نویسنده: روزبه حسینی
// جمعه, ۳ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۰۱

بتسدا برای ساخت بازی های موبایل بیشتر استودیوی جدیدی را خریداری کرد

بعد از موفقیت‌ بازی‌های Fallout Shelter و The Elder Scrolls Blades بتسدا تمرکز خود را روی بازی‌های موبایل بیشتر می‌کند. 

شرکت بتسدا، ناشر سری بازی‌هایی همچون Fallout و The Elder Scrolls، استودیویی جدید برای تمرکز بیشتر روی بازی‌های موبایل خریداری کرد. طبق آخرین اخبار بازی موبایل، بتسدا اعلام کرده است که استودیو کانادایی Alpha Dog Games پس از این بخشی از این شرکت محسوب خواهد شد. این استودیو سابقه‌ی ساخت بازی‌هایی مانند Wraithborne در سبک اکشن نقش آفرینی و بازی MonstroCity: Rampage در سبک استراتژی را در کارنامه‌ی خود دارد. 

تاد وان، معاون رییس شرکت بتسدا در بیانیه‌ای اعلام کرده است که تحت تاثیر استودیو Alpha Dog Games برای تعهد به کیفیت و ارائه‌ی تجربه‌ی عمیق روی گوشی‌های هوشمند قرار گرفته است. 

ما برای اضافه شدن این تیم به شرکت بتسدا بسیار هیجان‌زده‌‌ایم.

به گفته‌ی استودیو Alpha Dog Games، آن‌ها در کنار بتسدا به گسترش ابتکار عمل و نو‌آوری در بازی‌های موبایل ادامه خواهند داد و در آینده بازی‌های هیجان انگیزی برای سیستم عامل‌های IOS و اندروید خواهند ساخت. 

استودیو آلفا داگ گیمز در سال ۲۰۱۲ توسط افرادی حرفه‌ای مانند شاون وودز (‌کارگردان هنری سابق مایکروسافت) و جف کامرون (که سابقه‌ی کار در مایکروسافت، THQ، الکترونیک آرتز، یوبیسافت، 2K، و شبکه‌ی HBO را دارد) تاسیس شد. هدف این استودیو از همان ابتدا تمرکز شدید روی تجربه‌های اجتماعی بود. این استودیو برای ساخت بازی‌های خود از موتور بازی‌سازی یونیتی و آنریل انجین 4 استفاده می‌کند. 

اولین بازی موبایل شرکت بتسدا، بازی Fallout Shelter بود که به موفقیتی تمام عیار برای این شرکت تبدیل شد و میلیون‌ها دلار پول از طریق پرداخت‌های درون برنامه‌ای به جیب بتسدا واریز کرد. این بازی هنوز هم توسط بتسدا پشتیبانی می‌شود و آپدیت‌های متعددی برای اضافه کردن ویژگی‌های مختلف عرضه می‌شوند. دیگر بازی موبایل بتسدا بازی کارتی The Elder Scrolls: Legends است که در سال ۲۰۱۷ عرضه شد. به دنبال موفقیت این بازی، بتسدا امسال بازی The Elder Scrolls: Blades را نیز برای گوشی‌های هوشمند منتشر کرد. 

شرکت بتسدا پیش از این نیز برای بازی‌های موبایل برنامه‌ریزی طولانی مدتی انجام داده بود. در سال ۲۰۱۵، این شرکت بخشی جدید را در مونترال برای تمرکز بیشتر روی قابلیت‌های توسعه‌ی خود برای کامپیوتر، کنسول‌ها و بازی‌های موبایل تاسیس کرد. 

در دیگر خبر مرتبط با بتسدا، معلوم شد که این شرکت برای بازی Fallout 76 سرویس اشتراکی جدیدی را معرفی کرده است که سالانه ۱۰۰ دلار برای کاربران هزینه خواهد داشت. در این سرویس بازیکنان می‌توانند به سرور‌های خصوصی و ویژگی‌هایی دیگر دسترسی داشته باشند. 

نظر شما راجع به تمرکز بتسدا روی بازی‌های موبایل چیست؟ آیا از تجربه‌ی بازی‌های پیشین این شرکت روی گوشی‌های هوشمند خود لذت برده‌اید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.


منبع Game Spot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده