نویسنده: عارف حسین پور
// پنجشنبه, ۹ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۳۱

الکترونیک آرتز می‌خواهد Apex Legends را به یک شوتر سالیانه تبدیل کند

شرکت الکترونیک آرتز (EA) اعلام کرد که قصد دارد تا Apex Legends در سبک بتل رویال را به یک بازی تیراندازی سالیانه تبدیل کند.

الکترونیک آرتز در جریان جدیدترین گزارش مالی خود اعلام کرد که قصد دارد تا بازی شوتر چندنفره Apex Legends ساخته استودیوی ریسپاون را به یک بازی سالیانه تبدیل کند. چندی پیش و با انتشار فصل سوم این بازی با عنوان Meltdown، تعداد بازیکن‌های Apex Legends به ۷۰ میلیون نفر رسید و EA هم اعلام کرد که می‌خواهد به همین رشد را در سال‌های آینده نیز ادامه بدهد. بلیک یورگنسن، مدیر اجرایی و مالی شرکت الکترونیک آرتز در جریان گزارش مالی اخیر این شرکت گفت:

ما در ۱۰ سال گذشته به‌شدت روی سرویس‌های لایو سرمایه‌گذاری کرده‌ایم. Apex Legends هم یکی از همین سرویس‌های لایو است که ما برای توسعه این کسب‌و‌کار، به سرمایه‌گذاری روی آن ادامه می‌دهیم. ما به این بازی به‌عنوان یک مجموعه شوتر سالیانه نگاه می‌کنیم و در تلاشیم تا آن را به یک کسب‌و‌کار ۱۰ ساله بدل کنیم. نقشه راهی که استودیوی ریسپاون طراحی کرده، ما را بسیار هیجان زده می‌کند.

البته هنوز هیچ فردی از شرکت EA به‌طور دقیق اعلام نکرده که سالیانه شدن بازی Apex Legends دقیقا به چه معنا است و قرار است در سال‌های آینده شاهد چه‌ نوع محتواهای جدیدی برای این بازی باشیم. این احتمال وجود دارد که الکترونیک آرتز بخواهد هر سال یک نسخه جدید از Apex Legends را منتشر کند؛ درست مانند کاری که شرکت اکتیویژن با مجموعه Call of Duty یا یوبیسافت با Assassin's Creed می‌کند. از سوی دیگر این امکان هم وجود دارد که باتوجه‌به آنلاین بودن Apex Legends الکترونیک آرتز بخواهد هر سال آپدیت‌های بزرگ و محتواهای تازه‌ای را برای این بازی ارائه کند.

الکترونیک آرتز / EA

البته باتوجه‌به صحبت‌های یورگنسن می‌توان تا حدودی پیش‌بینی کرد که چه آینده‌ای در انتظار Apex Legends خواهد بود. یورگنسن در این‌باره گفت:

نکته مهم درباره Apex Legends مانند تمام سرویس‌های لایو دیگر، امتحان کردن و یادگیری است. ما به اضافه کردن رویدادهای جدید در هر فصل ادامه می‌دهیم تا از الگوهای پرداخت سر در بیاوریم و بفهمیم که مردم برای چه چیزی و چقدر حاضر هستند پول خرج کنند. سپس به مرور این رویدادها را سر و سامان می‌دهیم. بنابراین ممکن است رویدادهای مختلفی مربوط‌به تعطیلات (مانند Fight or Fright)، رویدادهای رقابتی یا گیم‌پلی-محور و همچنین رویدادهایی مربوط‌به یک شخصیت یا نقشه جدید داشته باشیم.

با تبدیل شدن Apex Legends به یک شوتر سالیانه، احتمالا استودیوی دایس از روند انتشار سالیانه دو مجموعه Battlefield و Battlefront که از سال ۲۰۱۳ و با بازی Battlefield 4 شروع شده بود، دست می‌کشد. احتمالا استودیوی دایس به‌جای آنکه به توسعه بازی‌های Battlefield 6 یا Star Wars Battlefront III مشغول شود، سال آینده را روی انتشار محتواهای جدید برای بازی‌های Battlefield V و Star Wars Battlefront II تمرکز می‌کند و به پشتیبانی قوی‌تر از این بازی‌ها می‌پردازد.

قبل از ارائه گزارش مالی، شرکت الکترونیک آرتز با برگزاری یک جلسه خبری، به موفقیت‌هایی که از طریق سرویس‌های آنلاین طی سه‌ماهه گذشته به دست آورده اشاره کرد. یورگنسن در این جلسه گفت:

عملکرد خوب Ultimate Team و The Sims 4 به همراه FIFA Online در بخش سرویس‌های لایو، از انتظارات ما بالاتر بود. ما در آینده سرمایه‌گذاری روی سرویس‌های آنلاین مرتبط با مجموعه‌های اصلی‌مان را دو برابر می‌کنیم. ما در حال سرمایه‌گذاری روی بازی‌هایی هستیم که افراد برای مدت طولانی‌تر و به‌طور عمیق‌تر با آن‌ها سرگرم می‌شوند. متمرکز شدن روی این بخش باعث می‌شود تا روند رشد و سوددهی شرکت در ماه‌های باقیمانده از سال جاری و همچنین سال‌های آینده ادامه پیدا کند.

اگرچه شرکت الکترونیک آرتز قصد دارد روی سرویس‌های آنلاین متمرکزتر شود، اما همچنان به ساخت بازی‌های تک‌نفره و داستان-محور ادامه می‌دهد. Star Wars Jedi: Fallen Order یکی از مهم‌ترین بازی‌های این شرکت است که در آن خبری از لوت باکس‌ها و پرداخت‌های درون برنامه‌ای نیست و قرار است در تاریخ ۱۵ نوامبر (۲۴ آبان) برای پی سی، پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان منتشر شود. گفتنی است که Fallen Order علاوه‌بر پلتفرم دیجیتالی EA یعنی اوریجین، روی استیم هم عرضه خواهد شد.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده