// جمعه, ۲۶ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۰

نگاهی به نقشه چپتر دوم بازی Fortnite

در این مطلب نگاهی خواهیم انداخت به نقشه چپتر دوم بازی فورتنایت و اینکه چرا تیم سازنده از تعدادی محیط قدیمی، اما با ظاهری جدیدی در این نقشه استفاده کرده است.

چپتر دوم فورتنایت تغییرات زیادی را به گیم‌پلی بازی اضافه کرده است. ساختار انجام چالش‌ها و حذف شدن ستاره‌های مربوط‌به Tierها باعث شده تا Tier و سطح بازیکنان یکی شود و تنها با کسب XP بتوانید به جوایز بتل پس دست پیدا کنید. جدا از تمامی تغییرات اعمال شده روی گیم‌پلی، عوض شدن نقشه بازی را می‌توان مورد انتظارترین اتفاق برای کاربران دانست. با شروع چپتر دوم Fortnite، بازی شما را به‌صورت مستقیم وارد جهان چپتر دوم می‌کند؛ جایی‌که با یک نقشه کاملا سیاه و بازنشده طرف هستید. بازیکن باید از تمامی محیط‌های بازی دیدن کند تا به‌صورت کامل در دسترس قرار گیرند. زمانی‌که نقشه بازی را به‌صورت کامل آزاد کردید، مورد جالبی را مشاهده می‌کنید و آن هم وجود تعدادی محیط و منطقه مشابه است که از در جریان ۱۰ فصل پیشین، در بازی فورتنایت قرار داشتند. از طرف دیگر، تعدادی از محیط‌های جدید هم ساختاری مشابه محیط‌های قدیمی دارند. شاید با خود بگویید که اپیک گیمز (Epic Games)، سازنده و ناشر Fortnite، هیچ ایده‌ای برای خلق یک محیط جدید نداشته است.

Fortnite

نقشه‌ی چپتر دوم، یک جهان موازی با چپتر اول است

درواقع باید بگویم که اپیک گیمز در جریان ۱۰ فصل مختلف، داستان بازی را به‌گونه‌ای پیش برد که به چنین روزی برسد. به‌عبارتی نقشه‌ی چپتر دوم، یک جهان موازی با چپتر اول است. در فصل‌های آخر، شاهد یک شیفت زمانی‌به آینده بودیم و محیط‌هایی نظیر نئو تیلتد یا مگامال به بازی اضافه شدند. در ادامه به‌واسطه ریفت داخل بازی اتفاقاتی رخ داد که نقشه بازی بازهم دگرگون شد و شکل قدیمی بعضی از محیط‌های بازی نظیر تیلتد تاون را مشاهده کردیم. همچنین شهاب سنگ قدیمی بازی که باعث به‌وجود آمدن Dusty Divot شده بود، به بازی برگشت؛ شهاب سنگی که در رویداد فصل دهم فورتنایت (The End) باعث از بین رفتن نقشه بازی شد. اینکه اشاره کردم نقشه چپتر دوم، بازیکنان را وارد یک جهان موازی کرده است، به رویداد The End هم مربوط می‌شود. در انتهای رویداد و قبل از برخورد شهاب سنگ به لوت لیک، شاهد موشک‌های متعددی بودیم که به ریفت‌های مختلف برخورد می‌کردند و پس از تمام شدن رویداد، یک سیاه‌چال روی صفحه‌نمایش قرار گرفت. یکی از تئوری‌های بازی این است که هرکدام از این موشک‌ها از یکی از جهان‌های موازی فورتنایت به ریفت نقشه چپتر اول برخورد کرده است. تمامی این اتفاقات دست‌به‌دست هم داده‌اند وارد یکی از این جهان‌ها شده‌ایم و اپیک گیمز ازاین‌طریق توانسته است که درکنار اضافه کردن تعدادی محیط‌های قدیمی با ظاهری جدید، محیط‌های جدیدی هم خلق کند که بعضی از آن‌ها شما را یاد محیط‌های قدیمی می‌اندازد. در ادامه نگاهی به‌ساختار محیط‌های قدیمی و جدید Fortnite Chapter 2 خواهیم داشت.

Fortnite

محیط‌های قدیمی

اسم محیطتوضیحات
Retail Rowآخرین خاطره ماه از Retail Row، محیطی است که با وارد شدن به آن باید با زامبی‌های مختلفی دست‌وپنجه نرم می‌کردید. حال این محیط با ظاهری کاملا جدید در چپتر دوم حضور پیدا کرده است و دیگر خبری از هیچ زامبی نیست. بازیکنان به‌واسطه‌ی ساختمان‌های بلند این منطقه می‌توانند ازطریق سلاح تک‌تیرانداز برای سایر بازیکنان کمین کنند. 
Pleasant Parkبرخلاف Retail Row، محیط Pleasant Park تقریبا همان محیط قدیمی است که می‌شناختیم. همان خانه‌های نام‌ آشنا با زمین فوتبال دوست‌داشتنی به چپتر دوم فورتنایت اضافه شده است. همچنین بهبودهای گرافیکی بازی و تغییراتی در مکان خانه‌ها هم سبب شده تا بازیکنان بیش‌ازپیش این منطقه را دوست داشته باشند. 
Salty SpringSalty Spring را می‌توان یکی از محیط‌های محبوب ۱۰ فصل گذشته دانست که لوت‌های بسیار خوبی هم داشت. نسخه چپتر دوم این نقشه هم به همان اندازه لوت‌های خوبی دارد و از نظر ظاهر هم تقریبا شبیه‌به گذشته طراحی شده است. 
Risky Reelsشاید با نگاه کردن به محیط‌های نقشه چپتر دوم فورتنایت، اسم Risky Reels را مشاهده نکنید، اما این منطقه در قالب یکی از محیط‌های فرعی به نقشه بازی اضافه شده است که تقریبا در وسط نقشه بازی هم قرار گرفته است.

Fortnite

محیط‌های جدید

اسم محیطتوضیحات
Holy HedgesHoly Hedges یک شهرک در غرب نقشه فورتنایت چپتر 2 است که دارای خانه‌های مختلف و خیابان است. نکته جالب وجود گیاه‌ها و برگ‌های مختلف میان هر خانه است که می‌تواند فضای مناسبی برای قایم شدن و پیاده‌سازی استراتژی‌های مختلف به‌هنگام نبردهای بازی باشد.
Steamy Stacksدر جریان تریلر سینمایی چپتر دوم، شاهد نمایش منطقه Steamy Stacks بودیم که در شرق نقشه بازی قرار دارد و سرشار از ساختمان‌های پیچ‌در‌پیچ است و می‌توان شاهد نبردهای خیابانی هیجان‌انگیزی در این منطقه باشیم.
Sweaty Sandsدر چپتر اول، تیلتد تاورز اصلی‌ترین منطقه‌ای بود که سایر بازیکن‌ها در همان ابتدا به‌سراغ آن می‌رفتند که بتوانند مهارت خود در کشتن و جمع‌آوری لوت را به‌نمایش بگذارند. Sweary Sands که در غریب نقشه بازی قرار دارد، انتظار می‌رود در روزهای آینده به منطقه‌ای شبیه به تیلدر تاورز تبدیل شود. در این منطقه هتل‌های مختلفی قرار داده شده است که می‌توان استراتژی‌های مبارزه‌ای مختلفی را ازطریق آن‌ها به‌وجود آورد.
Lazy Lakeدر ظاهر، Lazy Lake همان لوت لیک فصل‌های گذشته است، اما واقعیت این است که Lazy Lake یک محیط کاملا جدید و تیم سازنده تنها از اسم لیزی لیک استفاده کرده است. همچنین اشاره کنم که در این محیط می‌توانید قایق‌های متعددی را برای سفر کردن به سایر مناطق پیدا کنید.
Misty Meadowsدر جنوب نقشه چپتر دوم فورتنایت، محیطی به نام Misty Meadows قرار دارد که حال‌وهوای غرب اروپا را به‌تصویر می‌کشد. همچنین وجود گل‌ها مختلف و محیط کوهستانی، باعث شده تا Misty Meadows یکی از محیط‌های متفاوت فورتنایت باشد.
Slurpy Swampدر منطقه Slurpy Swamp شاهد کارخانه‌ای ساخت Slurp Juice هستیم که در پایین این منطقه هم یک باتلاق قرار دارد. کاربران این نکته را در ذهن داشته باشند که محیط باتلاقی بازی، می‌تواند محلی برای کمین کردن سایر بازیکن‌ها باشد.
Weeping WoodsWeeping Woods را می‌توان محیط جنگلی بازی Fortnite Chapter 2 دانست. در چپتر اول، Wailing Woods یک محیط کاملا جنگلی با درخت‌های قطوری بود که باعث می‌شد بازیکنان به‌راحتی بتوانند پشت آن‌ها سنگر بگیرند. حال Weeping Woods هم الهام گرفته از همان محیط است و رویکرد مشابهی هم دارد.
Craggy ClifsCraggy Clifs را می‌توان یک جزیره در شمالی‌ترین نقطه نقشه دانست که از سمت دریا هم می‌توانید وارد آن شوید.ساختار متفاوت محیطی بازی به‌گونه‌ای است که می‌توان شاهد نبردهایی از سمت دریا و هم از سمت خشکی باشیم.
Dirty Docksیکی دیگر از مناطق ساحلی بازی که دارای جرثقیل و صخره‌های مختلفی است. صخره‌های این منطقه به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که بازیکن می‌تواند در بالای آن‌ها کمین کند و سایر بازیکن‌ها را غافل‌گیر کند، اما باید حواس خود را هم جمع کنید تا غافل‌گر نشوید.
Frenzy Farmفرنزی فارم یک محیط مزرعه‌ای است که تقریبا در شرق نقشه بازی قرار داده شده است. این منطقه در ظاهر شباهت‌هایی به Fatal Fields دارد، اما تجربه‌ی جدیدی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. محل قرار گیری زمین‌های کشاورزی و خانه‌ها به‌گونه‌ای است که بازیکنان می‌توانند از استراتژی‌های مختلفی برای نابودی سایرین استفاده کنند.

دانلود ویدیو از آپارات

در انتها به این مورد اشاره کنم که شاید بازی از نظر محیطی تا حدی شبیه‌به چپتر اول باشد، اما همان‌طور که آن نقشه در جریان ۱۰ فصل دستخوش تغییرات بسیاری شد، این نقشه هم تغییراتی را به خود می‌بیند که باعث جذابیت و سرگرم شدن کاربران خواهد شد. باید منتظر ماند و ببینیم اپیک گیمز در آینده به چه شکل نقشه بازی را تغییر می‌دهد. 


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده