نویسنده: روزبه حسینی
// سه شنبه, ۱۶ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۵۹

استودیو Bluepoint Games روی بازی بزرگی برای پلی استیشن 5 کار می‌کند

اعضای استودیو Bluepoint Games که به بازسازی بازی‌های قدیمی شهرت دارند، در حال آماده سازی بازی بزرگی برای PS5 هستند.

امروز اطلاعات بسیار زیادی از کنسول بعدی خانواده پلی‌استیشن منتشر شد و اعلام شد که نام آن پلی استیشن 5 خواهد بود و قرار است تا در تعطیلات کریسمس سال آینده به بازار عرضه شود. حال طبق آخرین اخبار بازی، معلوم شده است که یکی از بازی‌های این کنسول، محصول استودیوی Bluepoint Games خواهد بود.

این رونمایی که توسط سایت Wired صورت گرفته است، شامل صحبت‌هایی از مارکو تراش، رییس استودیو Bluepoint Games می‌شود. او اعلام کرد که استودیو وی که به ساخت بازی‌های ریمستر و بازسازی شده شهرت دارد، روی بازی‌ای بزرگ برای PS5 کار می‌کند. تراش در طول صحبت‌های خود بسیار روی عظیم بودن پروژه‌ی در دست ساختش تاکید کرد اما متاسفانه از دادن اطلاعات بیشتر خودداری کرد و طرفداران هیجان‌زده را به حدس زدن این پروژه واداشت. با این که او هیچ اطلاعات دیگر از بازی خود منتشر نکرد، اما بسیاری معتقدند که این بازی، نسخه‌ی بازسازی شده‌ی بازی محبوب استودیو FromSoftware یعنی Demon’s Souls است؛ البته همان طور که گفته شد، مورد ذکر شده حدسی بیش نیست و تا انتشار اطلاعات بیشتر زیاد نباید آن را جدی گرفت.

همچنین تراش در طول صحبت‌های خود، به ستایش حافظه‌ی SSD استفاده شده در پلی‌استیشن 5 پرداخت و اعلام کرد که برای استفاده از آن در بازی‌ها بسیار هیجان‌زده است.

حافظه‌ی SSD [موجود در PS5] بسیار من را هیجان زده کرده است. شما [سازندگان بازی‌ها] دیگر نیازی ندارید تا از روش‌های مختلف گیم‌پلی برای متوقف کردن بازیکنان [و اجرای لودینگ در پس زمینه‌] مانند قرار دادن آن‌ها پشت دری قفل و سایر موارد استفاده کنید. زمانی که کنسول‌ها از کارتریج استفاده می‌کردند، صفحه‌ی بارگذاری‌ای در بازی‌ها وجود نداشت و در واقع ما اکنون داریم به حقیقت اصلی کنسول‌ها بازمی‌گردیم.

استودیوی Bluepoint Games پیش از این سابقه‌ی کار روی بازسازی فوق‌العاده‌ی بازی سه قسمت اول سری Uncharted در قالب مجموعه‌ی Uncharted:The Nathan Drake Collection و همچنین بازی Gravity Rush Remastered را در کارنامه دارد. با این حال، شاید بتوان بزرگ‌ترین و بهترین اثر این استودیو را بازسازی بازی Shadow of The Colossus دانست که توانست تحسین منتقدان و طرفداران را به همراه داشته باشد. زومجی نیز در بررسی خود از این بازی به تمجید آن پرداخته و گفته است:

فرقی نمی‌کند که Shadow of the Colossus را در گذشته تجربه کرده باشید یا خیر. بازی کردن نسخه پلی‌استیشن 4 لذتی دارد که در خیلی از بازی‌های امروزی هم نمی‌توان آن را تجربه کرد. پس در پرداخت ۴۰ دلار برای این بازی لحظه‌ای شک نکرده و خودتان را از بازی کردن یکی از زیبا‌ترین بازی‌های ویدیویی تاریخ محروم نکنید.

شما علاقه دارید تا کدام‌ یک از بازی‌های انحصاری پلی‌استیشن توسط استودیو Bluepoint Games برای پلی‌استیشن 5 بازسازی شود؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید. 


منبع Twinfinite
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده