SNIKS از آن بازی‌های معمایی باکیفیت و بی‌نهایت بامزه است که با معماهای شدیدا جالب و خلاقانه‌ی خود درکنار زیبایی بصری ویژه‌ای که دارد، شما را تا مدت‌ها سرگرم خواهد کرد. همراه بررسی زومجی باشید.

واژه‌ی Snake برای یک گیمر همیشه یادآور خاطرات خوش و لحظات ماندگار است. وقتی به‌یک گیمر می‌گویید Snake به‌احتمال بسیار زیاد پس از مرور خاطراتی که با مخلوق افسانه‌ای هیدئو کوجیما داشته، خاطره‌هایی که با سری بازی Snake روی گوشی‌های موبایل ثبت کرده در ذهنش بارگذاری می‌شوند. ابتدا بیاید نگاهی بیندازیم و ببینیم که اصلا این بازی Snake از کجا سر و کله‌اش پیدا شده است. طراحی سری بازی‌های Snake که تعداد بازی‌های ساخته شده از این سری روی سیستم‌عامل‌های مختلف به‌بیش از ۳۰۰ نوع می‌رسد، با الهام از سری بازی‌های آرکید Blokade صورت گرفته است. Blokade اثری که در آن، گیمر در یک هزارتوی بزرگ گیر می‌افتد و باید از آن جان سالم به‌در ببرد. قبل از تولد سری Snake، کلون‌های بازی Blokade بودند که حکم این بازی را داشتند. در سال ۱۹۸۲ اولین قسمت از سری بازی‌های Snake توسط دیو برنسن ساخته و برای دستگاه BBC Micro عرضه شد. قانون این بازی شدیدا ساده است. شما کنترل یک مار را در دست دارید که باید در یک نقشه بچرخد، طعمه‌های مختلف را ببلعد و همین برنامه را تا ابد ادامه دهد؛ چالش اصلی اما اینجا است که شما با خوردن هرکدام از طعمه‌ها، بزرگ و بزرگ‌تر می‌شود و باید حرکات خود در نقشه‌ی بازی را کنترل کنید چرا که اگر ضربه‌ای کوچک را بر بدن خود هنگام پیچ‌وتاب خورد‌های‌تان وارد کنید، بازی دوباره از اول شروع می‌شود.

از همان سال ۱۹۸۲ تا همین ۲۰۱۹ که روبه‌پایان است،‌ هزاران بازی مختلف از سری Snake که نشریه‌ی Next Generation آن را در رده‌ی ۴۱مین بازی تأثیرگذار و برتر تاریخ قرار داد،‌ راهی گوشی‌های موبایل مختلف شده است. بازی‌هایی متنوع و جذاب که همگی آن‌ها هم توانسته‌اند در زمان بی‌حوصلگی گیمر، همراهش شوند و او را سرگرم کنند. بازی SNIKS را هم که امروز می‌خواهیم بررسی‌اش کنیم به‌گونه‌ای می‌توانیم در دسته‌ بازی‌های Snake قرار بدهیم. این بازی حالتی معمایی و کمتر سخت‌گیر از بازی‌های نام‌برده را به‌گوشی‌های هوشمند آورده است. در این اثر، گیمرها دیگر با مواردی همچون خطر مرگ و شروع کردن مرحله از اول اول روبه‌رو نیستند اما معماهایی که پیش‌روی آن‌ها گذاشته می‌شود،‌ چالش‌های بازی را سروشکل می‌دهند و این سلامتی بازی نیست که چالش می‌سازد. حالا شما بیایید و کنار تمامی این موارد،‌ گرافیک و تصویرسازی‌های بی‌نهایت بامزه و بانمک را قرار دهید تا بدانید که با چه‌اثری طرف هستید. همراه زومجی باشید تا این بازی را هم بررسی کنیم و ببینیم نقاط ضعف و قوت بازی چه مواردی هستند.

SNIKS

تنوع معماها، جلوه‌های گرافیکی، جلوه‌‌های صوتی و درکل،‌ تنوع مراحل بازی به‌قدری عالی است که تا ساعت‌ها درگیر تجربه‌ی بازی می‌شوید و گذر زمان را احساس نخواهید کرد.

همان‌طور که پیش‌تر ذکر شد،‌ بازی SNIKS اثری کاملا معمایی است که در طول روز خود می‌توانید آن را به‌عنوان یک بازی خستگی‌درکن تجربه‌اش کنید. بازی قرار نیست داستان خاصی را برای شما تعریف کند و تنها هدفش این است که فقط با معماها و مواردی این‌چنینی سرگرم‌تان کند. در بازی باید موجوداتی دراز و مارشکل (که البته شبیه کرم هم هستند)‌ را کنترل کنید و با خوردن مواد غذایی که برای‌ آن‌ها در نقشه قرار داده شده،‌ مراحل را پشت‌سر بگذارید. در هر مرحله از بازی موجوداتی با رنگ‌های مختلف وارد نقشه‌های بازی می‌شوند که باید باتوجه‌به رنگی که دارند، آن‌ها را به‌سمت غذای هم‌رنگ‌شان هدایت کنید که همین موضوع،‌ تمامی مکانیک‌های چالش‌های بازی را هم پی‌ریزی می‌کند. در طول بازی با اضافه شدن موجودات بیشتر،‌ چالش‌های اثر عمیق‌تر و سخت‌تر می‌شوند و زمانی‌که برای حل کردن معماهای بازی باید صرف کنید به‌طبع افزایش پیدا خواهد کرد. در طول هر مرحله با مانع‌های مختلفی هم برخورد خواهید کرد؛ مثلا، در نقشه یک کرم/مار آبی و یک قرمز داریم و می‌خواهیم یک غذا که بنفش‌رنگ است را ببلعیم. اینجا باید بدانیم که ترکیب دو رنگ قرمز و آبی،‌ بفنش می‌شود و نکته اینجا است که دو کرم/مار قصه‌ی ما در هر شرایطی رنگ‌شان ترکیب نمی‌شود و باید آن ۲ را به‌شکلی حساب‌شده وارد یکدیگر بکنید که علاوه‌بر ترکیب شدن رنگ‌های‌شان، طعمه‌ی مورد نظر را هم ببلعند. دیدید چه ساده می‌توان از مکانیک‌های ساده‌ی یک بازی معمایی که اصلا پیچیده به‌نظر نمی‌رسد، مراحلی چالشی و سخت خلق کرد؟! این موارد که چیزی نیستند! بازی در مراحل بالاتر می‌آید و پورتال‌های متنوعی را بر سر راه شما قرار می‌دهد که می‌توانید کرم/مار قضیه را داخلش بکنید و از یک بخش دیگر نقشه طعمه‌ی مدنظر را صید کنید که خب این موارد، فقط و فقط طراحی مراحل تحسین‌برانگیز، چالشی و سرگرم‌کننده‌ی  بازی را نمایش می‌دهند. از ویژگی‌های مهم هرمرحله از مراحل بازی، حال و هوای کاملا آرام‌بخش، سیال و روان آن‌ها است. در این بازی هیچ محدودکننده‌ای وجود ندارد که گیمر را دچار تنش بکند که مبادا با مرگ کاراکترش مرحله از اول شود یا مواردی از این دست. تنها چالش‌های بازی هستند که حسابی فسفرهای مغز گیمر را خواهند سوزاند و او را به‌مبارزه خواهند طلبید! البته که برخی از مراحل پیچیده‌ی بازی هستند که گیمر را با یک‌سری از المان‌های محدودکننده آشنا می‌کنند و این موضوع با ماهیت اصلی و آرام‌بخش بازی در تضاد است اما درکل،‌ طراحی مراحل بازی که هر لحظه یک عنصر جدید به‌آن‌ها اضافه می‌شود و المان تنوع را به‌بهترین نحو ممکن در اثر تزریق می‌کنند را باید تحسین کرد.

SNIKS

درکنار تصویرسازی‌های شدیدا بامزه و عالی بازی، صداگذاری‌ها و موزیک‌های آن را داریم که از نظر جلوه‌های دیداری/شنیداری هم SNIKS را در رده‌ی بازی‌های موبایل عالی قرار می‌دهند

بازیکنان با به‌پایان رساندن تقریبا ۲۰ مرحله در هر بخش، وارد بخش‌های بعدی بازی خواهند شد و صدالبته که برای آزاد کردن قسمت‌های جدید از مراحل بازی نیازی نیست که تمامی مراحل یک قسمت به‌خصوص را به‌اتمام برسانید و اگر در یک مرحله‌ی به‌خصوص گیرکردید، خیلی راحت می‌توانید از آن بگذرید و باقی مراحل را انجام بدهید. بازی برای سرگرم‌ کردن شما از هیچ چیزی دریغ نمی‌کند. در بازی با پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای مواجه نخواهید شد. همان‌طور که پیش‌تر ذکر شد و در تصاویر هم می‌توانیم ببینیم، جلوه‌های گرافیکی بازی بی‌نهایت زیبا و بانمک هستند! به‌اندازه‌ای که شک ندارم اگر بازی را روی گوشی خود اجرا کنید و جلوه‌های دیداری آن را بینید، تا مدت‌ها فارغ از جذاب بودن مکانیک‌های سرگرم‌کننده و جذابش،‌ درگیر تصاویر بدیع و دیدنی اثر خواهید شد. بازی در ارائه‌ی جلوه‌های صوتی جذاب نیز همواره سطح‌بالا و عالی عمل می‌کند و بازیکنان را همراه فضاسازی شدیدا بامزه و مفرح خود می‌کند. صدای موجوداتی که کنترل‌شان می‌کنید، ظاهر بامزه‌ی این موجودات،‌ رنگ‌بندی محیط‌های، افکت‌های صوتی محیط و موجودات همگی دست به‌دست هم می‌دهند و جلوه‌های دیداری/شنیداری اثر را در سطحی عالی قرار می‌دهند.

SNIKS

در پایان باید گفت که اگر اهل تجربه‌های بازی‌های موبایلی معمایی هستید و دوست دارید که قسمتی از زمان بی‌حوصلگی خود را با تجربه‌ی این آثار بگذرانید، بدانید که بازی اندروید و آیفون SNIKS یکی از بهترین انتخاب‌هایی است که این روزها پیش‌روی‌تان قرار می‌گیرد. یک بازی شدیدا باکیفیت با گیم‌پلی غنی و جذاب درکنار جلوه‌های دیداری/شنیداری قوی که هر بازیکنی را به‌خود علاقه‌مند و همراه می‌کند؛ مخصوصا اگر این بازیکن اهل تجربه‌ی آثار معمایی باشد.

این بازی که از بهترین بازی‌های اندروید و بهترین بازی‌های آیفون چند ماه اخیر هم هست، روی پلتفرم اندروید بررسی شده است


منبع زومجی

Sniks

اگر اهل تجربه‌ی بازی‌های موبایل به‌خصوص آثار معمایی هستید، بازی SNIKS را باید تجربه کنید. این بازی ۴ دلاری که از پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای هم بی‌بهره است، با فضاسازی‌های عالی خود در کنار مراحل شدیدا متنوع با طراحی عالی، شما را برای ساعت‌ها سرگرم و خستگی یک روز کاری یا تحصیلی سخت را از تن‌تان به‌در می‌کند
علی گودرزی

9

نقاط قوت

  • + تنوع عالی مراحل
  • + صداگذاری بسیار خوب
  • + طراحی مراحل خیلی خوب
  • + معماهای عالی و شدیدا متنوع
  • + جلوه‌های گرافیکی شدیدا خوش‌رنگ،‌ بامزه و دیدنی

نقاط ضعف

  • - برخی از باگ‌ها
  • - سختی نسبی کنترل بازی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده