نویسنده: آریا بهپور
// یکشنبه, ۵ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۳۱

شرکت جگوار خودروی مفهومی خود را برای Gran Turismo Sport معرفی کرد

جدیدترین خودروی مفهومی Gran Turismo Sport با نام Jaguar Vision Gran Turismo Coupe ماه آینده به بازی اضافه می‌شود.

چند سال قبل و در روزهای ساخت ششمین نسخه از مجموعه بازی‌های گرن توریسمو (Gran Turismo) بود که پولی فونی دیجیتال (Polyphony Digital) از پروژه‌ای تحت عنوان Vision Gran Turismo رونمایی کرد؛ پروژه‌ای جذاب که هدف از آن ارائه‌ی خودروهای مفهومی و منحصربه‌فرد شرکت‌های خودروسازی معروف در گرن توریسمو بوده و به‌تازگی جدیدترین مورد از این خودروها هم معرفی شده است که محصولی از شرکت جگوار خواهد بود.

Jaguar Vision Gran Turismo Coupe قرار است ایده‌های آینده‌نگرانه‌ی جگوار در مورد خودروهای کوپه‌ی تمام‌الکتریکی این شرکت را نمایش دهد و در طراحی ظاهر آن از خودروهای مسابقه‌ای جگوار در دهه‌های ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰ الهام گرفته شده، درحالی‌که تکنولوژی به‌کاررفته در آن بسیار پیشرفته است و برپایه‌ی تکنولوژی‌های فرمول ای (Formula E) و خودروهای I-PACE eTROPHY طراحی شده است.

Gran Turismo Sport

این خودروی الکتریکی از سه موتور استفاده می‌کند که یکی در بخش جلویی آن قرار گرفته و دو موتور دیگر هم برای به‌حرکت درآوردن چرخ‌های عقب آن استفاده می‌شوند و در مجموع قدرتی معادل ۱۰۰۵ اسب‌بخار و گشتاور نیروی ۱۱۹۸ نیوتن‌متر به همراه دارند و خودروی موردنظر می‌تواند در کمتر از دو ثانیه از صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و حداکثر سرعت آن هم ۳۲۱ کیلومتر بر ساعت است. جیمز بارکلی، مدیر تیم مسابقه‌ی پاناسونیک جگوار در مورد این خودرو می‌گوید:

این امکان که بتوانیم دانش خود در زمینه‌ی فرمول ای را درون جگواری متعلق به آینده قرار دهیم، برای تیم مهندسان مسابقه‌ی ما چالشی بسیار بزرگ بوده است. در طراحی موتور تمام‌الکتریکی این خودرو از I-Type 4 و eTROPHY کمک گرفته شده است و مدل مجازی جگوار ویژن گرن توریسمو کوپه را به‌شکلی آماده و بهینه‌سازی کرده‌ایم که در واقعیت می‌توان انتظار خودرویی با قابلیت رانندگی دلچسب و پُرانرژی را داشت که رقیبی سرسخت برای سایر خودروها هم خواهد بود.

خودروهایی چون D-Type، C-Type و E-Type از شرکت جگوار هم در تولید این خودروی مفهومی نقش اساسی داشته‌اند و البته این خودرو ویژگی‌های جالب دیگری هم دارد. برای مثال هنگام سوارشدن به آن، بخش بالایی خودرو باز می‌شود و باله‌ی عقب آن هم در زمان نیاز بالا می‌آید و با طول زیاد خود به رانندگی بهتر آن کمک می‌کند. همچنین شاسی یکپارچه‌ی آن با ترکیب فیبر کربن تولید شده و برای بدنه‌ی خودرو از موادی استفاده شده است که وزن آن را به ۱۴۲۸ کیلوگرم می‌رساند.

دانلود ویدیو از آپارات

درون این جگوار با تکنولوژی هولوگرام برای نمایش اطلاعات مواجه می‌شویم و یک رابط کاربری به همراه هوش مصنوعی با نام KITT-E هم برای آن در نظر گرفته شده است و آینه‌های کناری آن هم با تکنولوژی واقعیت افزوده (AR) همراه هستند. کریس شاو، طراح داخلی دپارتمان طراحی پیشرفته‌ی جگوار می‌گوید:

ما برای به‌تصویر کشیدن نمای داخلی ماشین مسابقه‌ی آینده‌نگرانه‌ی جگوار تلاش خیلی زیادی کردیم و به طرحی رسیدیم که درکنار سبُکی و سادگی، حس و حالی مهیج هم دارد. قرار گرفتن درون این خودروی پیشرفته و تماشای محیط بیرون و بخش جلویی کشیده‌ی آن باعث می‌شود حال و هوای سواری در یک جگوار مدرن به راننده منتقل شود و او را به بهترین شکل ممکن در خود غرق کند.

کازونوری یامائوچی، خالق گرن توریسمو هم می‌گوید:

واقعاً خوشحالیم که بالاخره توانستیم از جگوار ویژن گرن توریسمو کوپه رونمایی کنیم. طراحی این خودرو با همکاری جولین تامسون به‌عنوان مسئول طراحی جدید جگوار برای ما تجربه‌ی خیلی خوبی بود و قدرت این خودرو و طراحی داخلی و خارجی آن نتیجه‌ی کار تیمی و استفاده از افرادی با مهارت و البته سال‌ها همکاری بین ما بوده است.

Gran Turismo Sport

خودروی مفهومی جگوار ماه آینده برای بازی گرن توریسمو اسپرت (Gran Turismo Sport) ارائه می‌شود و علاقمندان می‌توانند از رانندگی با آن درون این بازی ریسینگ پلی‌استیشن 4 لذت ببرند.


منبع GTPlanet
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده