نویسنده: آریا بهپور
// یکشنبه, ۱۹ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۳۶

مستند Cosmos: Possible Worlds محصول نشنال جئوگرافیک سال آینده پخش خواهد شد

فصل جدید مستند کاسموس با اجرای نیل دگراس تایسون و بازی ویگو مورتنسن و پاتریک استوارت از اوایل سال آینده آغاز خواهد شد.

سال ۲۰۱۴ شاهد پخش مستند زیبایی تحت عنوان Cosmos: A Spacetime Odyssey بودیم که توانست مفاهیم پیچیده‌ی علمی را در قالبی جذاب و تماشایی به بینندگان منتقل کند؛ مستندی با اجرای نیل دگراس تایسون، اخترفیزیکدان آمریکایی که اکنون بعد از چند سال قرار است فصل جدید آن پخش شود.

اولین فصل از کاسموس با نام Cosmos: A Personal Voyage در سال ۱۹۸۰ پخش شد؛ مستندی که کارل سیگن نقش اصلی را در تولید آن برعهده داشت و توانست با ارائه‌ی تصاویری زیبا و جالب از دنیای علم، طرفداران پرشماری به‌دست آورد. چند دهه بعد و در سال ۲۰۱۴ بود که دومین فصل از این مجموعه تحت عنوان Cosmos: A Spacetime Odyssey از راه رسید و این‌بار هم موفقیت بالایی به‌همراه داشت؛ به‌طوری‌که نه‌تنها نظر منتقدان را به خود جلب کرد، بلکه از طرف مردم هم با تعریف و تمجید فراوانی همراه شد و برای مثال توانست در سایت IMDb امتیاز ۹.۳ را کسب کند.

اکنون نیل دگراس تایسون یک‌بار دیگر به‌عنوان مجری فصل جدید این مستند با عنوان Cosmos: Possible Worlds بازگشته و قرار است در قالب ۱۳ قسمت، بینندگان را سوار «سفینه‌ی خیال‌پردازی» (اصطلاحی معروف در این مستند) کند و هر بار با موضوعات متفاوت و جالبی مواجه سازد که از گذشته تا حال و آینده را شامل می‌شوند؛ سفری حیرت‌انگیز در زمان و مکان که از روزگار گذشته شروع می‌شود، به نمایشگاهی تخیلی در نیویورک سال ۲۰۳۹ می‌رسد و حتی از آن هم فراتر می‌رود و علاوه بر کره‌ی زمین، سیارات دیگر را هم به نمایش می‌گذارد.

دانلود ویدیو از آپارات

این‌بار هم مثل فصل قبلی، ان درایان نقش پررنگی در تولید کاسموس داشته است و خالق، تهیه‌کننده‌ی اجرایی، نویسنده و کارگردان آن محسوب می‌شود. درایان که تا امروز جوایز مختلفی از جمله امی و پیبادی (جایزه‌ای برای دستاوردهای برجسته در رسانه‌های مختلف مثل رادیو و تلویزیون) کسب کرده است، در زمان ساخت اولین فصل کاسموس هم یکی از نویسندگان آن بود و یک سال بعد از تولید کاسموس با کارل سیگن ازدواج کرد. او در مورد فصل جدید کاسموس می‌گوید:

فصل سوم کاسموس بزرگ‌ترین و جاه‌طلبانه‌ترین فصل این مجموعه محسوب می‌شود. این‌بار سفینه‌ی خیال‌پردازی ما را به نقاطی می‌برد که تا امروز جرئت نزدیک شدن به آن‌ها را نداشته‌ایم، از دنیاهای گمشده تا دنیاهای آینده و واقعیت‌های دیگر؛ دنیاهایی که کاملاً براساس نکات علمی و با جلوه‌های ویژه‌ی خیره‌کننده طراحی شده‌اند.

در کنار درایان، تهیه‌کنندگان دیگری هم در تولید فصل جدید کاسموس نقش داشته‌اند که عبارت‌اند از ست مک فارلن، برانن براگا و جیسون کلارک. همچنین علاوه بر تایسون که اجرای مستند را برعهده دارد، بازیگران مختلفی در نقش‌های متنوع ایفای نقش کرده‌اند تا قسمت‌های تاریخی مستند شکل و شمایل جذاب‌تری پیدا کند. ست مک‌فارلن نقش هری ترومن را برعهده دارد، سی‌وسومین رییس‌جمهور آمریکا. پاتریک استوارت ایفاگر نقش ویلیام هرشل است، ستاره‌شناس معروف و کاشف سیاره‌ی اورانوس. ویگو مورتنسن در نقش نیکلای واویلف بازی کرده است، ژنتیکدان و گیاه‌شناس معروف اتحاد جماهیر شوروی. جاد هرش هم نقش رابرت اوپنهایمر را برعهده داشته است، فیزیکدان ملقب به پدر بمب اتمی. همچنین ساشا سیگن، دختر کارل سیگن و ان درایان هم در نقش مادر کارل ایفای نقش کرده است، یعنی ریچل گروبر سیگن.

روث کارتر طراحی لباس این مستند را برعهده داشته، کارل والتر لیندنلاب فیلم‌بردار آن بوده و الن سیلوستری هم آهنگ‌ساز مستند بوده است.

کاسموس

Cosmos: Possible Worlds که نشنال جئوگرافیک (National Geographic) تولید آن را برعهده داشته است، از تاریخ ۹ مارس ۲۰۲۰ (۱۹ اسفند ۱۳۹۸) پخش خواهد شد و هم‌زمان با آن رمانی هم به‌همین نام توسط نشنال جئوگرافیک منتشر خواهد شد؛ رمانی نوشته‌ی ان درایان که دنباله‌ی کتاب پرفروش کاسموس اثر کارل سیگن خواهد بود.


منبع IndieWire
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده