نویسنده: مسیح کریمی
// شنبه, ۴ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۰۱

فیلم Joker پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای جهان با درجه سنی بزرگسال شد

سرانجام فیلم Joker موفق شد تا با گذر از فیلم Deadpool 2 به پرفروش‌ترین فیلم درجه سنی بزرگسال تاریخ سینمای جهان تبدیل شود.

از ماه گذشته فیلم Joker (جوکر) با افتتاحیه‌ای فراتر از انتظار کار خود را در گیشه آغاز کرد تا هم رکورد افتتاحیه ماه اکتبر را بشکند و هم یکی از بهترین افتتاحیه‌های فیلم‌های با درجه سنی بزرگسال (R) را به نام خود ثبت کند و این روند فروش بسیار موفق طی چند هفته اخیر نیز ادامه داشته است. حال در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، فیلم جوکر به رکورد جدیدی دست پیدا کرده است. همانطور که پیش از ان طی هفته گذشته پیش‌بینی می‌شد، فروش جهانی فیلم جوکر به ۷۸۸.۱ میلیون دلار افزایش پیدا کرد تا با عبور از فیلم Deadpool 2 (ددپول ۲)، به پرفروش‌ترین فیلم با درجه سنی بزرگسال (R) در سراسر جهان تبدیل شود. پیش از این فیلم Deadpool 2 با فروش ۷۸۵ میلیون دلار در سال ۲۰۱۸ و فیلم Deadpool (ددپول) با فروش ۷۸۲ میلیون دلار در سال ۲۰۱۶، پرفروش‌ترین فیلم‌ها با درجه سنی بزرگسال در سراسر جهان بوده‌اند.

فیلم Joker

همچنین فیلم Joker در چهارمین پایان هفته اکرانش باید در هفته هالووین با فیلم Maleficent: Mistress of Evil (مالفیسنت: سردسته اهریمنان) در گیشه رقابت کند. فیلم Joker تا به امروز ۲۵۸.۶ میلیون دلار در آمریکای شمالی و ۵۲۹.۵ میلیون دلار در دیگر کشورهای جهان فروش کرده است. از دیگر فیلم‌های پرفروش با درجه سنی بزرگسال می‌توان به فیلم The Matrix Reloaded (بارگذاری مجدد ماتریکس) با فروش ۷۳۸.۶ میلیون دلار در سال ۲۰۰۳، فیلم It (آن) با فروش ۶۹۷ میلیون دلار در سال ۲۰۱۷ و فیلم The Passion of the Christ (مصائب مسیح) با فروش ۶۲۲.۳ میلیون دلار در سال ۲۰۰۳، اشاره کرد. همچنین رایان رینولدز، بازیگر نقش ددپول نیز با انتشار توییتی بامزه، با شوخی به فیلم جوکر برای موفقیت اخیرش تبریک گفت.

واکین فینیکس، رابرت دنیرو، برت کالن، زازی بیتز، فرانسیس کانروی، مارک مارون، گلن فلشلر، داگلاس هاج، دانته پریرا اولسون، شیا ویگهام و بیل کمپ، از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم Joker حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند. فیلم جوکر پیش از این برنده جایزه شیر طلایی ونیز نیز شده بود. تاد فیلیپس وظیفه کارگردانی و نوشتن فیلمنامه این فیلم را بر عهده داشته است.


منبع Variety
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده