نویسنده: آریا بهپور
// چهار شنبه, ۱ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۵۷

فروشگاه پلی استیشن بازی Call of Duty: Modern Warfare را در روسیه عرضه نمی‌کند

بازی Call of Duty: Modern Warfare به‌خاطر استفاده از بعضی شخصیت‌ها و موضوعات خاص، در فروشگاه پلی استیشن روسیه عرضه نمی‌شود.

جدیدترین نسخه از سری بازی‌های کالاف دیوتی (Call of Duty) به‌زودی در دسترس علاقمندان قرار می‌گیرد و دوست‌داران این مجموعه می‌توانند یک‌بار دیگر طعم نبردهای عظیم آن را بچشند. دراین‌میان به‌نظر می‌رسد شرکت سونی نگرانی‌هایی بابت عرضه‌ی کالاف دیوتی: مدرن وارفر (Call of Duty: Modern Warfare) در کشور روسیه دارد و به‌همین دلیل نسخه‌ی پلی استیشن 4 بازی از طریق فروشگاه پلی استیشن در این کشور عرضه نخواهد شد.

این موضوع از طریق اکانت روسی سونی در توییتر اعلام شده و اکتیویژن (Activision) هم به‌عنوان ناشر بازی آن را تأیید کرده است؛ موضوعی که به گفته‌ی اکتیویژن، به درخواست خود سونی بوده و ناشر بازی نقشی در آن نداشته است و مدرن وارفر برای ایکس باکس وان و کامپیوتر در روسیه منتشر خواهد شد؛ چرا که تنها یک بازی ویدیویی است، نه اثری برگرفته از واقعیت:

بازی کالاف دیوتی: مدرن وارفر یک اثر ساختگی است که با هدف سرگرم کردن مخاطبان و روایت داستانی جذاب تولید شده است. بخش سرگرمی‌های تعاملی سونی تصمیم گرفته است این بازی را روی فروشگاه پلی استیشن در روسیه عرضه نکند، ولی نسخه‌های دیجیتالی ایکس باکس وان و کامپیوتر (از طریق Battle.net) در روسیه منتشر خواهند شد.

مدرن وارفر را می‌توان به‌نوعی ریبوت این مجموعه‌ی محبوب دانست که قرار است مخاطبان بی‌شمار این سری اول شخص را با داستانی مهیج سرگرم کند؛ داستانی که در آن پای گروه‌های تروریستی و سلاح‌های شیمیایی به ماجرا باز می‌شود و در این بین شخصیتی به‌نام «فرح» در بازی حضور دارد که به دلایلی از کشور روسیه و سربازان آن کینه به‌دل گرفته است و قصد انتقام از آن‌ها را دارد. او رهبری نیروهای آزادی‌خواه کشور ارزیکستان (یک کشور خیالی) را برعهده دارد و این گروه هم توسط دولت روسیه به‌عنوان یک گروه تروریستی شناخته می‌شود و همین قضیه باعث شکل‌گیری ماجراهایی می‌شود. همین ویژگی‌های داستانی بازی هم باعث شده است سونی نگران بازخوردهای منفی در روسیه باشد.

البته این اولین‌بار نیست که سری کالاف دیوتی درگیر چنین حواشی‌ای می‌شود و برای مثال مرحله‌ی No Russian در مدرن وارفر 2 هم تا مدت‌ها هیاهوی زیادی به‌پا کرده بود، یا اولین نسخه‌ی مدرن وارفر که در آنجا هم شاهد حضور یک روس به‌عنوان شخصیت منفی اصلی بازی بودیم؛ «عمران زاخائف» که به‌عنوان یک دلال اسلحه، هدایت نیروهای اولتراناسیونالیست (میهن‌پرستان افراطی) روسیه را برعهده گرفته بود.

بازی کالاف دیوتی: مدرن وارفر ساخته‌ی استودیو اینفینیتی وارد (Infinity Ward) در تاریخ ۲۵ اکتبر (۳ آبان) برای پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و کامپیوتر منتشر می‌شود.


منبع Eurogamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده