پیش نمایش بازی Call of Duty: Modern Warfare

پیش نمایش بازی Call of Duty: Modern Warfare

دوشنبه, ۲۹ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۵۹

Call of Duty: Modern Warfare، جدید‌ترین نسخه از سری کالاف دیوتی، کم‌تر از یک هفته دیگر منتشر خواهد شد تا باری دیگر همراه‌با افرادی چون کاپیتان پرایس، درگیر نبرد‌های مدرن شویم. همراه پیش‌نمایش بازی باشید. 

سری کالاف دیوتی از آن دست بازی‌هایی است که طرفداران بسیار زیادی در بین علاقه‌مندان سبک شوتر اول‌شخص دارد و بارها و بارها با نسخه‌های مختلفش در بازه‌های تاریخی متفاوت ما را سرگرم کرده است. هرچند کالاف دیوتی ابتدا به‌عنوان یک شوتر در دوران جنگ جهانی دوم مطرح و منتشر شد، اما پس از چند نسخه با محوریت این نبرد‌ها در سال ۲۰۰۷ اینفینیتی وارد، یکی از بهترین نسخه‌های مجموعه را با تغییری بزرگ ساخت و اولین‌بار اثری با محوریت نبرد‌های مدرن را شاهد بودیم؛ اثری که در آن کنار شخصیت‌های بسیار دوست‌داشتنی چون کاپیتان پرایس و Gaz و با کنترل سوپ مک‌تویش در اکثر بخش‌های بازی، مأموریت‌هایی فوق‌العاده‌ای چون ترور ایمران زاخایف در شهر پریپات را انجام دادیم و صد البته که بخش چندنفره آن نسخه هم بی‌نهایت جذاب و سرگرم‌کننده بود. سری مدرن وارفر در ادامه دو نسخه دیگر هم داشت که آن‌ها انصافا جزو نسخه‌های بسیار خوب مجموعه به‌حساب می‌آیند و خب خبر خوب اینکه امسال، اینفینیتی وارد با ریبوت کردن سری مدرن وارفر و به‌طور دقیق‌تر نسخه اول آن، قصد دارد مجددا یک کالاف دیوتی جذاب دیگر برای‌مان به ارمغان بیاورد. البته هنوز هم برای قضاوت در مورد کیفیت بازی زود است و این کار را به پس از انتشار بازی موکول خواهیم کرد اما در فاصله چند روز مانده به انتشار، بد نیست مروری بر اطلاعات مختلف منتشر‌شده از بازی داشته باشیم. 

پیش نمایش بازی Call of Duty: Modern Warfare

سری کالاف دیوتی، سال گذشته با تغییری بزرگ نسبت به تمام نسخه‌ها و بدون بخش تک‌نفره داستانی منتشر شد. تری‌آرک در بازی بلک‌آپس 4 با اتخاذ این تصمیم سراغ خلق تجربه‌ای چندنفره رفت که البته یک حالت بتل رویال هم با اسم بلک‌اوت داشت. بااین‌حال این تصمیم برای مجموعه کالاف دیوتی ادامه‌دار نیست و Call of Duty: Modern Warfare، قرار است دارای یک بخش داستانی تمام و کمال هم باشد. با اینکه بازی در کل ریبوتی از مدرن وارفر است، اما داستان آن لزوما قرار نیست همان اتفاقاتی را که قبلا در مجموعه شاهد بودیم به‌تصویر بکشد. اگر تریلر‌های بازی را دیده باشید، داستان بازی بیشتر قصد دارد تا چهره زشتی را که جنگ در جهان فعلی و امروزی ما دارد، نشان‌مان بدهد. به‌گفته یکی از سازندگان بازی در زمان معرفی شدن آن، شرایط فعلی جهانی که در آن زندگی می‌کنیم، با شرایط آن در سال ۲۰۰۷ که نسخه اول مدرن وارفر منتشر شد تفاوت زیادی کرده است؛ اگر در آن زمان جنگ به‌معنی دو کشور یا دو گروهی بود که با پوشیدن لباس‌های نظامی وارد نبرد با یکدیگر می‌شدند، امروزه جنگ شکل دیگری پیدا کرده و برای مثال شاهد عملیات‌های تروریستی در شهر‌های مختلف جهان هستیم یا اتفاقاتی از این قبیل. به همین دلیل هم واژه «نبرد مدرن» امروز معنای متفاوتی در مقایسه با ۱۲ سال پیش دارد و اینفینیتی وارد هم این موضوع را در روایت داستان بازی در نظر گرفته است. 

به‌گفته سازندگان، جنگ مدرن این روز‌ها تفاوت زیادی با سال ۲۰۰۷ و زمان انتشار نسخه اول مدرن وارفر کرده است و به همین دلیل هم بخش داستانی بازی حس و حالی مناسب زمان حال خواهد داشت

باتوجه‌به نمایش‌هایی که تا به امروز از بخش داستانی بازی منتشر شده، قرار است در مدرن وارفر شاهد جریان داشتن داستان در محیط‌های مختلفی باشیم؛ از محیط‌های تاریک که در آن‌ها باید با استفاده از دوربین دید در شب دشمنان را غافلگیر کنیم تا محیط‌های شهری که در آن شخصیت‌های بازی به خاطر حمله‌های تروریسی شوکه می‌شوند و باید واکنشی سریع نشان دهند. شاید اگر در گذشته مفهوم جنگ در بازی‌های ویدیویی به شکل دو جناح سیاه و سفید به‌تصویر کشیده می‌شد و همیشه گروهی چهره قهرمانان را داشتند و گروهی دیگر چهره‌ای شیطانی، مدرن وارفر قرار است کمی این جبهه‌بندی همیشگی را تغییر بدهد و حتی گروه‌های مخالفی که در بازی با آن‌ها طرف خواهیم بود هم برای خودشان فلسفه و ارزش‌هایی خواهند داشت که جنگیدن‌شان را توجیه می‌کند. جدا از این، گاهی در جریان مراحل بازی باید تصمیم‌هایی بگیرید که شاید خیلی اخلاقی نباشند؛ از این حیث حتی برخی سایت‌ها مدرن وارفر را با چیزی شبیه به مرحله No Russian بازی Modern Warfare 2 مقایسه کرده‌اند. برای مثال ممکن است در جریان مرحله‌ای از بازی، شاهد زنی به‌ظاهر غیرمسلح باشیم که کشتنش دلیلی ندارد ولی اگر این کار را انجام ندهیم، وی با منفجر کردن مواد منفجره جاساز‌شده ازطریق یک سوییچ، باعث مرگ افراد بیش‌تری خواهد شد. چنین موقعیت‌ها و تصمیم‌گیری‌هایی در جریان بازی باعث خواهند شد بازیکنان در موقعیت‌هایی قرار بگیرند که ممکن است در جریان یک جنگ واقعی برای سرباز‌ها پیش بیاید و آن‌ها را در جایگاه تصمیم‌گیری سختی قرار بدهد. 

پیش نمایش بازی Call of Duty: Modern Warfare

به هر حال درست است که این روز‌ها بازی‌های ویدیویی بیشتر به سمت ارائه تجربه‌های جمعی و چندنفره پیش رفته‌اند، اما هنوز هم یک بخش داستانی با‌کیفیت ویژگی است که می‌تواند در نسخه جدید کالاف دیوتی مورد استقبال خوب طرفداران قرار بگیرد. باتوجه‌به وعده‌های داده‌شده از طرف سازندگان و همینطور باتوجه‌به حضور چهره‌هایی آشنا که کاپیتان پرایس فقط یکی از آن‌ها است، می‌توان امیدوار بود که مدرن وارفر در بخش داستانی حرف‌هایی برای گفتن داشته باشد. همچنین اینفینیتی وارد در این نسخه از کالاف دیوتی، سراغ موتور گرافیکی جدیدی رفته است که باعث خواهد شد بازی از حیث گرافیکی، به مراتب بهتر و با‌کیفیت‌تر از نسخه‌های قبلی باشد و برای مثال شاهد نورپردازی‌های طبیعی‌تر یا بافت‌های با‌کیفیت‌تری باشیم. اگر نسخه بتای مدرن وارفر را تجربه کرده باشید هم احتمالا متوجه این بهبود‌های گرافیکی شده‌اید؛ هرچند که در آن نسخه باگ‌هایی فنی هم در بازی دیده می‌شدند که امیدواریم در نسخه نهایی شاهد آن‌ها نباشیم. 

اما نوبتی هم که باشد، نوبت صحبت راجع به بخش چندنفره مدرن وارفر است. نکته اول در این رابطه اینکه در این نسخه، خبری از حالت بتل رویال نخواهد بود و با اینکه بخش بلک‌اوت قسمت قبلی مجموعه کیفیت خیلی خوبی داشت و تجربه‌ای سرگرم‌کننده ارائه می‌کرد، اما اینفینیتی وارد تصمیم گرفته تا با حذف حالت بتل رویال روی ارائه یک قسمت چندنفره کلاسیک تمرکز کند. به همین ترتیب بازی حتی بخش زامبی هم نخواهد داشت که دلیل آن را هم سازندگان در مصاحبه‌هایشان تمرکز بازی روی ارائه تجربه‌ای واقع‌گرایانه اعلام کرده‌اند؛ تجربه‌ای که در آن جایی برای موجوداتی خیالی مثل زامبی‌ها نیست. اما با وجود حذف این بخش‌ها از بازی، قسمت چندنفره مدرن وارفر هنوز هم از حیث محتوا غنی به‌نظر می‌رسد؛ جدا از حالت‌های محبوب همیشگی از Team Deathmatch گرفته تا Search & Destroy شامل می‌شود و درکنار آن‌ها قرار است شامل حالت‌هایی مثل Ground War و Gunfight هم باشد. گان‌فایت، در اصل حالتی است که چهار بازیکن را در قالب دو تیم دو نفره مقابل هم قرار می‌دهد و به‌دلیل داشتن نقشه‌های نسبتا کوچک و همینطور کم بودن تعداد بازیکنان، تجربه‌ای شدیدا سریع و البته مبتنی بر همکاری تیمی است؛ به طوریکه دو بازیکن یک تیم برای اینکه شانس بالایی برای موفقیت داشته باشند باید به هماهنگی خوبی با یکدیگر برسند و در غیر این صورت خیلی راحت به دست تیم رقیب کشته خواهند شد. هر بار که بتوانید دو بازیکن تیم مقابل را از بین ببرید یا برعکس هر دو نفر تیم شما کشته شوند، یک امتیاز کسب خواهید کرد یا از دست خواهید داد و درنهایت تیمی که بتواند از حیث امتیازی به حدنصاب لازم برسد، برنده نهایی خواهد بود. 

پیش نمایش بازی Call of Duty: Modern Warfare

بااین‌حال شاید بتوان یکی دیگر از حالت‌های بسیار جذاب مدرن وارفر را Ground War با تعداد بازیکنان بسیار زیاد دانست. در نسخه‌ی بتا، این حالت با پشتیبانی از ۶۴ بازیکن در بازی وجود داشت و در آن دو تیم ۳۲ نفره از بازیکنان در یک نقشه بسیار بزرگ، نبردی با محوریت تصرف نقاط مختلف روی نقشه را تجربه می‌کردند. گراند وار در بازی تقریبا حس و حالی شبیه به بخش کانکوئست از سری بتلفیلد دارد و مخصوصا وجود ماشین‌های جنگی و تانک‌ها در این بخش حس و حال متفاوتی به آن بخشیده و باعث شده است تا درکنار حالت‌های کلاسیک و همیشگی مجموعه که تعداد نسبت کم از بازیکنان را وارد مبارزاتی سریع می‌کنند، شاهد یک حالت وسیع‌تر هم در بازی باشیم و افرادی که همیشه از نبود چنین بخشی در بازی گله داشتند، بتوانند از آن لذت ببرند. البته با اینکه گراند وار در نسخه بتا حالتی ۶۴ نفره بود، به‌گفته سازندگان در نسخه نهایی حتی شاهد نقشه‌های بزرگ‌تری هم خواهیم بود که در آن‌ها ۱۰۰ بازیکن هم پشتیبانی می‌شوند و می‌توان انتظار یک بخش بسیار وسیع را داشت. همچنین در این بخش قادر خواهید بود وارد یک اسکواد شوید یا اسکواد خودتان را همراه‌با دوستان‌تان بسازید. 

گراند وار به‌عنوان تجربه‌ای با تعداد بازیکنان زیاد، می‌تواند خلا یک حالت وسیع را جبران و طرفداران چنین تجربیات چندنفره‌ای را جذب بازی کند

درکنار حالت‌های مختلف بازی، مدرن وارفر همچنین قرار است از حیث ارائه گزینه‌های شخصی‌سازی سلاح هم کامل‌تر از همیشه باشد. در بخش گان‌اسمیت بازی، می‌توانید اسلحه‌های خودتان را که با پیشروی در بازی به‌دست می‌آورید، شخصی‌سازی کنید و با استفاده از نصب انواع و اقسام تجهیزات جانبی موجود، آن را به شکلی دربیاورید که هم از ظاهرش رضایت داشته باشید و هم از نظر عملکرد به شکلی دربیاورید که مناسب سبک بازی‌تان باشد. علاوه‌بر این صحنه‌های آغازین نبرد‌های بازی در بخش چندنفره با انیمیشن‌های بهتری همراه شده است و یک حالت واقع‌گرایانه هم در دسترس قرار دارد که ازطریق آن می‌توانید HUD را غیرفعال کنید. همچنین در این نسخه شاهد بازگشت سیستم Killstreak خواهیم بود و درحالی‌که در برخی نسخه‌های اخیر بازی از سیستم Scorestreak استفاده شده بود، در این نسخه اینفینیتی وارد سراغ Killstreaks رفته که در آن به ازای گرفتن کیل‌های متوالی، می‌توانید به تجهیزات ویژه‌ای دسترسی داشته باشید و ازطریق آن‌ها آسیب زیادی به دشمنان وارد یا کمک‌های تاکتیکی به تیم‌تان کنید. کیل‌استریک‌هایی مثل امکان استفاده از فسفر سفید در قسمت خاصی از نقشه که باعث سوختن بازیکنان حاضر در آن می‌شود یا امکان کنترل یک تانک در بازی تایید شده‌اند. 

پیش نمایش بازی Call of Duty: Modern Warfare

چندی پیش، شایعه‌ای منتشر شد مبنی بر اینکه در بخش چندنفره مدرن وارفر بازیکنان می‌توانند با استفاده از پول واقعی، به مواردی مثل اسلحه‌های قدرتمند دسترسی داشته باشند. بااین‌حال این موضوع واکنش سریع سازندگان را در پی داشت و آن‌ها، اعلام کردند که مدرن وارفر فاقد لوت باکس خواهد بود و به‌جای آن، شاهد سیستم بتل‌پس خواهیم بود؛ سیستمی که در بازی‌های مختلفی مثل فورتنایت یا Apex استفاده شده است و در آن بازیکنان براساس امتیاز‌هایی که کسب می‌کنند، به سطوح خاصی می‌رسند و می‌توانند جایزه آن سطح را دریافت کنند. هرچند جزییات خیلی دقیقی در مورد سیستم بتل پس بازی ارائه نشده اما اعلام شده که بتل پس بازی دارای دو حالت رایگان و پرمیوم خواهد بود و در فصل‌های مختلفی در دسترس قرار می‌گیرد و هر فصل، شامل جوایز مختلفی خواهد بود. به‌علاوه اینفینیتی وارد اعلام کرده که مدرن وارفر، قرار است به مرور زمان بسته‌های الحاقی مختلفی دریافت کند و حتی از این حیث، بیش‌ترین DLC را در بین نسخه‌های مختلف این مجموعه شوتر خواهد داشت. به همین ترتیب همچنین قرار است مواردی مثل نقشه‌های رایگان هم به مرور زمان به بازی اضافه شوند؛ نقشه‌هایی که سازندگان بازی تاکید زیادی کرده‌اند که همگی حس و حالی واقع‌گرایانه خواهند داشت. نکته نهایی حائر اهمیت در رابطه با تجربه چندنفره بازی هم پشتیبانی آن از قابلیت کراس پلتفرم است؛ قابلیتی که به بازیکنان پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و پی‌سی اجازه می‌دهد تا درکنار هم در یک جامعه کاربری مشترک به سراغ تجربه بازی بروند. در نسخه بتای مدرن وارفر هم شاهد فعال بودن این ویژگی بودیم و در صفحه مچ میکینگ، پلتفرمی که بازیکن ازطریق آن در حال تجربه بازی است نمایش داده می‌شد. 

با وجود حذف شدن حالت‌ زامبی از بازی و همینطور نبودن بخش بتل رویال در آن، مدرن وارفر اما شامل یک بخش محبوب دیگر یعنی Spec Ops می‌شود که اینفینیتی وارد قبلا هم در سری مدرن وارفر به سراغ آن رفته بود. بخش Spec Ops که پیش‌زمینه داستانی مأموریت‌های آن با بخش داستانی اصلی بازی هم مرتبط هستند و حتی پیشرفت‌های شما در بخش چندنفره هم به این قسمت قابل انتقال است، از یک طرف شامل Operation‌ها می‌شود. در زمان انتشار شاهد چهار Operation مختلف خواهیم بود که در جریان آن‌ها می‌توانید با انتخاب یکی از کلاس‌های موجود و انتخاب حالت مخفی‌کاری یا اکشن، با دشمنان مبارزه کنید. اینفینیتی وارد اعلام کرده که به مرور زمان قرار است Operation‌های بیش‌تری هم به بازی اضافه شوند. جدا از این در این بخش شاهد مراحل (Mission‌) هم خواهیم بود که می‌توانید به شکل تک‌نفره یا در حالت Co-Op نهایتا چهارنفره آن‌ها را انجام دهید و بسته به عملکردی که دارید، نهایتا تا سه ستاره را کسب کنید. در جریان این مأموریت‌ها امکان استفاده از کیل‌استریک‌ها را خواهید داشت و همان‌طور که اشاره کردیم پیشرفت‌هایی که مثلا از حیث اسلحه‌ها داشته‌اید، به این بخش هم منتقل می‌شوند. البته درکنار این دو مورد، این بخش از بازی شامل یک قسمت به اسم Survival هم می‌شود که در مدرن وارفر ۳ مشابه آن را دیده بودیم و در جریان آن، باید در حالت انفرادی یا Co-Op دربرابر موج‌های مختلف دشمنان ایستادگی کنید. بااین‌حال این حالت تا یک سال در انحصار کنسول پلی‌استیشن 4 خواهد بود و همین موضوع هم واکنش‌های نه‌چندان خوب کاربران سایر پلتفرم‌ها را در پی داشته است. 

پیش نمایش بازی Call of Duty: Modern Warfare

بازی Call of Duty: Modern Warfare در تاریخ ۳ آبان رسما منتشر خواهد شد؛ اخیرا باندل مدرن وارفر کنسول پلی‌استیشن 4 پرو هم معرفی شده بود و همچنین در صورتی که قصد دارید بازی را روی پی‌سی تجربه کنید، می‌توانید در ادامه سیستم موردنیاز بازی را مشاهده کنید؛ نکته جالب در این مورد اینکه خبری منتشر شد مبنی بر اینکه نسخه پی‌سی بازی ۱۷۵ گیگابات فضا روی هارد بازیکنان اشغال خواهد کرد اما سازندگان در ادامه با شفاف‌سازی در این مورد اعلام کردند که ۱۷۵ گیگ، درواقع فضایی است که پیشنهاد می‌شود بازیکنان روی هارد خود خالی نگه دارند تا برای دریافت محتویات پس از انتشار بازی دچار مشکل نشوند و در زمان عرضه، حجم بازی کم‌تر از این میزان خواهد بود. 

مشخصات حداقل سیستم مورد نیاز:

  • سیستم‌عامل: ویندوز 7 نسخه‌ی ۶۴ بیتی (سرویس پک ۱) یا ویندوز 10 نسخه‌ی ۶۴ بیتی
  • پردازنده: Intel Core i3-4340 یا AMD FX-6300
  • کارت گرافیک: Nvidia GeForce GTX 670 یا Nvidia GeForce GTX 1650 یا AMD Radeon HD 7950 با قابلیت پشتیبانی از دایرکت ایکس ۱۲
  • حافظه رم: ۸ گیگابایت
  • فضای هارد مورد نیاز: ۱۷۵ گیگابایت

مشخصات سیستم پیشنهادی بازی:

  • سیستم‌عامل: ویندوز 10 نسخه‌ی ۶۴ بیت مجهز به آخرین آپدیت
  • پردازنده: Intel Core i5-2500K یا AMD Ryzen R5 1600X
  • کارت گرافیگ: Nvidia GeForce GTX 970 یا NVIDIA GeForce 1660 یا AMD Radeon R9 390 یا AMD Radeon RX 580 با قابلیت پشتیبانی از دایرکت ایکس ۱۲
  • حافظه رم: ۱۲ گیگابایت
  • فضای هارد مورد نیاز: ۱۷۵ گیگابایت

نظرات خود را در مورد بازی، با زومجی در میان بگذارید. به نظر شما مدرن وارفر می‌تواند تبدیل به نسخه‌ای موفق از مجموعه Call of Duty شود؟

منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده