نویسنده: علی نوروزی
// یکشنبه, ۱۹ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۳۱

نتفلیکس هیچ برنامه‌ای برای ورود به بازار استریم بازی‌ ها ندارد

مدیرعامل نتفلیکس اعلام کرد که آن‌ها تمایلی به ورود به حوزه‌ی استریم بازی‌ها ندارند و در عوض زمان‌شان را به ساخت برنامه‌های تلویزیونی اختصاص می‌دهند. 

از تغییر سازوکار بازارهای سنتی فیلم و سریال به‌وسیله‌ی نتفلیکس زمان زیادی نمی‌گذرد. باعنایت‌به اینکه Netflix نخستین شرکتی بود که به سرویس استریم روی آورد، بازارهای سنتی را به ساختاری متفاوت‌تر از آنچه در ۱۰ سال گذشته شاهدش بودیم، تبدیل کرد. برای بازی‌ها نیز اتفاق مشابهی در حال وقوع است، اما به نظر می‌رسد که در این تحولات نتفلیکس رویه‌ی خود را حفظ می‌کند و برنامه‌ای برای ورود به بازار استریم بازی‌ها ندارد.

رید هستینگز، مدیرعامل نتفلیکس در طول NYT DealBook Conference اظهار داشت که هیچ برنامه‌ای برای تجربه و ورود به بازار استریم بازی‌ها که کارکردی مشابه سرویس فعلی آن‌ها برای فیلم‌ها و سریال‌ها داشته باشد، وجود ندارد. با اینکه او بازی‌های ویدیویی را یک رقیب بزرگ در این حوزه می‌داند، اما فکر می‌کند که اگر نتفلیکس به فعالیت اصلی خودش ادامه دهد، بهتر است. او در این‌باره اذعان داشت:

کارهای بسیار زیاد دیگری وجود دارد که مردم برای سرگرم‌کردن خودشان انجام می‌دهند و از میان آن‌ها می‌توان به بازی Fortnite اشاره کرد. ما بیش از اینکه با HBO رقابت کنیم، با فورتنایت رقابت می‌کنیم. بازی Fortnite ساعات بیشتری مردم را پای خود می‌نشاند و در نهایت، رقابت بر سر این تعداد ساعات بازدید است. اما ما با راه‌اندازی یک سرویس استریم بازی‌ با فورتنایت رقابت نمی‌کنیم؛ چرا که در این زمینه تخصص چندانی نداریم. ما این کار را با ساخت شگفت‌انگیزترین برنامه‌های تلویزیونی که تابه‌حال مشاهده کرده‌اید، انجام می‌دهیم؛ به‌گونه‌ای که فورتنایت را کنار بگذارید و پای برنامه‌های ما بنشینید.

ظاهرا آن‌ها درحال‌حاضر برای ورود به این حوزه آماده نیستند، اما باتوجه‌به ورود شرکت‌های بزرگ گیمینگ به بازار استریم بازی‌ها، نمی‌توان بر نتفلیکس برای اتخاذ این تصمیم خرده گرفت. بااین‌حال ورود نتفلیکس به این بازار قطعاً جالب خواهد بود و کمک به‌سزایی در رشد آن خواهد کرد. شما می‌توانید نظرات خود را درباره‌ی این خبر با وب‌سایت زومجی در میان بگذارید.

دانلود از وب‌سایت آپارات


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده