نویسنده: افشین پیروزی
// سه شنبه, ۳۰ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۰۰

بررسی بازی The Outer Worlds از دید سایت‌های معتبر دنیا

نمره‌های بازی The Outer Worlds ساعاتی پیش منتشر شدند که خبر از موفقیت خوبی برای استودیو آبسیدین می‌دهند. با مروری بر این نمره‌ها همراه زومجی باشید. 

آبسیدین یکی از استودیو‌های بسیار دوست‌داشتنی در زمینه ساخت بازی‌های نقش آفرینی است که با آثاری چون Star Wars Knights of the Old Republic II: The Sith Lords و Neverwinter Nights 2 به شهرت رسید، در ادامه با Fallout: New Vegas یکی از بهترین نسخه‌های فال‌اوت را در اختیارمان گذاشت و در سال‌های اخیر هم با بازی‌هایی چون Pillars of Eternity جزو استودیو‌های وفادار به سبک نقش آفرینی بوده و بازی‌های موفقی هم ساخته است. جدید‌ترین ساخته آبسیدین بازی The Outer Worlds است که ساخت آن از سال ۲۰۱۶ آغاز شد و اولین بار در جریان The Game Awards 2018 شاهد رونمایی رسمی از بازی بودیم. با اینکه آبسیدین در حال حاضر یکی از استودیو‌های شرکت مایکروسافت است، اما از آنجایی که ساخت The Outer Worlds به پیش از خریداری شدن این استودیو توسط مایکروسافت برمی‌گردد، حق انتشار آن هم برعهده شاخه Private Division شرکت تیک تو اینتراکتیو است که توافق آن‌ها با آبسیدین برای انتشار بازی پیش از فروخته شدن این استودیو به مایکروسافت صورت گرفته بود. 

The Outer Worlds در تاریخ ۳ آبان برای پی‌سی، ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن 4 منتشر خواهد شد و نسخه کامپیوتر آن فقط از طریق فروشگاه اپیک و مایکروسافت در دسترس خواهد بود و به گفته ناشر بازی حداقل تا یک سال شاهد انتشار آن برای استیم نخواهیم بود. علاوه بر این، The Outer Worlds قرار است در تاریخ نامشخصی برای نینتندو سوییچ هم منتشر شود. مثل اکثر ساخته‌های قبلی آبسیدین، The Outer Worlds هم یک بازی نقش آفرینی به‌حساب می‌آید. داستان بازی در تاریخی غیرواقعی جریان دارد؛ جایی که در آن ویلیام مک‌کینلی، رییس جمهور سابق آمریکا که در واقعیت ترور شد، ترور نشده است و به مرور زمان انسان‌ها به زمینی‌سازی سایر سیاره‌ها روی آورده‌اند. بازیکنان بازی را سوار بر سفینه‌ای که قصد رسیدن به نقطه‌ای دوردست در کهکشان را دارد آغاز می‌کنند اما این سفر به سرانجام نمی‌رسد و در نقطه‌ای نامشخص، شاهد فرود سفینه هستیم. شخصیت اصلی بازی که بازیکنان قابلیت شخصی‌سازی وی را دارند، در حالی بیدار می‌شود که خیلی از همراهانش در سفینه کماکان در خواب هستند. بازی از دید اول‌شخص روایت می‌شود و به مرور زمان بازیکنان امکان سفر به سیاره‌های مختلف را خواهند داشت. مبارزات بخش مهمی از بازی هستند و در کنار آن تصمیماتی که در جریان بازی می‌گیرید روی روند آن و همینطور اتفاقات داستانی تاثیرگذار خواهند بود. در ادامه با زومجی همراه باشید تا مروری بر بررسی بازی The Outer Worlds و نمره‌های آن از دید سایت‌های معتبر دنیا داشته باشیم. 

The Outer Worlds

  • سازنده: استودیو آبسیدین
  • ناشر: پرایوت دیویژن
  • سبک: نقش آفرینی
  • پلتفرم: پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و پی‌سی (در آینده برای سوییچ هم منتشر می‌شود)
  • تاریخ انتشار: ۳ آبان (۲۵ اکتبر)

The Outer Worlds

گیم اینفورمر: ۹۳ از ۱۰۰

استودیو آبسیدین، تجربه‌ای ساخته که در آن هر بازدید از دنیای Halcyon بسیار لذت‌بخش و شگفت‌انگیز است. بازی از دقایق و اتفاقات کوچک اما بسیار دوست‌داشتنی تشکیل می‌شود؛ دقایقی مثل تعامل داشتن با شخصیت‌های مختلف، امتحان کردن راه‌حلی عجیب برای حل یک مشکل که از قضا جواب هم می‌دهد و حتی تلاش برای پشت سر گذاشتن یک ماموریت به شکل مخفی‌کاری. The Outer Worlds اثری است که بازیکن را تشویق می‌کند تا کار‌های خلاقانه‌ای را در دنیای عجیب آن امتحان کند و در نهایت هم تجربه کلی بسیار سرگرم‌کننده‌ای است. 

گیم‌اسپات: ۹۰ از ۱۰۰

The Outer Worlds در مجموع تجربه بسیار کاملی است و نشان می‌دهد که چطور می‌توان مکانیک‌های نقش آفرینی قدیمی را به شکلی مدرن و جذاب در یک بازی ارائه کرد. 

آی‌جی‌ان: ۸۵ از ۱۰۰

با The Outer Worlds، آبسیدین جایگاه اختصاصی خودش را در کنار بازی‌های نقش آفرینی بتسدا و بایوور پیدا و تجربه بسیار خوبی را خلق کرده است. 

گیمزرادار: ۸۰ از ۱۰۰

The Outer Worlds قدرت آبسیدین در بازیسازی را نشان می‌دهد و به‌نظر می‌رسد نسخه اول خوبی برای یک مجموعه ادامه‌دار است که می‌تواند به یک سری واقعا عالی تبدیل شود. 

هاردکور گیمر: ۸۰ از ۱۰۰

حتی با وجود یک سری مشکلات فنی و نواقص، The Outer Worlds کماکان تجربه ارزشمند و درگیر‌کننده‌ای است. بازی از یک سری مکانیک‌های قدیمی و جدید نقش آفرینی استفاده می‌کند که در آثار موفق این سبک در سال‌های اخیر هم شاهد بودیم. 

نمره های بازی Outer Worlds

نمره های بازی Outer Worlds


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده