Rivers Legend: A Fly Fishing Adventure یک بازی موبایل شبیه‌ساز ماهیگیری است که با تمام نقاط ضعف خود، می‌تواند شما را برای ساعت‌ها سرگرم کند.

به‌شخصه معتقد هستم که بازی‌های ساده جایگاه ویژه‌ای روی پلتفرم موبایل دارند. موبایل پلتفرمی است که استودیوها و شرکت‌های بازی‌سازی باید از آن استفاده مناسبی داشته باشند. این درحالی است که اکثر بازی‌سازان به‌سراغ تقلید و الگوبرداری کامل و استفاده نادرست از بازی‌‌های معروف می‌روند و با پرداخت‌های درون برنامه‌ای و ویدیوهای تبلیغاتی، سعی می‌کنند که محصول خود را به یک ماشین پول‌سازی تبدیل کنند. دراین‌میان بازی اندروید و آیفون Rivers Legend: A Fly Fishing Adventure را می‌توان تجربه‌ی متفاوتی دانست که در دسترس قرار گرفته است. بااینکه بازی آیفون و اندروید Rivers Legend: A Fly Fishing Adventure مشکلات مربوط‌به خودش را هم دارد، اما موارد سرگرم کننده بسیاری را در خود جای داده تا به یک بازی سرگرم کننده و نوآورانه تبدیل شود.

River Legends: A Fly Fishing Adventure

یکی از مواردی‌که در همان ابتدا ذهن شما را درگیر می‌کند، این است که چرا Rivers Legend: A Fly Fishing Adventure داستان درگیر کننده و قابل قبولی ندارد؟

Rivers Legend: A Fly Fishing Adventure روایت‌گر داستان ماهیگیری تنها است. مردی که در سفر خود قصد دارد به دریاچه‌های مختلف سفر کند و با ماهیگیری، خود را سرگرم کند. یکی از مواردی‌که در همان ابتدا ذهن شما را درگیر می‌کند، این است که چرا Rivers Legend: A Fly Fishing Adventure داستان درگیر کننده و قابل قبولی ندارد؟ ساختار گیم‌پلی و مکانیسم‌های بازی به‌گونه‌ای طراحی شده که به‌خوبی پتانسیل روایت یک بخش داستانی خوب را دارد، اما دنتت استودیو (Dantat Studio)، سازنده Rivers Legend: A Fly Fishing Adventure، به این بخش کم‌لطفی کرده است. به‌عبارتی آن‌ها سعی کرده‌اند که تمامی تمرکز و تلاش خود را روی گیم‌پلی بازی بگذارند تا بتوانند کاربران را سرگرم کنند، موردی‌که این روزها به‌وفور در میان بازی‌های موبایل مشاهده می‌شود. سازنده بخش داستانی را از بازی خود حذف می‌کند تا ازطریق گیم‌پلی و طراحی‌های داخل بازی مخاطب را سرگرم کند.

وجود این مورد برای یک بازی رایگان قابل قبول است، اما Rivers Legend: A Fly Fishing Adventure یک بازی پرمیوم پنج دلاری است و وجود داستان می‌توانست تجربه‌ی بهتری را در اختیار مخاطب قرار دهد. تابه‌امروز بازی‌های زیادی با محوریت ماهیگیری ساخته شده‌اند و اکثرا حالت آرکید داشته‌اند. مخاطب در ظاهر فکر می‌کند که بازی Rivers Legend: A Fly Fishing Adventure هم جزو این دسته از بازی‌ها است، اما زمانی‌که به‌سراغ ماهیگیری می‌روید، متوجه می‌شوید که دنتت استودیو از المان‌های شبیه‌سازی بسیاری در بازی خود استفاده کرده است تا تجربه‌ی واقع‌گرایانه و متفاوتی را ارائه دهد. تیم سازنده به‌خوبی به‌ساختار ناشناخته و متفاوت گیم‌پلی بازی خود برای مخاطب آشنا است؛ ازاین‌رو شاهد طراحی یک بخش آموزشی بسیار خوب هستیم که نحوه‌ی بازی کردن را به بازیکن یاد می‌دهد.

River Legends: A Fly Fishing Adventure

در همین ابتدا بگویم که بازی اندروید و آیفون Rivers Legend: A Fly Fishing Adventure یک بازی سرگرم کننده و اعتیادآورد. حال سوال پیش می‌آید که تیم سازنده از چه المان‌ها و ویژگی‌هایی استفاده کرده که باعث سرگرم کننده بودن Rivers Legend: A Fly Fishing Adventure شده است؟ سیتسم ماهیگیری در بازی بدین صورت است که باید یک طعمه برای قلاب ماهیگیری خود انتخاب کنید. سپس زاویه پرتاب قلاب را انتخاب می‌کنید و در انتها، با کشیدن انگشت خود روی صفحه‌نمایش می‌توانید قلاب را به مسافت دلخواه خود در زاویه انتخاب شده، پرتاب کنید. البته تمامی این موارد نیازمند رعایت یک سری نکات است که بازی آن‌ها را به شما یاد می‌دهد. سپس اگر یک در دام شما افتاد، با کشیدن انگشت روی دکمه مورد نظر و دکمه‌زنی‌های پیاپی، باید او را صید کنید. زمانی‌که کاربر ماهی را صید می‌کند، دو راه برای او درنظر گرفته می‌شود. اولین راه این است که ماهی را رها کنید که در قبال این کار EXP دریافت خواهید کرد. راه دوم هم این است که ماهی را نگه دارید و پول به‌دست بیاورید.

اگر فقط Exp جمع کنید، به‌هیچ‌وجه نمی‌توانید طعمه‌های جدیدتر را خریداری کرده و ماهی‌های متنوعی را به‌دست بیاورید. این در حالی است که تمرکز روی کسب پول (Gold) هم باعث می‌شود تا نتوانید به محیط‌های جدیدتر بروید

دنتت استودیو با استفاده از این دو راه و سیستم ماهیگیری در بازی آیفون و اندروید Rivers Legend: A Fly Fishing Adventure، بازیکنان را به‌چالش کشیده است. درواقع همیشه در یک دو راهی قرار دارید و نباید تمرکز خود را تنها روی یک مورد بگذارید. اگر فقط Exp جمع کنید، به‌هیچ‌وجه نمی‌توانید طعمه‌های جدیدتر را خریداری کرده و ماهی‌های متنوعی را به‌دست بیاورید. این در حالی است که تمرکز روی کسب پول (Gold) هم باعث می‌شود تا نتوانید به محیط‌های جدیدتر بروید. بازیکنان در بازی موبایل Rivers Legend: A Fly Fishing Adventure برای آزادسازی سایر مناطق ماهیگیری باید Exp جمع‌آوری کنند تا جواز حضور در سایر مناطق را به‌دست بیاورند. هر منطقه ماهی‌های مخصوص‌به خود را دارد و ازاین‌رو به طعمه‌های جدید و متنوعی هم نیاز دارید. بازیکن در این بازی مجبور می‌شود تا یک تعادل میان رها کردن ماهی‌ها یا در اختیار گرفتن آن‌ها در طول بازی به‌وجود بیاورد.

River Legends: A Fly Fishing Adventure

تیم سازنده از طراحی‌های پیکسلی استفاده کرده است که اتمسفر و جلوه‌های بصری بسیار خوبی را به‌وجود آورده است

یکی از مواردی‌که باعث می‌شود مدام‌به جمع‌آوری پول و Exp برای رسیدن به محیط‌های جدیدتر مشغول شوید، مشاهده و سِید کردن ماهی‌های جدید است. البته دراین‌میان اشاره کنم که در بخش طراحی ماهی‌ها، دنتت استودیو آنطور که باید و شاید خوب عمل نکرده است و شاهد ماهی‌های متنوعی برای هفت محیط بازی نیستیم. تنها موردی که شما را درکنار گیم‌پلی سرگرم ماهیگیری می‌کند، گرافیک بصری بازی است. تیم سازنده از طراحی‌های پیکسلی استفاده کرده است که اتمسفر و جلوه‌های بصری بسیار خوبی را به‌وجود آورده است. همچنین طراحی‌های محیطی بازی باعث شده‌اند تا شاهد یک بازی متنوع و رنگارنگ باشیم. از محیط‌های جنگلی گرفته تا محیط‌های کوهستانی و برفی که هرکدام از آن‌ها ویژگی‌های مخصوص‌به خود را دارند.

مورد دیگری که در طراحی‌ بازی به آن دقت شده، وضعیت آب‌وهوایی است. در هر محیط از بازی Rivers Legend: A Fly Fishing Adventure امکان دارد شرایط آب‌وهوایی مختلفی برای شما به‌وجود آید و هرکدام از این شرایط عملکرد متفاوتی را روی گیم‌پلی بازی دارند. برای مثال در شرایط بارانی، باید قلاب ماهیگیری خود را با قدرت بیشتری پرتاب کنید، زیرا سرعت بارش باران شما را اذیت خواهید کرد. این در حالی است که در هوای صاف با وزش باد، باید زاویه پرتاب را به‌درستی انتخاب کنید، زیرا وزش باد باعث می‌شود تا قلاب شما در آب منحرف شود یا در زمان گرفتن ماهی کمی دچار مشکل شوید. تمامی این موارد دست‌به‌دست هم داده‌‌اند تا Rivers Legend: A Fly Fishing Adventure بتواند یک تجربه‌ی سرگرم کننده در زمینه ماهیگیری شود.

River Legends: A Fly Fishing Adventure

در بخش موسیقی هم بازی موبایل Rivers Legend: A Fly Fishing Adventure توانسته است به‌خوبی کار خود را انجام دهد. زمانی‌که در منو یا درحال تجربه‌ی بازی هستید، یک موسیقی در پس‌زمینه بازی پخش می‌شود که حس‌وحال بسیار خوبی را به‌وجود آورده است. در انتها Rivers Legend: A Fly Fishing Adventure شاید در گیم‌پلی و ارائه یک بازی سرگرم کننده موفق باشد، اما نبود بخش‌هایی مثل داستان یا محتوای کافی برای گیم‌پلی باتوجه‌به قیمت ۵ دلاری بازی، موردی است که باعث شده با محصولی طرف باشیم که محتوای کافی برای تجربه ندارد. بااین‌حال اگر به‌دنبال یک بازی موبایل می‌گردید که بتواند ساعت‌ها شما را سرگرم کند و به داستان اهمیتی نمی‌دهید، بازی شبیه‌ساز ماهیگیری Rivers Legend: A Fly Fishing Adventure گزینه‌ی مناسبی برای شما است.


منبع زومجی

Rivers Legend: A Fly Fishing Adventure

Rivers Legend: A Fly Fishing Adventure یک بازی شبیه‌ساز ماهیگیری است که بازیکنان هدایت ماهیگیری را برعهده می‌گیرند که با رفتن به دریاچه‌های مختلف، به ماهیگیری مشغول می‌شود. نبود بخش داستانی و محتوای کم، اصلی‌تری ایرادهای Rivers Legend: A Fly Fishing Adventure هستند، اما می‌تواند به‌خوبی شما را برای ساعت‌ها سرگرم کند و یک تجربه بسیار خوب و واقع‌گرایانه در زمینه ماهیگیری را ارائه دهد.
محمد صادق تواضعی

8

نقاط قوت

  • + استفاده مناسب از شرایط آب‌وهوایی و تاثیر آن روی گیم‌پلی
  • + موسیقی‌های گوش‌نواز
  • + اعتیادآور بودن سیستم ماهیگیری بازی
  • + طراحی پیکسلی و خلق جلوه‌های بصری چشم‌نواز

نقاط ضعف

  • - محتوای کم گیم‌پلی نسبت به برچسب ۵ دلاری بازی
  • - نبود داستان باتوجه‌به پتانسیل بالای این بخش
  • - تنوع کم تعداد ماهی‌ها
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده