نویسنده: آریا بهپور
// چهار شنبه, ۲۴ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۳۵

بازی The Outer Worlds روی پلی استیشن 4 پرو با بهینه‌سازی همراه نخواهد بود

با وجود پشتیبانی کامل The Outer Worlds از قدرت ایکس باکس وان ایکس، این بازی روی پلی استیشن 4 پرو تفاوتی با کنسول معمولی سونی نخواهد داشت.

کمتر از ۱۰ روز تا انتشار بازی The Outer Worlds باقی مانده است؛ جدیدترین اثر استودیو آبسیدین (Obsidian Entertainment) که توسط شرکت Private Division (از زیرمجموعه‌های Take-Two Interactive) منتشر خواهد شد. هرچند اکثر بازی‌های مطرح این روزها از توانایی دو کنسول ارتقایافته‌ی سونی و مایکروسافت یعنی پلی استیشن 4 پرو و ایکس باکس وان ایکس پشتیبانی می‌کنند ولی طبق جدیدترین اخبار بازی، به‌نظر می‌رسد The Outer Worlds روی کنسول قوی‌تر سونی تفاوتی با پلی استیشن 4 معمولی نخواهد داشت.

به‌گزارش سایت Windows Central محصول آبسیدین از قدرت بالای ایکس‌باکس‌وان‌ایکس پشتیبانی می‌کند؛ به‌طوری که بازی روی این کنسول به‌شکل 4K اجرا می‌شود. ولی از طرف دیگر دارندگان پلی‌استیشن 4 پرو هیچ‌گونه بهینه‌سازی و تفاوتی را نسبت به پلی‌استیشن 4 تجربه نخواهند کرد؛ اتفاقی عجیب که علت آن هنوز مشخص نیست، ولی شاید ذهن عده‌ای را پیش از هرچیز به‌سمت یک موضوع هدایت می‌کند: خریداری استودیو آبسیدین توسط مایکروسافت؛ اتفاقی که یک سال قبل خبر آن منتشر شد.

موضوعی که البته خیلی هم منطقی به‌نظر نمی‌رسد و حتی ممکن است حالت عکس آن وجود داشته باشد. یعنی آبسیدین از ابتدا قصد بهینه‌سازی بازی برای هیچ‌کدام از کنسول‌های ارتقایافته‌ی این نسل را نداشته ولی بعد از خریداری توسط مایکروسافت، به سفارش آن‌ها به‌سراغ کار روی ارتقای نسخه‌ی ایکس باکس وان ایکس رفته است. ولی در مجموع چنین اتفاقی در نوع خود عجیب است؛ مخصوصاً وقتی در نظر بگیریم که تا امروز استودیوهای مختلف از اختلاف قدرت پلی‌استیشن 4 پرو با مدل معمولی استفاده کرده‌اند و باعث خلق تجربیاتی بهتر روی مدل پرو شده‌اند که در The Outer Worlds خبری از این بهبودها نخواهد بود. البته شاید بعدها از طریق به‌روزرسانی، شاهد اضافه‌شدن ویژگی‌های جدیدی به این نسخه از بازی هم باشیم و باید صبر کرد و دید که این قضیه به کجا ختم می‌شود.

بازی The Outer Worlds در تاریخ ۲۵ اکتبر (۳ آبان) برای پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و کامپیوتر منتشر می‌شود و نسخه‌ی نینتندو سوییچ آن هم بعدها عرضه خواهد شد. همچنین بد نیست اشاره کنیم که بازی در زمان عرضه جزیی از گیم پس (Game Pass) مایکروسافت هم خواهد بود تا دارندگان این سرویس به‌طور رایگان به تجربه‌ی آن بپردازند.


منبع PushSquare
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده