نویسنده: علی گودرزی
// شنبه, ۴ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۳۱

یوبی سافت: عملکرد Ghost Recon Breakpoint به شدت پایین‌تر از انتظارمان بود

ایو گیلموت، مدیرعامل این کمپانی، اعلام کرد که عملکرد بازی Ghost Recon Breakpoint به‌شدت پایین‌تر از حد انتظار یوبیسافت بوده و دلایل این شکست را مطرح کرد.

سالانه بازی‌های بسیار زیادی منتشر می‌شوند و از منتقدین و بازیکنان، واکنش‌های مختلفی را دریافت می‌کنند. برخی از این بازی‌ها به‌آثاری معرکه تبدیل می‌شوند و برخی هم نمی‌توانند رضایت گیمرها و منتقدان را جلب کنند و شکست می‌خورند. بازی Ghost Recon Breakpoint یکی از بازی‌های مورد انتظار امسال شرکت یوبیسافت بود که چندی پیش منتشر شد و در دسته‌ی بازی‌های ضعیف امسال قرار گرفت. از ضعف گیم‌پلی و داستان نه‌چندان درگیرکننده گرفته تا ایرادات فنی و گرافیکی، از مواردی بودند که این بازی را با وجود پتانسیل بالایی که برای سرگرم‌کننده بودن و موفق شدن داشت، به‌اثری ضعیف و پرمشکل تبدیل کرد.

حالا و در جریان آخرین اخبار بازی، ایو گیلموت، مدیر عامل کمپانی فرانسوی یوبیسافت، در تازه‌ترین کنفرانس مطبوعاتی این شرکت پیرامون بازی Ghost Recon Breakpoint صحبت کرده و آن را «شدیدا پایین‌تر از حد انتظار» خواند. گیلموت در ادامه‌ی صحبت‌های خود، به‌دلایل شکست پروژه‌ی Ghost Recon Breakpoint اشاره و درباره‌ی آن‌ها صحبت کرد:

اول، باید به‌این موضوع توجه می‌کردیم که ارائه‌ی یک دنباله (Sequel) برای یک بازی آنلاین و لایو سرویس که به‌صورت روزانه، به‌روزرسانی می‌شود و برای چند سال محتوای جدید به‌کاربرانش ارائه می‌کند، کار بسیار سختی است و نمی‌توان به‌این سادگی، توجه مخاطبان را به‌یک دنباله برای بازی‌های این‌چنینی جلب کرد. بنابراین، احتمالا زمان بیشتری را برای ساخت و انتشار دنباله‌های بازی‌های این سبکی (بازی‌هایی مثل Division و Ghost Reconهای جدید) باید صبر کنیم.

استراتژی‌مان برای ارائه‌ی مکانیک‌های کاملا جدید و خلاقانه به‌گیمرها، همیشه مورد استقبال بازیکنان قرار می‌گرفت و از نقاط مثبت آثارمان بود. با این حال، باید به‌این توجه می‌کردیم که مکانیک‌های جدید یک بازی باید به‌خوبی و به‌دقت در اثر مورد نظر قرار بگیرند تا بتوانند یک تجربه‌ی مطلوب را برای گیمر خلق بکنند. با وجود اینکه مورد نام‌برده، مشکل اصلی بازی Ghost Recon Breakpoint نیست و روزانه بازیکنان پرتعدادی، وقت زیادی را به‌تجربه‌ی این بازی اختصاص می‌دهند (میانگین تجربه‌ی بیش از ۳ ساعت در روز) اما، تحولات گیم‌پلی بازی توسط بخش اعظمی از بازیکنان نقد شد و موردپسندشان قرار نگرفت. Ghost Recon Breakpoint با المان‌های متمایزکننده‌ی کم‌تعدادی نسبت به‌نسخه‌ی قبلی ساخته شد و نتوانست از پتانسیل بسیار بالایی که داشت، به‌بهترین نحو ممکن بهره ببرد.

Ghost Recon Breakpoint

بازی Ghost Recon Breakpoint را هم‌اکنون می‌توانید روی پلی استیشن 4، پی سی، ایکس باکس وان و پلتفرم گوگل استیدیا تجربه کنید. این بازی در زومجی بررسی شد و نمره‌ی ۳.۵ را کسب کند. در خلاصه‌ی بررسی بازی چنین مطلبی را می‌خوانیم:

بازی گوست ریکان بریک‌پوینت را می‌توانیم یک شکست کامل در مجموعه بدانیم. داستان خسته‌کننده، باگ‌های پرشمار و هوش مصنوعی تاریخ‌گذشته بازی در همان ساعات ابتدایی به شدت خودنمایی می‌کنند و مانع لذت بردن بازی‌کنان می‌شوند. شلوغ‌کاری یوبی‌سافت در گنجاندن عناصر گیم‌پلی مختلف از بازی‌های متفاوت باعث شده است تا با محصولی بی‌هویت روبه‌رو شویم که محتوای مختلفی دارد، اما همه آنها ناقص‌ هستند و نمی‌توانند در نهایت بازیکن را راضی کنند.


منبع Gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده