نویسنده: میلاد فاطمی
// پنجشنبه, ۲۵ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۲۸

کنسول هیبریدی Analogue Pocket به منظور اجرای بازی‌های گیم بوی معرفی شد

شرکت آنالوگ کنسول هیبریدی آنالوگ پاکت (Analogue Pocket) را برای اجرای بازی‌های کنسول‌های کلاسیکی چون گیم‌ بوی معرفی کرد.

هرقدر زمان می‌گذرد و سال‌هایی که گذشت را مرور می‌کنیم، اگرچه پیشرفت تکنولوژی با سرعت بسیار زیادی همراه بوده است و بازی‌ها و آثار ساخته شده از نظر گرافیک و جلوه‌های بصری قابل قیاس با آن دوران نیستند، اما هنوز هم به جرات می‌توان گفت بهترین و تاثیر گذارترین بازی‌ها و کنسول‌های ساخته شده متعلق به آن سال‌ها است. یکی از ماندگارترین کنسول‌های ساخته شده را باید به کنسول دستی و محبوب گیم بوی (Gameboy) و کارتریج‌های فراموش نشدنی آن اختصاص داد. اگر شما هم با این کنسول‌ خاطرات زیادی دارید و به شدت دنبال تجربه مجدد بازی‌ها و حس‌وحال آن هستید، شرکت امریکایی آنالوگ درحال کار روی عرضه کنسولی مخصوص شما است. در جدیدترین اخبار کنسول های بازی، شرکت آنالوگ کنسولی به اسم آنالوگ پاکت (َAnalogue Pocket) را برای علاقه‌مندان به کنسول‌های کلاسیک به‌خصوص گیم بوی طراحی کرده است تا شما را به آن دوران طلایی هدایت کند.

کنسول آنالوگ پاکت

همان‌طور که در تصاویر مشاهده می‌کنید و تیم سازنده تمرکز ویژه‌ای روی آن دارد، آنالوگ پاکت مستقیما کارتریج‌های بازی‌ها را پشتیبانی می‌کند و همانند نسخه اصلی گیم بوی، شما برای اجرای هر بازی به کارتریج مورد نظر نیاز دارید. خبر خوشحال کننده این است که تیم سازنده تدبیری اندیشیده‌ است تا محتوای کارتریج‌های کنسول‌های دستی زیادی چون Neo Geo Pocket Color و Atari Lynx نیز به وسیله این کنسول قابل اجرا باشد. باید توجه داشته باشید که این امکانات کاملا از طریق سخت افزاری طراحی شده است و خبری از شبیه‌سازهای مختلف برای اجرای بازی‌ها در آنالوگ پاکت نیست.

کنسول آنالوگ پاکت

صفحه نمایش آنالوگ پاکت از یک ال سی دی ۳.۵ اینچی با تراکم پیکسلی ۶۱۵ پیکسل بر اینچ و رزولوشن ۱۶۰۰×۱۴۴۰ تشکیل شده است که تنها همین اعداد نشان دهنده قدرت ده برابری نسبت به کنسول کلاسیک گیم بوی است. این کنسول از یک باتری قابل شارژ لیتیوم-یونی در کنار اسپیکرهای استریو، درگاه کارت حافظه microSD، پورت USB-C و جک ۳.۵ میلیمتری هدفون بهره می‌برد.

کنسول آنالوگ پاکت

یکی از ویژگی‌های جذاب آنالوگ پاکت که به لطف کنسول نینتندو سوییچ شاهد آن هستیم، هیبریدی بودن آن است؛ به این معنی که گیمر می‌تواند آنالوگ پاکت را بنا به خواسته خود هم در حالت دستی استفاده کند و هم با اتصال به داک مخصوص، به تلویزیون وصل و بازی‌ها را از طریق کابل HDMI با کیفیت HD تجربه کند. در این حالت برای اتصال کنترلر، روی داک کنسول دو عدد پورت USB تعبیه شده است تا بتوانید اکثر کنترلرهای موجود در بازار را به آن متصل کنید.

کنسول آنالوگ پاکت

یکی از نکات متمایز و جالب آنالوگ پاکت این است که تیم سازنده، کنسول را به نحوی طراحی کرده‌ تا کارایی آن تنها محدود به بازی‌ کردن نباشد. بله درست متوجه شدید؛ شما علاوه‌بر تجربه بازی‌های قدیمی و محبوب خود می‌توانید با استفاده از ویژگی Nanoloop در امر ساخت موسیقی نیز از این کنسول بازی نهایت استفاده را ببرید. در معرفی کنسول آنالوگ پاکت به این نکته توجه ویژه‌ای شده است که توسعه‌دهندگان از طریق کنسول می‌توانند ایده‌های خام خود را توسعه دهند و به مرحله اجرا برسانند.

طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، به‌نظر می‌رسد کنسول آنالوگ پاکت در سال ۲۰۲۰ با برچسب قیمت ۱۹۹ دلار روانه بازار می‌شود. هنوز از قیمت داک مخصوص آن اطلاعات و جزییاتی اعلام نشده است.

به‌نظر شما آنالوگ پاکت می‌تواند گیمرها را به خود جذب کند و همزمان با ورود به نسل نهم کنسول‌ها، موفق ظاهر شود یا خیر؟ لطفا نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده