear Solid و البته بازی جدید Death Stranding را در کارنامه دارد، دو رکورد جالب را به نام خود ثبت کرده است. کوجیما از سوی مرکز ثبت رکوردهای جهانی گینس در ژاپن، به عنوان دارنده‌ی بیشترین تعداد فالوور در توییتر (در زمان ثبت رکورد: ۲ میلیون و ۸۱۳ هزار و ۳۸۵ نفر) و همچنین بیشترین تعداد فالوور در اینستاگرام (در زمان ثبت: ۸۸۸ هزار و ۵۳۹ نفر)، دو رکورد جدید را به عنوان یک کارگردان بازی‌های ویدیویی به نام خود ثبت کرد.

اکانت رسمی کوجیما پروداکشن در توییتر، به مناسبت ثبت این رکورد مراتب تشکر خود را به Guinness World Record Japan اظهار کرده است.

hideo-kojima-receives-guinness-world-records

چند روز قبل از انتشار تریلر زمان عرضه‌ی بازی Death Stranding، کوجیما تور جهانی این بازی را آغاز کرده و به کشورهای مختلف جهان سفر می‌کند. نورمن ریداس نیز در این سفر همراه او بوده و جزئیات تجربه‌ی کار با کوجیما پروداکشن را با هواداران در میان می‌گذارد. هالیوود ریپورتر، در مصاحبه‌ای به گفتگو با نورمن ریداس در رابطه با نبوغ کاری کوجیما و هیجان همکاری در یکی از بازی‌های او می‌پردازد.

کوجیما درباره‌ی این تریلر اظهار می‌کند که خود او ویدیوی نهایی را ویرایش کرده تا به درک بهتر مفهوم بازی از سوی هواداران کمک کرده باشد. این تریلر، بعد از ماه‌ها حدث و گمان‌های بسیاری که در رابطه با داستان عجیب بازی مطرح می‌شد، بالاخره جزئیات بیشتری از داستان آن را در اختیار علاقه مندان قرار می‌داد. در ابتدای این ویدیو، تصاویری از نوزاد مشهور و عجیب و غریبی که داخل یک محفظه‌ی مخصوص قرار گرفته، نمایش داده می‌شود. سپس سم، کاراکتر نورمن ریداس را مشاهده می‌کنیم که آماده‌ی آغاز سفر طول و دراز خود می‌شود. در ادامه، تصاویری از دنیای بزرگ، صحنه‌های اکشن و کات سین‌های سینمایی بازی، ما را برای استقبال از این بازی مورد انتظار آماده می‌کند.

بلافاصله بعد از انتشار بازی، کوجیما در مصاحبه‌ها و صحبت‌هایی که از طریق اکانت توییتر خود منتشر می‌کرد، درباره‌ی پروژه‌های آینده و ایده‌های خود برای حضور در سینما و دنیای فیلم سازی توضیحاتی را ارائه می‌کرد. وی در مصاحبه با نشریه‌ی Gamesradar می‌گوید:

من جداً به ‌دنبال انجام یک کار متفاوت هستم. می‌دانیم که پلتفرم پنج سال آینده، به استریم بازی یا فیلم تعلق دارد. هم محتوای سینمایی و هم پلتفرم بازی‌های ویدیویی در سال‌های پیش رو، عمده‌ی فعالیت‌ها را به خود اختصاص خواهند داد اما بازی‌هایی که امروزه استریم می‌شوند، Esportsها و موارد مشابهی هستند که هم‌اکنون شاهد آن‌ها هستیم. من فکر می‌کنم که در سال‌های آینده اتفاقاتی خواهد افتاد و در حال حاضر مشغول فکر کردن به آن هستیم. درواقع من به پروژه‌هایی فکر می‌کنم که هم به جنبه‌ی فیلم سازی و هم به بازی‌های ویدیویی می‌پردازند.

Death Stranding هفته گذشته برای پلتفرم PS4 منتشر شده و قرار است در تابستان سال ۲۰۲۰ برای PC نیز عرضه شود. درگاه ثبت سفارش پیش خرید این بازی در استیم و اپیک گیمز استور، از همین الان آماده‌ی ثبت سفارشات هستند.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده