// چهار شنبه, ۲۴ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۰۱

بررسی تغییرات چپتر دوم بازی Fortnite

روز سه شنبه ظهر آپدیت بزرگ بازی فورتنایت در دسترس قرار گرفت که در جریان آن شاهد آغاز فصل اول از چپتر دوم بازی بودیم.

پس از چند ساعت خاموشی فورتنایت و تنها مشاهده‌ی یک سیاه‌چال، دیروز ظهر آپدیت ۹ گیگابایتی Fortnite برای کنسول‌ها و ۱۵ گیگابایت برای کامپیوتر منتشر شد که در جریان آن شاهد آغاز فصل اول از چپتر دوم بازی بودیم. با شروع بازی، چپتر دوم فورتنایت بدون هیچ مقدمه‌ای شما را به دل یک مسابقه می‌برد تا نقشه‌ی تغییر یافته و سایر مکانیسم‌های گیم‌پلی را به شما نشان دهد. اولین موردی‌که متوجه آن خواهید شد، بهبود گرافیکی بازی است. کاربران در طول ۱۰ فصل گذشته به‌دفعات مختلف از اپیک گیمز (Epic Games) خواسته بودند تا تغییراتی را روی گرافیک بازی اعمال کند. با شروع چپتر دوم بازی، شاهد این تغییرات هستیم و ظاهر بازی بسیار بهتر از گذشته شده است. همچنین طراحی بعضی از سلاح‌های قدیمی هم در بخش Quick Menu بازی تغییر کرده است و جلوه بهتری پیدا کرده‌اند.

Fortnite

با اینکه یک سری المان مشابه در بعضی از محیط‌های جدید دیده می‌شود که بر گرفته از چپتر اول بازی هستند، اما اپیک گیمز تلاش کرده با نوآوری‌های مختلف آن‌ها را تازه و متفاوت نشان دهد

مورد دوم که اپیک گیمز مانور زیادی روی آن داده است، تغییرات نقشه بازی است. در ظاهر و تنها با مشاهده‌ی تصاویر نقشه فورتنایت، با خود می‌گویید که این همان نقشه قبلی با تعدادی محیط تکراری و جدید است، اما زمانی‌که وارد بازی می‌شوید، متوجه خواهید شد که جهان بازی به کل تغییر کرده و بزرگ‌تر از گذشته شده است. با اینکه یک سری المان مشابه در بعضی از محیط‌های جدید دیده می‌شود که بر گرفته از چپتر اول بازی هستند، اما اپیک گیمز تلاش کرده با نوآوری‌های مختلف آن‌ها را تازه و متفاوت نشان دهد. یکی دیگر از مواردی که به شناخت کاربر از محیط‌های بازی و مشاهده‌ی تمامی مناطق کمک کرده، این است که با ورود به بازی، محیط‌های نقشه بازی را به‌صورت علامت سوال مشاهده می‌کنید. به‌عبارتی از سیستم اکتشاف محیط استفاده شده تا مخاطب با گشت‌وگذار در تمامی نقطه‌های نقشه آن‌ها را آزاد کند و روی آن‌ها شناخت پیدا کند. همچنین به‌واسطه‌ی چالش‌های هفته اول، این کار به یک امر ضروری و مهم تبدیل شده است.

Fortnite

اضافه شدن جزیره‌هایی به اطراف نقشه بازی، باعث گسترده‌تر شدن محیط فورتنایت شده است

جدا از این موارد، تغییرات گیم‌پلی و اضافه شدن مکانیسم‌های تازه، موردی است که چپتر دوم را تازه و نو است. اگر به نقشه‌ی بازی دقت کنید، شاهد رودخانه‌ها و محیط‌های آبی مختلفی هستیم. ازاین‌رو کاربران می‌توانند در این مناطق شنا کنند و خود را به سایر محیط‌های بازی برسانند. نکته جالب این است که در داخل آب می‌توانید از سلاح‌های خود استفاده کنید و به‌سایر بازیکن‌ها آسیب برسانید. همچنین در شرایط بحرانی هم می‌توانید با فشردن دکمه پرش، مدام به داخل آب شیرجه بزنید و کار سایر بازیکن‌ها برای شکار را سخت‌تر کنید. در قدیم شاهد پمپ بنزین‌هایی در محیط بودیم که در نقاط مختلف نقشه بازی قرار داشتند. در چپتر دوم بازیکنان می‌توانند با منفجر کردن این پمپ بنزین‌ها، به بازیکنانی که در نزدیکی آن‌ها قرار دارند، آسیب وارد کنند. همچنین جدا از صندوق‌های طلایی رنگ، صندوق‌های آبی‌رنگ هم به بازی اضافه شده است. از دیگر تغییرات گیم‌پلی هم می‌توان‌به اضافه شدن سلاح‌های جدید از جمله چوب ماهیگیری اشاره کرد که ازطریق آن می‌توانید در نقشه بازی مشغول ماهیگیری شوید. البته با این چوب ماهیگیری درکنار ماهی گرفتن که نوار سلامت یا شیلد شما را بازیابی می‌کند، قادر به کسب سلاح‌های مختلفی هم از داخل آب هستید.

Fortnite

زمانی‌که هم‌تیمی شما روی زمین می‌افتد، می‌توانید او را بلند کرده و به‌جای امنی ببرید و سپس او را Revive کنید

دراین‌میان اشاره کنم که اپیک گیمز سیستم ارتقای ارزش سلاح را هم به بازی اضافه کرده است. در قدیم بازیکنان ازطریق پرداخت منابع اولیه به وندینگ ماشین، می‌توانستند سلاح‌هایی با ارزش مختلف را کسب کنند. حال میز ساخت‌وساز به بازی اضافه شده است. بعضی از سلاح‌های بازی پتانسیل این را دارند که بتوانید ازطریق این میزها ارزش آن‌ها را درقبال پرداخت تعدادی منابع اولیه بالاتر ببرید. با ارتقای ارزش این سلاح‌ها امکان دارد شکل‌وشمایل آن‌ها هم تغییر کند، اما همچنان نحوه کارکرد یکی است. برای مثال شاید سلاح آبی‌رنگ نیمه خودکار شما مدل مشابهی در میان سلاح‌های بنفش‌رنگ نداشته باشد، اما در میان سلاح‌های بنفش‌رنگ، قطعا یک سلاح نیمه خود کار وجود دارد. ازاین‌رو می‌توانید سلاح Rare خود را به یک سلاح Epic با ساختاری مشابه تبدیل کنید. مکانیسم دیگری که به بازی اضافه شده و باعث جذابیت بیشتر گیم‌پلی شده است، حمل هم‌تیمی یا دشمن است! 

زمانی‌که هم‌تیمی شما روی زمین می‌افتد، می‌توانید او را بلند کرده و به‌جای امنی ببرید و سپس او را Revive کنید. نکته جالب قضیه این است که می‌توانید این کار را برای دشمنان هم انجام دهید ولی به‌جای زنده کردن، او را با خیال راحت بکشید و لوت کنید. این مورد باعث خلق استراتژی‌های جدیدی در مبارزات و همچنین گشت‌وگذار در محیط می‌شود. برای مثال هم‌تیمی خود را که در طوفان بازی گرفتار شده، بغل کنید و به داخل دایره بیاورید و زنده کنید. قبل از تمام شدن فصل دهم، اپیک گیمز اعلام کرده بود که در فصل آینده بات‌ها به بازی فورتنایت اضافه می‌شوند تا کاربران تازه وارد یا آن دسته از افرادی که مهارت پایینی دارند هم بتوانند از بازی کردن لذت ببرند. زمانی‌که سطح شما در حالت مبتدی قرار دارد، بات‌های متعددی را به‌جای بازیکن‌ها در نقشه بازی مشاهده می‌کنید. باگذر زمان، افزایش سطح و کسب مهارت، بات‌ها جای خود را به بازیکن‌های واقعی می‌دهند. 

Fortnite

درکنار گیم‌پلی و گرافیک، ساختار چالش‌های هفتگی و سطح‌بندی بازیکنان هم به‌کل تغییر کرده است. در گذشته سیستم کارکرد بدین صورت بود که بازیکن‌ها یک سطح کلی و یک Tier را مشاهده می‌کردند. Tier شما به‌واسطه انجام چالش‌های هفتگی و روزانه ارتقا پیدا می‌کرد تا جوایز درنظر گرفته شده برای هر Tier را کسب کنید. همچنین سطح شما هم با بازی کردن و کسب XP افزایش پیدا می‌کرد. این در حالی است که چپتر دوم فورتنایت، سطح و Tier را ادغام کرده و کسب ستاره را حذف کرده است. بازیکنان با انجام چالش‌های هفتگی XP دریافت می‌کنند و با رسیدن به‌سطح‌های مختلف، می‌توانند جوایز مخصوصی را کسب کنند. کسب امتیاز تنها به انجام چالش‌ها ختم نمی‌شود، بلکه هر فعالیت شما در جهان بازی نظیر باز کردن صندوق، کشتن دشمنان، باز کردن جعبه‌های مهمات، آزاد کردن محیط‌های بازی و سایر موارد مشابه باعث می‌شود مقداری XP کسب کنید. تمامی این موارد دست‌به‌دست هم داده‌اند تا بازیکن بیش‌ازپیش مشتاق تجربه‌ی بازی و کسب امتیاز شود. همچنین چالش‌های روزانه هم از بازی حذف شده است. در پایان چالش‌های هر هفته هم یک تصویر پس‌زمینه را کسب می‌کنید که مختصات یک حرف مخفی را به‌شما نشان می‌دهد. در جریان تمامی هفته‌های هر فصل باید این حروف را که بیانگر یک کلمه هستند، پیدا کنید تا جایزه‌ی ویژه‌ی این بخش را هم دریافت کنید.

در انتها هم اشاره کنم که‌ فصل اول چپتر دوم، تقریبا ۵۵ روز است و مثل قبل ۹۰ روز یا همان سه‌ماه نیست. نظر شما کاربران زومجی دراین‌باره چیست؟ کدام یک از تغییرات چپتر دوم فورتنایت را دوست داشته‌اید؟ 


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده