نویسنده: مهدی اسدی
// دوشنبه, ۶ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۲۵

ساخت نقشه چوبی Breath of the Wild توسط یکی از طرفداران زلدا

میسون درام، عکاس و هنرمند آمریکایی، با ساخت یک نقشه‌ چوبی از بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild یادبودی بی‌نظیر و ماندگار را از خود به جا گذاشته است.

مجموعه بازی‌های The Legend of Zelda با ماجراجویی‌های بی حد و حصر و داستان‌های حماسی خود، بیش از سه دهه است که تخیلات طرفداران خود را شکوفا کرده است. با وجود اینکه هر یک از بازی‌های این سری از عناصر آشنایی برای توصیف داستان قهرمان دوران خود استفاده می‌کنند، هر بار شاهد اضافه شدن مشخصه‌های منحصربه‌فردی در این داستان‌ها بوده‌ایم. شاید بتوان به جرأت ادعا کرد که عملکرد هیچ یک از این بازی‌ها به خوبی Breath of the Wild در سال ۲۰۱۷ نبوده است و این موضوع در اثر فوق‌العاده‌ی یکی از طرفداران این بازی کاملاً مشهود است.

میسون درام، عکاس و هنرمند آمریکایی، با الهام گرفتن از بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild و ساخت نقشه‌ی توپوگرافیک و چوبی دنیای این امپراطوری Hyrule، اثری برجسته و ماندگار را از این بازی به‌یادماندنی به یادگار گذاشته است. میسون درام درباره‌ی این پروژه می‌نویسد:

ایده‌ی ساخت این اثر، ابتدا در جریان ساخت فیلم کوتاه اخیر من به نام Unbound و به عنوان یک ایده‌ی خلاقانه‌ به ذهن من رسید که البته بعد از مدت کوتاهی به جاه‌طلبانه‌ترین پروژه‌ی چوب سازی من، تا به این تاریخ تبدیل شد. نقشه‌ی دست ساز، توپوگرافیک و سه‌بعدی دنیای Hyrule به صورت ترکیبی از چوب و اپوکسی و با الگوبرداری از صدها ساعت تجربه‌ی بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild ساخته شده است. تمامی پستی‌ و بلندی‌های این نقشه، یادآور ساعت‌هایی است که به همراه همسرم و با کنسول نینتندو سوییچ به تجربه‌ی این بازی می‌پرداختیم. فرایند ساخت این نقشه حدود ۶ هفته فعالیت و ۶۵ ساعت کار مفید در کارگاه پدرم را به دنبال داشت. این، اولین کار من در ترکیب رزین و اپوکسی است که حالا تکمیل شده و روی دیوار پشت میز کار من نصب شده است. می‌توانم با خرسندی اعلام کنم که واقعیت بخشیدن به دنیای دیجیتالی این بازی، افتخاری بود که با لذت و رضایت کامل موفق به انجام آن شدم.

همانطور که در تصاویر زیر مشاهده می‌کنید، میسون درام برای ساخت این نقشه‌ی دست ساز، زمان و توجه بسیار زیادی را صرف کرده است. ظرافت و جزئیات به کار رفته شده در ساختار این مدل، در نوع خود بی‌نظیر است. برای نگاه نزدیک‌تر به اثر جذاب Mason Drumm، تصاویر گالری زیر را مشاهده‌ کنید.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده