نویسنده: میلاد فاطمی
// جمعه, ۲۶ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۲۴

برای استفاده بیسیم از کنترلر استیدیا ملزم به خرید دستگاه کروم کست اولترا هستید

به تازگی مشخص شده است که کنترلر سرویس استریم گوگل استیدیا تنها زمانی که ابزار Chromecast Ultra را در اختیار دارید، به‌صورت بی‌سیم کار می‌کند.

پس از شایعات و انتظارات فراوان بالاخره چند روز پیش گوگل تاریخ دقیق و رسمی عرضه سرویس استریم خود یعنی گوگل استیدیا (Google Stadia) را اعلام کرد. طبق اطلاعات منتشر شده، علاقه‌مندان به این سرویس می‌توانند از تاریخ ۲۸ آبان به‌صورت رسمی از استیدیا استفاده کنند. اگر زومجی را دنبال کرده باشید،‌ احتمالا تا الان از جزییات و نحوه کار استیدیا باخبر هستید. حال اما در جدیدترین اخبار بازی، گوگل خبری را منتشر کرده است که شاید باعث ناامیدی طرفداران این سرویس شود. بر اساس اعلام گوگل، افرادی که تمایل به استفاده از کنترلر مخصوص استیدیا به‌صورت بی‌سیم دارند، ملزم به خرید دستگاه پخش آنلاین گوگل یعنی کروم کست اولترا (Chromecast Ultra) نیز هستند؛ در غیر این صورت کنترلر آن تنها از طریق کابل قابل استفاده است.

در همین رابطه مدیر ارتباطات گوگل در وبسایت ردیت ضمن تایید این خبر اعلام می‌کند که کنترلر استیدیا در حالت عادی به‌صورت بی‌سیم قابل استفاده نیست. بله درست متوجه شدید؛ به‌منظور اینکه بتوانید از پتانسیل کامل کنترلر خود که همان ویژگی مهم بی‌سیم بودن است، بهره‌مند شوید،‌ ملزم به خرید و داشتن جدیدترین دستگاه پخش کننده آنلاین گوگل به‌نام کروم کست اولترا با برچسب قیمت ۶۹ دلاری هستید. حال اما اگر به هر دلیلی تمایل به خرید این دستگاه ندارید، از طریق کابل USB-C نیز می‌توانید کنترلر استیدیا را به پلتفرم مدنظر خود ازجمله لپ تاپ، پی سی، تبلت و تلفن‌های همراه متصل و بازی‌های دلخواه خود را تجربه کنید.

با توجه به اینکه تنها یک ماه به انتشار سرویس استریم استیدیا باقی مانده است، باید منتظر ماند و دید آیا شیوه استریم و به‌خصوص سرویس استیدیا می‌تواند روش‌های سنتی رایج را به چالش بکشد و انقلابی در صنعت بازی‌های ویدیویی ایجاد کند یا اولین حرکت جدی گوگل در زمینه بازی‌های ویدیویی به شکستی تلخ تبدیل می‌شود؟ لطفا شما هم نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.


منبع Gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده