نویسنده: مسیح کریمی
// دوشنبه, ۱۵ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۵۹

بررسی اطلاعات و نکات منتشر شده از فیلم Birds of Prey و بازگشت هارلی کویین

به‌تازگی اولین تریلر فیلم Birds of Prey منتشر شده که دید بهتری از این فیلم را ارائه می‌دهد و همچنین بیشتر با مورد نسخه جدید هارلی کویین نیز آشنا شدیم که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت.

سرانجام و پس از یک انتظار طولانی، سرانجام شرکت برادران وارنر اولین تریلر رسمی فیلم Birds of Prey را منتشر کرد. در این فیلم قرار است شاهد بازگشت هارلی کویین با بازی مارگو رابی، باشیم که پیش از این شاهد حضور او در فیلم Suicide Squad بودیم و حال به او شانس دوباره‌ای داده شده تا در فیلمی حضور پیدا کند که قرار است چند شخصیت دیگر از دنیای DC نیز او را در این ماجراجویی جدید همراهی کنند. این در حالی است که طی این سال‌ها شایعات زیادی مبنی بر ساخت فیلم مستقل هارلی کویین یا فیلم مشترک او با جوکر متشر شده بود و سرانجام پرندگان شکاری به‌عنوان فیلم بعدی این شخصیت انتخاب شد که بسیاری اعتقاد دارند که در اصل فیلم مستقل این شخصیت نیز محسوب می‌شود. حال اولین تریلر فیلم Birds of Prey منتشر شده و اطلاعات بهتری از این فیلم و ارتباط داستانی داشتن با فیلم جوخه انتحار منتشر شده که قرار است در این مقاله اطلاعات منتشر شده از فیلم و داستان آن را بررسی کنیم و همچنین اطلاعاتی از هارلی کویین و دیگر نکات منتشر شده و جالب در مورد هارلی کویین و پرندگان شکاری، به اشتراک بگذاریم. در ادامه با زومجی همراه باشید.

چرا نام فیلم انقدر طولانی است؟

آبان سال گذشته بود که نام رسمی فیلم Birds of Prey اعلام شد که کمی طولانی‌تر از نام معمول فیلم‌های مرسوم بود. این فیلم قرار است با نام Birds of Prey (And The Fantabulous Emancipation of One Harley Quinn) اکران شود. نام فیلم بسیاری را به یاد نام فیلم Birdman (Or The Unexpected Virtue of Ignorance) انداخت که در سال ۲۰۱۴ موفق به دریافت جایزه اسکار شده بود و نام رسمی فیلم بسیار طولانی‌ بود و به همین منظور بسیاری به اختصار تنها از Birdman برای معرفی فیلم استفاده می‌کردند. در مصاحبه با MovieFone، مارگو رابی دلیل طولانی بودن نام فیلم را توضیح داده است. او گفت:

این فیلم خیلی جدی نیست. بنابراین ما فکر کردیم که نام فیلم باید موضوع آن را منعکس کند. نام Birds of Prey یکم زیادی جدی به‌نظر می‌رسید و توضیح جلوی آن مثل این بود که هارلی خودش را به فیلم اضافه کرده و میگه که نگران نباشید منم تو فیلم هستم.

فیلم Birds of Prey

اعضای گروه و شخصیت‌های منفی چه کسانی هستند؟

اعضای گروه پرندگان شکاری شامل هارلی کویین، هانترس، قناری سیاه، رنی مونتویا و کاساندرا کین می‌شود

صد البته در دنیای کامیک شخصیت هارلی کویین بخشی از گروه پرندگان شکاری نبوده، اما او ستاره اصلی این فیلم است و قرار است رهبر گروه نیز باشد. علاوه‌بر رابی، مری الیزابت وینستد در نقش هانترس، جرنی اسمالت-بل در نقش قناری سیاه، رزی پرز در نقش رنی مونتویا و الا جی بسکو در نقش نقش کاساندرا کین، اعضای گروه اصلی هستند. همچنین ایوان مک گرگور در نقش بلک ماسک و کریس مسینا در نقش ویکتور زز، شخصیت‌های منفی فیلم هستند که این اولین حضور بلک ماسک در یک فیلم یا سریال است، اما ظاهرا با نسخه کامیک آن تفاوت زیادی دارد و فعلا طرفداران این شخصیت را تا حد زیادی ناامید کرده است، اما هنوز بسیاری امیدوار هستند که عملکرد مک‌گرگور باعث تغییر نظر آن‌ها شود. همچنین ویکتور زز نیز برخلاف نسخه اصلی خود، با مو در فیلم حضور دارد و کچل نیست که البته تو دنیای کامیک این شخصیت همیشه بدون مو نبوده و در برخی از کامیک‌ها با مو ظاهر شده است.

Birds of Prey - Cathy Yan

اعضای تیم تولید چه کسانی هستند؟

کریستینا هادسون وظیفه نوشتن فیلمنامه فیلم Batgirl و فیلم The Flash را نیز بر عهده گرفته است

کاتی یان که پیش از این تنها فیلم Dead Pigs‌ را کارگردانی کرده بود و با تحسین نیز مواجه شده، در دومین تجربه سینمایی خود فیلم Birds of Prey را کارگردانی کرده است. او همچنین اولین زن آسیایی است که وظیفه کارگردانی یک فیلم ابرقهرمانی غربی را بر عهده داشته است. کریستینا هادسون پس از دو تجربه نه چندان موفق در فیلم Shut In و فیلم Unforgettable، سال گذشته عملکرد قابل قبولی را در نوشتن فیلمنامه فیلم Bumblebee (بامبل بی) داشت و مورد توجه استودیوها نیز قرار گرفته و او فیلمنامه فیلم Birds of Prey را نیز نوشته است. ظاهرا عملکرد او در این فیلم توانسته نظر برادران وارنر و DC را جلب کند و او اکنون وظیفه نوشتن فیلم Batgirl و فیلم The Flash را نیز بر عهده گرفته تا حضور پر رنگی در آثار آینده دنیای دی‌سی داشته باشد.

رابی در یک مصاحبه گفته بود که هادسون از طرفداران سر سخت کتاب‌های کامیک است. همچنین چاد استاهلسکی، کارگردان سری فیلم جان ویک، نیز به فیلم‌برداری دوباره و صحنه‌های اکشن فیلم نیز کمک کرده است. متیو لیباتیک، فیلمبردار نامزد دریافت ۲ جایزه اسکار برای فیلم‌برداری فیلم Black Swan و فیلم A Star is Born که سابقه حضور در دو قسمت اول فیلم Iron Man را نیز در کارنامه خود داشته، به‌عنوان فیلمبردار در پروژه حضور دارد. همچنین اخیرا اعلام شده که دنیل پمبرتون، آهنگساز نامزد دریافت ۲ جایزه گلدن گلوب برای فیلم Steve Jobs و فیلم Gold، نیز وظیفه ساخت موسیقی متن Birds of Prey را بر عهده گرفته که سال گذشته وظیفه ساخت موسیقی متن انیمیشن Spider-Man: Into the Spider-Verse را نیز بر عهده داشته بود.

فیلم Birds of Prey

داستان فیلم

بلک ماسک و ویکتور زز شخصیت‌های منفی اصلی فیلم هستند

هنوز خلاصه داستان فیلم Birds of Prey منتشر نشده و تریلر نیز جزئیات خیلی زیادی از داستان و اتفاقات فیلم را به اشتراک نگذاشته بود، اما طبق تریلر، زندگی مشترک هارلی کویین و جوکر پس از حوادث فیلم Suicide Squad طبق برنامه پیش نرفته و این دو نفر از هم جدا شده‌اند که که زمینه‌ساز فیلم پرندگان شکاری خواهد شد. در ادامه هارلی گروهی با اعضای زن را تشکیل می‌دهد که قرار است با رومن سایونس (بلک ماسک) مواجه شوند. بااین‌حال، طبق یک شایعه بلک ماسک به‌‌دنبال پس گرفتن الماسی است که توسط کاساندرا کین دزدیده شده بود، اما این موضوع هنوز تایید یا تکذیب نشده و شاید تا زمان اکران فیلم برای جواب این سؤال باید صبر کنیم. همچنین در بخشی از تریلر به‌نظر می‌رسد که هارلی برای رومن سایونس (بلک ماسک) دردسر ایجاد کرده و این می‌تواند باعث مقابل هم قرار گرفتن این دو شخصیت داشته باشد، اما چیزی که مشخص است رومن با قناری سیاه در حال همکاری بوده که حالا دربرابر او قرار گرفته است.

نکته‌ای که وجود دارد این است که احتمالا هر گروه به‌دنبال گرفتن انتقام از رومن سایونس و حتی ویکتور زز هستند که شاید همین موضوع باعث مرتبط شدن این شخصیت‌ها شود. شخصیت هانترس ممکن است به‌دنبال گرفتن انتقام از خانواده خود باشد و شاید همین موضوع او را به بلک ماسک برساند. حتی در یک صحنه از تریلر نیز ظاهرا هانترس و هارلی کویین هدف مشترکی را پیدا کرده و همین موضوع باعث آشنایی آن‌ها شده است. همچنین رومن سایونس ظاهرا خانواده کاساندرا کین را به گروگان گرفته و یکی از اعضای آن توسط ویکتور زز نیز کشته شده است. همچنین انتظار می‌رود که الی وانگ نقش مادر کاساندرا کین را بر عهده داشته باشد.

فیلم Birds of Prey

درجه سنی فیلم

فیلم Birds of Prey قرار است مانند فیلم‌هایی چون فیلم Deadpool، فیلم Logan و فیلم Joker با درجه سنی بزرگسال (R) منتشر شود و خبری از درجه سنی PG-13 که اکثر فیلم‌های ابرقهرمانی با آن تولید و منتشر می‌شوند، نخواهد بود. درواقع رابی پیش از این در یک مصاحبه این موضوع را وعده داده بود و حال به‌نظر می‌رسد که فیلم طبق برنامه قرار است با درجه سنی بزرگسال در سینماها نمایش داده شود. 

Suicide Squad

جوکر کجا است؟

جوکر ممکن است از سانحه هلیکوپتر در فیلم Suicide Squad جان سالم به در نبرده باشد

در حال حاضر مشخص شده که جوکر در فیلم حضور ندارد و تنها قرار است به جدایی او با هارلی کویین اشاره شود و حتی بازیگر حاضر در فیلم نیز یک سیاهی لشگر بوده است. بااین حال، موسیقی که برای ساخت تریلر استفاده شده یک سرنخ را داده است. آهنگی که در تریلر می‌شنویم درواقع آهنگ Hymn To Love اثر ادیت پیاف است که متن آهنگ بی ارتباط به تغییر رنگ و شخصیت هارلی کویین نیست. ارتباط این خواننده فرانسوی به این ختم نمی‌شود و ظاهرا یک ارتباط نیز بین فیلم Birds of Prey و فیلم La Vie en Rose که در سال ۲۰۰۷ اکران شد و در مورد زندگی ادیت پیاف بود، نیز وجود دارد. در طول فیلم شاهد رابطه مارسل سردان، بوکسور فرانسوی با ادیت پیاف هستیم که در بخشی از فیلم او فکر می‌کند سردان هنوز زنده است، اما در ادامه متوجه می‌شود که او در خیال فکر کرده بود سردان هنوز در اتاق حضور دارد. 

حالا گروهی اعتقاد دارند که جوکر از سانحه هلیکوپتر در فیلم Suicide Squad جان سالم به در نبرده و نجات او از زندان و شروع یک زندگی با آقای جی تنها در خیال هارلی کویین بوده و حالا او متوجه واقعیت شده است. هرچند شاید این ابتکار DC باشد تا جوکر نسخه جرد لتو را با این روش حذف کند و در ادامه و در فیلم بتمن نسخه دیگری از این شخصیت را مشاهده کنیم، اما در هر حال جوکر ممکن است تنها در خیال هارلی زنده بوده باشد یا حتی طبق تریلر شاهد جدایی آن‌ها باشیم. علاوه‌بر این، گروهی اعتقاد دارند که بازگشت هارلی کویین به خانه مشترک خود با جوکر نیز نشان می‌دهد که او مرده و درواقع شاهد او نیستیم و شاید هم جوکر خانه را ترک کرده باشد. در هرحال برای جواب این سؤال قطعا تا زمان اکران فیلم باید صبر کنیم، اما عدم حضور جوکر در فیلم The Suicide Squad می‌تواند باعث قوت بخشیدن به احتمال مرگ او در قسمت اول شود.

چند نکته دیگر تریلر 

فیلم Birds of Prey

هارلی کویین در انیمیشن Batman: The Animated Series دو کفتار به‌عنوان حیوان خانگی داشت

در طول تریلر شاهد اشاره به فیلم Gentlemen Prefer Blondes با بازی مریلین مونرو بودیم که ممکن است بخشی از توهم هارلی در اسارت بلک ماسک باشد. شاید خبر نداشته باشید زمانی‌که هارلی کویین برای اولین‌بار در انیمیشن Batman: The Animated Series معرفی شد، ۲ کفتار به‌عنوان حیوان خانگی داشت که از آن برای حمله به دشمنان خود استفاده می‌کرد و رابطه دوستانه‌ای هم با آن‌ها داشت. حالا سازندگان فیلم Birds of Prey طرفداران را حسابی غافلگیر کردند و در تریلر شاهد آن هستیم که هارلی کویین یک کفتار را به‌عنوان حیوان خانگی خودش خریده و در بخش کوتاهی از تریلر شاهد رابطه جالب آن‌ها هستیم.

فیلم Birds of Prey

در تریلر شاهد دعا خواندن یک شخصیت زن هستیم که احتمالا شخصیت هانترس است. در دنیای کامیک هلنا رزا برتینلی با اینکه از یک خانواده خلافکار هست، اما او یک کاتولیک و متدین است مرتبا تسبیح و دعا می‌کند و به‌نظر می‌رسد که این ویژگی‌های شخصیت هلنا را قرار است در فیلم نیز مشاهده کنیم.

فیلم Birds of Prey

در ابتدا تریلر شاهد خواندن آهنگ توسط قناری سیاه بودیم که او ظاهرا از قدرتش نیز استفاده می‌کند که تمرکز تصویر روی لیوان می‌رود که در حال لرزش است. درواقع صدای قناری سیاه قدرت او است که بسیار قدرتمند است و حتی می‌تواند فلز را خرد کند.

فیلم Birds of Prey

در طول تریلر متوجه می‌شویم که رنی مونتویا از کار خود اخراج شده که در یک صحنه از تریلر او ظاهرا به اشتباه به یک نفر تیراندازی کرده و در ادامه او احتمالا به گروه پرندگان شکاری اضافه می‌شود. همچنین رنی مونتویا به سر صحنه یک انفجار بزرگ نیز می‌رود که در پایان مشخص می‌شود که هارلی کویین ساختمان Ace Chemicals که در آن به این شخصیت تبدیل شده بود و در فیلم Suicide Squad نیز شاهد آن بودیم، را منفجر کرده است.

Suicide Squad

همچنین در پایان شاید بد نباشد که اشاره کنیم شخصیت هارلی کویین با بازی مارگو رابی در فیلم The Suicide Squad (جوخه انتحار) به‌کارگردانی جیمز گان، که قرار است در تاریخ ۶ اوت ۲۰۲۱ (۱۵ مرداد ۱۴۰۰) اکران شود، نیز باز خواهد گشت و همچنین برخی اعتقاد دارند که در صورت فیلم پرندگان شکاری، دنباله فیلم Birds of Prey ممکن است درواقع فیلم Gotham City Sirens باشد و ادامه ماجراهای هارلی کویین را در فیلمی مشاهده کنیم که در کامیک آن نیز یکی از سه شخصیت اصلی آن بوده است.

فیلم Birds of Prey برای اکران در تاریخ ۷ فوریه ۲۰۲۰ (۱۸ بهمن ۱۳۹۸) برنامه‌ریزی شده است. 


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده