نویسنده: مسیح کریمی
// شنبه, ۴ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۰۱

بررسی تریلر نهایی فیلم Star Wars: The Rise of Skywalker

به‌تازگی تریلر نهایی فیلم Star Wars: The Rise of Skywalker منتشر شده که حاوی نکات بسیاری است و در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت.

بامداد روز سه شنبه هفته گذشته بود که لوکاس فیلم تریلر جدید و نهایی فیلم Star Wars: The Rise of Skywalker (جنگ ستارگان: رستاخیز اسکای واکر) را منتشر کرد که در این تریلر شاهد تصاویر جدید بسیاری از اتفاقات آخرین قسمت از حماسه اسکای‌واکر بودیم. در طول تریلر بخش‌هایی از مبارزه نهایی بین نیروهای مقاومت و فرقه اول نمایش داده شد و همچنین در آن شاهد آخرین تمرین‌های ری برای مبارزه با کایلو رن و نیروی تاریکی بودیم. همچنین در تریلر مشخص شد که امپراتور پالپاتین قرار است حضور فیزیکی داشته باشد و شاهد اشارات جالبی به قسمت‌های قبلی فیلم Star Wars نیز بودیم. این تریلر حاوی نکات جالبی نیز است و همچنین سوالات و نظریه‌های جدید و زیادی را نیز ایجاد کرده است. حال سوالات زیادی مطرح است از جمله اینکه آیا ری و کایلو رن برای نابود کردن پالپاتین متحد خواهند شد یا ری درنهایت به تاریکی جواب مثبت می‌دهد و حال این کایلو رن است که باید ری را متوقف کند. در هر حال سوالات این چنینی زیادی است و در ادامه مقاله به بررسی مهم‌ترین نکات و همچنین سوالات تریلر جدید فیلم The Rise of Skywalker خواهیم پرداخت.

فیلم Star Wars: The Rise of Skywalker

در تریلر شاهد حضور فیزیکی پالپاتین بودیم

تریلر جدید فیلم Star Wars: The Rise of Skywalker با نمایشی از دویدن ری در جنگل شروع می‌شود که یک دروید نیز در تعقیب او است. او ممکن است در سیاره Yavin IV یا Endor حضور داشته باشد و حتی ممکن است در این قسمت به یک سیاره جنگلی جدید نیز سفر کنیم. در هر حال، به‌نظر می‌رسد که ری در حال تمرین است که او در این تمرین با ترکیبی از موانع مرگبار ممکن روبه‌رو می‌شود. پیش از این در فیلم Star Wars: The Last Jedi نیز شاهد تمرین ری برای تبدیل شدن به جدای بودیم که این تمرینات کمی برخلاف انتظار طرفداران بود و حال باید دید که در این قسمت او به چه میزان در استفاده از قدرت نیرو و همچنین مبارزه تن به تن پیشرفت خواهد کرد. همچنین اگر به این صحنه توجه کنید، یک کلاه مشاهده می‌کنید که پیش از این لوک اسکای‌واکر در فیلم A New Hope نیز از آن برای تمرین خود استفاده کرده بود. 

فیلم Star Wars: The Rise of Skywalker

در ادامه ری را در حال ورود به یک سفینه فضایی دشمن می‌شود مشاهده می‌کنیم. شاید به یاد بیاورید که اندازه این سفینه مشابه سفینه‌های نیروهای امپراطوری است و همچنین در فیلم Star Wars: The Force Awakens با شخصیت ری برای اولین‌بار در یک سفینه فضایی نیروهای امپراطوری که سقوط کرده بود، ملاقات کردیم و بنابراین احتمالا دلیلی وجود دارد که او به این مکان آمده است.

فیلم Star Wars: The Rise of Skywalker

به‌نظر می‌رسد که اعضای مقاومت بسیار بیشتر از نیروهای باقی مانده در فیلم The Last Jedi هستند

پس از آن لاندو کالریسیان که سرانجام شاهد بازگشتش در این قسمت هستیم، در میان اعضای مقاومت دیده می‌‌شود. به‌نظر می‌رسد که اعضای مقاومت بسیار بیشتر از نیروهای باقی مانده در فیلم The Last Jedi هستند و باتوجه‌به جهش زمانی بین دو قسمت، نمی‌تواند اتفاق عجیبی باشد. همچنین لاندو ممکن است نقش مهمی برای یافتن نیروها و متحدین جدید داشته باشد تا برای مبارزه نهایی با نیروهای فرقه اول و همچنین پالپاتین کمک کنند. در هر حال بازگشت بیلی دی ویلیامز می‌تواند اتفاق جالب و جذابی برای طرفداران جنگ ستارگان محسوب شود که پس از پایان قسمت ششم دیگر شاهد حضور او نبودیم.

فیلم Star Wars: The Rise of Skywalker

تریلر وعده یک نبرد بزرگ و حماسی را در پایان فیلم می‌دهد

در ادامه شخصیت رز تیکو نمایش داده می‌شود که اکنون به یکی از فرماندهان نیروهای مقاومت ارتقا پیدا کرده و اکنون رئیس ستاد مهندسی این نیروها شده است. در پشت سر او ستوان کانیکس با بازی بیلی لورد، دختر کری فیشر و همچنین شخصیت دامینیک مانهن دیده می‌شود که در حال حاضر اطلاعات بیشتری از شخصیت مانهن در فیلم در دسترس نیست، اما حداقل اکنون مشخص است که او بخشی از نیروهای مقاومت خواهد بود.

فیلم Star Wars: The Rise of Skywalker

 پس از آن هم تصاویری کوتاه از حضور پو، فین و چویی درکنار X-Wing با رنگ آمیزی جدید و همچنین سفینه فضایی Blockade Runner هستیم که حاوی نکته خاصی نیست.

فیلم Star Wars: The Rise of Skywalker

در طول تریلر شاهد نمایش نمای بیرونی و درونی دث استار دوم هستیم

در ادامه شاهد نمایش یکی از مهم‌ترین بخش‌های تریلر هستیم که ری را در روی دومین دث استار مشاهده می‌کنیم که قرار است در این مکان با کایلو رن مبارزه کند، اما بخش اصلی این بخش حرف‌های ری است که می‌گوید مردم می‌گویند که او را می‌شناسند، اما درواقع هیچکس نه او را می‌شناسد و احتمالا درک نمی‌کند. شاید بخشی از دلیل ری این باشد که والدین خود را نمی‌شناسد یا اینکه او در حال کلنجار رفتن با بخش تاریکی خود است، اما او شاید متوجه واقعیت دیگری نیز شده است.

فیلم Star Wars: The Rise Of Skywalker

در تریلر شاهد حضور شوالیه‌های رن نبودیم

پس از صحبت ری، حال کایلو که در حال خارج شدن از آب‌های خروشان است، به ری می‌گوید که او را می‌شناسد. قابل انتظار است که باتوجه‌به اتفاقات فیلم The Last Jedi، کایلو رن هنوز امیدوار است تا ری به طرف او بیاید و با او برای سلطه بر کهکشان همکاری کند. بااین حال، انتظار می‌رود که مبارزه نهایی بین ری و کایلو رن باشد و حتی شوالیه‌های رن نیز نقش مهمی را در این مبارزه ایفا کنند، اما ما قبلا هم تغییر نظر یکی از طرفین خیر و شر را در دنیای جنگ ستارگان دیده بودیم و ممکن است دوباره این اتفاق رخ دهد؟

فیلم Star Wars: The Rise of Skywalker

تخت جدید امپراطور پالپاتین توسط رالف مک‌کواری در سال ۱۹۸۱ طراحی شده بود

در ادامه یک تخت را مشاهده می‌کنیم که شاید ظاهر نه چندان راحتی داشته باشد، اما این تخت درواقع در سال ۱۹۸۱ توسط رالف مک‌کواری برای امپراطور پالپاتین طراحی شده بود که به‌نظر می‌رسد مانند طراحی این هنرمند در داخل یک غار قرار دارد. به‌نظر می‌رسد که جی جی آبرامز برای یافتن و خلق مکانی با نیروی زیاد، در حال بازگشت به ریشه دنیای جنگ ستارگان است. همچنین به‌نظر می‌رسد که غارها همیشه منبع قدرت و نیروی زیادی بوده و امپراطور هم دارای قدرت نامحدودی است. امپراطور در ادامه می‌گوید که او مدت زیادی منتظر مانده و اکنون همه چیز ظاهرا حاضر است. تقریبا به‌نظر می‌رسد که پالپاتین از زمان فیلم The Phantom Menace در حال برنامه‌ریزی و اجرای یک برنامه بزرگ بوده و اکنون همه چیز دور هم جمع و آماده شده تا دقیقا طبق برنامه از پیش تعیین شده، به اهداف شیطانی خود برسد.

فیلم Star Wars: The Rise of Skywalker

آیا تمام اتفاقات بخشی از برنامه پالپاتین برای جاودانگی طی این سال‌ها بوده است؟

حال سؤال این است که شکست و مرگ امپراطور همه بخشی از برنامه بزرگ او بوده است؟ شاید او برای ارتباط قوی‌تر با نیرو نیاز به مردن داشته و مانند جدای‌ها به حالت Force Ghost رفته باشد. حال آخرین قطعه پازل او طی این چند دهه ممکن است دو فرد با نیروی قدرتمند مثل ری و کایلو رن باشد که یکی نماینده خیر و دیگری نماینده تاریکی است و درواقع او به این دو نیاز دارد تا برنامه جامع خود برای تسخیر زندگی و مرگ را به نتیجه برساند. امپراطور سال‌ها به‌دنبال کشف راز استاد خود که Darth Plagueis نام داشت، بوده و حال او شاید یک قدم به کشف این راز نزدیک‌تر شده باشد. صحبت از قدرت نامحدود شد، آنچه که به‌نظر می‌رسد یک سفینه فضایی نیروهای امپراطوری که در یخ قرار داشته، ظاهرا با بازگشت امپراطور در حال خارج شدن از یخ است و ممکن است امپراطور در حال استفاده از قدرت نیرو برای خارج کردن ناوگان خود باشد.

فیلم Star Wars: The Rise of Skywalker

اگرچه از دو تریلر قبلی وعده یک نبرد بزرگ بین سفینه‌های فضایی نیروهای فرقه اول با نیروهای مقاومت داده شده بود، اما در تریلر جدید شاهد نمای بهتری از نیروهای مقاومت هستیم که میلینیوم فالکون رهبری آن‌ها را بر عهده دارد. در بین سفینه‌ها شاهد حضور یک Hammerhead Corvette از فیلم Rogue One: A Star Wars Story هستیم و همچنین سفینه گوست نیز دیده می‌شود که به نیروهای سریال Star Wars Rebels تعلق دارد.

فیلم Star Wars: The Rise of Skywalker

آیا در این قسمت باید شاهد مرگ یا ریبوت کامل C3PO باشیم؟

پس از آن برای اولین‌بار شاهد نمایش بابو فریک، جدیدترین موجود دنیای جنگ ستارگان هستیم که پیش از این اعلام شده بود او یک هکر است. او در حال کار روی مدار C3PO است که پیش از این فاش شده بود تقریبا هر درویدی قابل راه اندازی مجدد است و ممکن است برنامه‌ریزی مجدد C3PO باعث مرگ او شود و احتمالا ارتباطی به نمایش این دروید محبوب و دوست داشتنی با چشمان قرمز رنگ در تریلر قبلی دارد. همچنین C3PO در حال خداحافظی دراماتیک با دوستانش است و او احتمالا در حال انجام کاری است که ممکن است بازگشتی نداشته باشد و برای همیشه شاهد مرگ او باشیم.

فیلم Star Wars: The Rise of Skywalker

همچنین در ادامه تصویر برای اولین‌بار شخصیت زوری بلیس با بازی کری راسل، هم نمایش داده می‌شود که درکنار پو دامرون ایستاده است و ظاهر بسیار جالبی هم دارد. او درواقع از دوستان قدیمی پو است و احتمالا پو به سراغ او خواهد رفت تا به او و نیروهای مقاومت کمک کند.

Star Wars: The Rise of Skywalker

در ادامه صدای لوک را می‌شنویم که در حال صحبت با ری است و به او می‌گوید که با ترس از سرنوشتش به‌عنوان جدای باید مقابله کند؛ چرا که این سرنوشت او است. درواقع به‌نظر می‌رسد که لوک قرار است به ری کمک کند و او احتمالا به شکل روح دیده خواهد شد. در هر حال، لوک تلاش می‌کند تا اشتباهی که در مورد کایلو رن کرده بود را برای ری تکرار نکند؛ چرا که سرنوشت کهکشان به تصمیمات ری بستگی خواهد داشت.

فیلم Star Wars: The Rise of Skywalker

پس از نمایش چندین صحنه درگیری و تعقیب و گریز در بیابان، نوبت به بازگشت سفینه Y-Wing می‌رسد که برای اولین‌بار است که شاهد حضور این بمب افکن در سه‌گانه جدید جنگ ستارگان هستیم که ظاهرا چندان هم خوش شانس نیست.

فیلم Star Wars: The Rise of Skywalker

در ادامه سفینه متفاوت دیگری را مشاهده می‌کنیم که در تلاش است تا در روی آب خودش را کنترل کند و فرود امنی را داشته باشد. آیا سرنشینان این سفینه صدمه دیده ری و فین و دیگر اعضای نیروهای مقاومت هستند؟ اگر این موضوع درست باشد پس کنترل میلینوم فالکون بر عهده لاندو کالریسیان است و باتوجه‌به تریلرها و تصاویر منتشر شده، سرانجام او در غیاب هان سولو دوباره صاحب این سفینه محبوب شده است.

فیلم Star Wars: The Rise of Skywalker

در فیلم The Rise of Skywalker قرار است شاهد بازگشت سفینه Y-Wing باشیم

در ادامه شاهد گروهی سوارکار به رهبری فین و شخصیت جدید جانا با بازی نائومی آکی، به‌همراه نیروهایی از مردمانش هستیم که درواقع در یک نمای باز نبرد هوایی نیز در جریان است. این تصویر درواقع وعده یک نبرد بزرگ و حماسی را در آسمان و زمین می‌دهد که احتمالا آخرین رویارویی نیروهای مقاومت با فرقه اول است و این جنگ سرنوشت کهکشان را روشن خواهد کرد. شخصیت جانا از سیاره‌ جدیدی به نام پاسانا است که بومی‌های این سیاره Aki-Aki (اکی-اکی) نام دارند و موجوداتی که سوار بر آن هستند نیز موجودی به‌نام ارباک (Orbak) است و حال در حال کمک به نیروهای مقاومت هستند.

فیلم Star Wars: The Rise of Skywalker

بااین حال، در تصویر دیگر این نیروها ظاهرا روی یک سفینه هستند که گروهی از جنگنده‌های Tie در حال حمله‌ور شدن به آن‌ها دیده می‌شوند، اما نمی‌توان نظر قطعی حداقل اکنون در مورد آن داد. همچنین ممکن است آبرامز به‌دنبال خلق یک نبرد پایانی بسیار متفاوت باشد و ممکن است در این مأموریت نیز موفق و سربلند خارج شود. 

فیلم Star Wars: The Rise of Skywalker

حال نوبت به نمای داخلی دث استار دوم رسیده که نمایی آشنا از فیلم Return of the Jedi را شاهد هستیم که تخت امپراطور قابل مشاهده است و پیش از این شاهد نبرد لوک و دارث ویدر بودیم. حال ری و کایلو رن در این سفینه دیده می‌شوند و ممکن است در این مکان مبارزه کنند، اما شاید در این مکان در حال همکاری با هم باشند و ممکن است تنها یک ملاقات پیش از شروع جنگ و مبارزه آن‌ها هم باشد. صحنه‌ای که قطعا جز بهترین صحنه‌های تریلر است و می‌تواند باعث نظریه‌های زیادی هم شود، اما می‌توان انتظار داشت که یکی از مهم‌ترین صحنه‌های فیلم را شاهد باشیم که شاید مسیر هر یک از شخصیت‌ها را برای همیشه تغییر دهد.

فیلم Star Wars: The Rise of Skywalker

کایلو رن با کمک ری نماد دارث ویدر را نابود می‌کند

در بخشی از تریلر صحنه مرموزی نمایش داده می‌شود که ری و کایلو رن در حال همکاری برای نابود کردن یک ستون هستند که با کمی دقت کلاه دارث ویدر قابل مشاهده است. شاید کایلو برای تغییر و بازگشت به سمت نیروهای مقاومت نیاز به کمک ری داشته باشد. همچنین این تصویر ممکن است مثل صحنه آینه‌ها در قسمت قبلی باشد و اتفاق دیگری را شاهد باشیم. در هر حال شاید کایلو رن سرانجام قرار است از زیر سایه دارث ویدر خارج شود و حتی تلاش کند تا ری را به سمت تاریکی بیاورد و حتی این صحنه می‌تواند بخشی از برنامه شکست امپراطور باشد، اما نمی‌توان فعلا جواب قطعی به آن داد.

فیلم Star Wars: The Rise of Skywalker

لوک به ری می‌گوید که باید سرنوشتش به‌عنوان یک جدای را قبول کند

و سرانجام اتفاقی که منتظرش بودیم، در تریلر رخ داد. درسته منظور ما رویارویی ری با نسخه فیزیکی امپراطور است که با ظاهر کلاسیک خود قابل مشاهده است، اما کمی متفاوت به‌نظر می‌رسد. او روی صندلی مکانیکی نشسته که در حال حرکت به سمت ری است و او اکنون در حال تماشای ری از بالا است و یک برتری دارد. حال سؤال اینجا است در نبرد پایانی قرار است شاهد نبرد بین کایلو رن با ری باشیم یا آن‌ها قرار است با هم همکاری کنند تا امپراطور را شکست دهند؟ در هر حال امپراطور باتوجه‌به قدرتی که دارد ممکن است نیازی به کمک نداشته باشد، اما اگر به تریلر D23 بازگردیم شاهد نسخه تاریکی ری بودیم که این ممکن است ویژنی باشد که امپراطور به او بدهد و او را ترغیب کند که به او بپیوندد. 

فیلم Star Wars: The Rise of Skywalker

پالپاتین با ظاهری کلاسیک، اما متفاوت در پایان تریلر ظاهر می‌شود

درواقع نسخه تاریکی ری هنوز بزرگ‌ترین سؤال مجموعه است که آیا واقعا قرار است با او ملاقات کنیم یا صرفا یک ویژن است که سابقه این موضوع را در مورد آناکین داشتیم که درنهایت باعث شکست و تسلیم شدن او دربرابر تاریکی شدیم. همچنین نظریه اینکه ری یک کلون است نیز روی میز قرار دارد و حتی شاید دو ری در کهکشان وجود داشته باشند و یک نبرد عجیب و متفاوت از آن‌ها را مشاهده کنیم. نظریه‌ای شاید عجیب، اما در کامیک‌های جنگ ستارگان شاهد کلون لوک‌ اسکای‌واکر نیز بودیم و شاید ایده کلون ری هم از این داستان نشات گرفته شده باشد. بااین حال، این فعلا تنها یک نظریه است. حال شاید کایلو رن بتواند مثل پدر بزرگش تاریکی را سرانجام شکست دهد و حال با امپراطور یا حتی ری برای نجات کهکشان مبارزه کند. این سوالی است که درنهایت باید در پایان فیلم جواب داده شود و لوکاس‌فیلم و آبرامز ممکن است در تلاش باشند تا طرفداران را گمراه کنند و دست خود را تا زمان اکران فیلم رو نکنند.

فیلم Star Wars: The Rise Of Skywalker

آیا نسخه تاریکی ری تنها یک ویژن است یا او یک کلون شیطانی دارد؟

در پایان تریلر شاهد یک نمای بسته از ری هستیم که در ابتدا لوک و در ادامه لیا به او می‌گویند که نیرو همیشه با او است. هرچند برخی می‌گویند شاید این مکالمه با کایلو رن باشد، اما ممکن است لوک با کمک لیا در لحظه آخر باعث شکست امپراطور برای کشیدن ری به سمت تاریکی شود این صحنه درواقع بازگشت امید او برای مبارزه پایانی باشد و شاید هم سرانجام واقعیتی را مشاهده کرده که همیشه در در انتظارش بوده و شاید گروهی از جدای‌ها مثل اوبی-وان، آناکین، لوک و دیگران دربرابر او به شکل روح قرار گرفته باشند. در هر حال اعتقاد داریم که این صحنه، یک صحنه کلیدی و مهم در فیلم می‌تواند باشد که بعید است لوکاس‌فیلم بی‌دلیل در پایان تریلر و در خلاف صحنه پایانی تریلر D23 این صحنه را قرار داده باشد.

فیلم Star Wars: The Rise of Skywalker برای اکران در تاریخ ۲۰ دسامبر ۲۰۱۹ (۲۹ آذر ۱۳۹۸) برنامه‌ریزی شده است.


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده