نویسنده: روزبه حسینی
// شنبه, ۲۷ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۲۶

سازنده بازی Days Gone در مراحل پیش تولید بازی جدید خود به سر می‌برد

بعد از موفقیت تجاری بازی Days Gone به نظر می‌رسد که Bend Studio در حال ساخت بازی بعدی خود است.

بازی Days Gone موفقیت بزرگی برای استودیو فرست پارتی شرکت سونی یعنی Bend Studio بود و طبق آخرین اخبار بازی، به نظر می‌رسد که این تیم هم اکنون مراحل پیش تولید بازی جدید خود را سپری می‌کند. جرمی ویکری، طراح ارشد نورپردازی بازی Days Gone، در پروفایل لینکدین خود عنوان کرد که هم اکنون روی پیش تولید و مراحل برنامه‌ریزی پروژه‌ی بعدی، با Bend Studio همکاری می‌کند.

این‌ که پروژه‌ی بعدی این استودیو چه بازی‌ای است همچنان مشخص نیست. از آن‌جایی که بازی قبلی آن‌ها یک موفقیت تجاری بزرگ بود، ساده‌ترین و محتمل‌ترین حدسی که می‌توان زد این است که آن‌ها روی دنباله‌ی بازی Days Gone مشغول به کار هستند. با این حال، همیشه راه به سوی انواع احتمالات دیگر باز است و ممکن است که این استودیو به سراغ ساخت بازی دیگری برود. از آن‌جایی که فقدان یک بازی جاسوسی خوب بسیار این روزها حس می‌شود، خیلی از طرفداران امیدوار هستند که استودیوی Bend به بازی محبوب Syphone Filter نگاهی بیندازد و نسخه‌ی جدیدی از آن را روانه‌ی بازار کند. 

در هر صورت، این استودیو که بیش از  ۱۰ سال برای کنسول‌های دستی بازی می‌ساخت، اکنون تجربه‌ی خوبی در ساخت بازی روی کنسول‌های خانگی با ساخت بازی Days Gone به‌دست آورده است و به احتمال قوی یکی از نیرو‌های اصلی سونی برای ساخت محتوای انحصاری کنسول نسل بعدی این شرکت یعنی پلی‌ استیشن 5 محسوب شود. 

بازی Days Gone با اینکه در بحث فروش تقریبا موفق عمل کرد اما نتوانست آنچنان که باید نظر منتقدان را به خود جلب کند. زومجی در بررسی خود از این بازی نمره‌ی ۶.۵ را برای آن در نظر گرفت و گفت: 

Days Gone با اینکه ابدا تبدیل به آن بازیِ شدیدا مورد انتظار حاضر در کنفرانس‌های مطبوعاتی سونی نشده است و باگ‌ها، برخی ضعف‌های حاضر در گرافیک فنی، اشکالات محدود گان‌پلی و طراحی مراحل نه‌چندان هوشمندانه و پرتکرار، تمامی دقایقش را از رسیدن به این هدف بازمی‌دارند، ولی می‌تواند برای خیلی‌ها هم اثری سرگرم‌کننده باشد. چون شما را با دیکن سینت جان به جهانی می‌فرستد که در آن باید تک‌تک گام‌های‌تان را فکرشده بردارید و هرگز در امنیت کامل به سر نمی‌برید. ساخته‌ی تازه از راه رسیده‌ی Bend Studio، از منظر داستانی هم به هیچ عنوان وضعیت غیر قابل قبولی ندارد و فقط مشکل این‌جا است که سطح کیفیِ قصه‌گویی‌های حاضر در آن، دائما دچار افت‌وخیزهای قابل‌توجه می‌شوند. طوری که اکثر لذت‌هایی که می‌توان از دنبال کردن روایت داستانی‌اش برد، گذرا به نظر برسند و تاثیر بلندمدتی روی مخاطب، نداشته باشند.

شما علاقه دارید تا Bend Studio به سراغ ساخت چه بازی‌ای برود؟ دنباله‌ی Days Gone، نسخه‌ی جدید بازی Syphone Filter یا یک بازی کاملا جدید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید. 


منبع Push Square
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده