نویسنده: آریا بهپور
// جمعه, ۱۰ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۳۱

پیشنهادهای جرج آر آر مارتین به طرفداران Game of Thrones پیش از تماشای House of the Dragon

نویسنده‌ی کتاب‌های ترانه یخ و آتش برای بینندگان سریال House of the Dragon پیشنهادهایی دارد.

چند روز پیش بود که سرانجام نام مجموعه‌ی پیش‌درآمد بازی تاج و تخت (Game of Thrones) مشخص شد؛ سریال خاندان اژدها (House of the Dragon) که قرار است ماجراهای خود را سال‌ها پیش از مجموعه‌ی محبوب اچ بی او (HBO) روایت کند و اکنون جرج آر آر مارتین به‌عنوان خالق دنیای عظیم وستروس، پیشنهاداتی برای علاقمندان آن دارد.

نویسنده‌ی کتاب‌های ترانه یخ و آتش (A Song of Ice and Fire) در این مورد می‌گوید:

مقدمات تولید خاندان اژدها از سال‌ها قبل آغاز شده بود، هرچند در این مدت نام آن بارها عوض شد. در حقیقت ایده‌ی تولید چنین سریالی، اولین پیشنهاد من به سران اچ‌بی‌او برای ادامه‌ی کار پس از بازی تاج و تخت بود و در تابستان ۲۰۱۶ به بحث در مورد آن پرداختیم.

علاقمندان آثار مارتین دوست دارند بدانند این نویسنده‌ی بزرگ در نگارش قسمت‌هایی از سریال موردنظر هم نقش دارد یا خیر. حداقل در حال حاضر که پاسخ منفی است، ولی می‌توان به آینده امیدوار بود:

شاید وظیفه‌ی نگارش فیلمنامه‌ی این سریال را برعهده نداشته باشم، ولی به‌هرحال به‌نوعی در تولید آن دخیل هستم. حتی شاید در آینده روی داستان تعدادی از قسمت‌های آن هم کار کنم، همان‌طور که در چهار فصل ابتدایی بازی تاج و تخت همچنین کاری را انجام داده بودم. ولی اکنون همه‌چیز به بعد از اتمام نگارش کتاب بادهای زمستان (The Winds of Winter، ششمین کتاب ترانه یخ و آتش) مربوط می‌شود و تا پیش از آن چنین کاری نخواهم کرد.

George R.R. Martin

در حال حاضر اطلاعات زیادی در مورد سریال خاندان اژدها نداریم و تنها می‌دانیم که این مجموعه براساس داستان‌های خاندان تارگرین، قرن‌ها پیش از اتفاقات بازی تاج و تخت تولید می‌شود. دراین‌میان مارتین از انتظارات خود برای ملاقات دوباره با بعضی مناطق سریال و همین‌طور پیشنهاداتش برای علاقمندان پیش از تماشای آن می‌گوید:

من انتظار دارم حداقل بعضی از کشورهایی را که دیوید بنیاف و دی بی وایس برای فیلم‌برداری سریال بازی تاج و تخت از آن‌ها استفاده کردند، یک‌بار دیگر در خاندان اژدها ببینیم؛ کشورهایی مثل ایرلند، ایسلند، اسکاتلند، کرواسی، مراکش، مالت و اسپانیا.

بینندگان سریال هم اگر علاقه دارند که پیش از تماشای آن اطلاعات بیشتری به‌دست آورند، می‌توانند به‌سراغ دو کتابی بروند که با همکاری گاردنر دوزوا آماده کردیم، یعنی زنان خطرناک (Dangerous Women) و سرکش‌ها (Rogues). و پس از آن هم باید کتاب آتش و خون (Fire & Blood) براساس تاریخچه‌ی روایت‌شده از استاد بزرگ گیلدین (Gyldayn) را مطالعه کنند.

کتاب‌های زنان خطرناک و سرکش‌ها حالت آنتولوژی دارند، به‌این معنی که نویسندگان مختلفی داستان‌های خود را در آن‌ها روایت کرده‌اند و هرکدام از داستان‌ها هم موضوع خاص خود را دارد. در هریک از کتاب هم داستانی از جرج آر آر مارتین وجود دارد که در دنیای وستروس اتفاق می‌افتاد. داستان شاهزاده و ملکه یا سیاه‌ها و سبزها (The Princess and the Queen, Or the Blacks and the Greens) در کتاب زنان خطرناک به وقایع مربوط‌به ۲۰۰ سال پیش از بازی تاج و تخت برمی‌گردد و درگیری‌های درون خاندان تارگرین را روایت می‌کند. داستان شاهزاده‌ی سرکش یا برادر پادشاه (The Rogue Prince, Or A King's Brother) هم یکی از داستان‌های کتاب سرکش‌ها است؛ داستانی که هرچند بعد از شاهزاده و ملکه منتشر شده است، ولی به وقایع پیش از آن مربوط می‌شود و یک‌بار دیگر ماجراهای خاندان تارگرین را دنبال می‌کند.

همچنین کتاب آتش و خون هم اثری عظیم در ارتباط با همین خاندان است که سال گذشته منتشر شد؛ کتابی که با وجود تعداد صفحات زیاد آن (بیش از ۷۰۰ صفحه) فقط بخشی از ماجراهای تاریخی تارگرین‌ها را پوشش می‌دهد و دنباله‌ی آن در آینده منتشر خواهد شد.


منبع Gamesradar
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده