نویسنده: روزبه حسینی
// یکشنبه, ۲۱ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۰۱

Medal of Honor: Above and Beyond قرار نبود یک بازی واقعیت مجازی باشد

استودیو ریسپاون گویا در ابتدا قرار بود یک نسخه اصلی از سری مدال افتخار توسعه دهد و هدف آنها بازی واقعیت مجازی نبود.

چندی پیش، پس از سال‌ها جدیدترین بازی از سری Medal of Honor به نام Medal of Honor: Above and Beyond معرفی شد؛ اما دقیقا آن چیزی نبود که خیلی از طرفداران منتظرش بودند. سازنده‌ی این بازی یعنی استودیو Respawn (سازنده‌ی بازی‌های Titanfall و Apex Legends) با همکاری فیسبوک این نسخه از سری را برای هدست واقعیت مجازی آکیولس ریفیت (Oculus Rift) توسعه می‌دهد. با اینکه مدتی می‌شود که طرفداران از همکاری این استودیو با فیسبوک  با خبر هستند اما اکنون طبق آخرین اخبار بازی و طی مصاحبه‌ی سایت LadBible با پیتر هرشمن، کارگردان بازی، معلوم شد که بسیاری از اطلاعات وجود دارد که استودیو Respawn آن‌ها را مخفی نگه داشته بود؛ اطلاعاتی مانند این که این استودیو مدت‌ها قبل از همکاری با فیسبوک، در فکر احیای سری Medal of Honor بوده است. 

هرشمن در این مصاحبه می‌گوید: 

این یکی از مواردی بود که همیشه در مورد آن می‌گفتیم «خدای من چقدر عالی می‌شود که سری Medal of Honor را بازگردانیم و ما تمام چیزهایی را که طی ۲۰ سال‌ گذشته یاد گرفته‌ایم را با تکنولوژی‌های جدید ترکیب کنیم و در نسخه‌ی جدید بازی Medal of Honor قرار دهیم.»

هرشمن همچنین بیان کرد هنگامی که افرادی از شرکت فیسبوک (شرکت صاحب Oculus) برای مذاکره آمدند، آن‌ها مشغول طراحی‌های اولیه و روایت کلی داستان بازی بودند. فیسبوک مدت زیادی تلاش کرد تا با وینس زامپلا (رییس استودیو Respawn) ملاقات کند تا از او بخواهد که Respawn یک بازی برای هدست واقعیت مجازی Oculus Rift بسازد. سپس این استودیو برنامه‌ی ساخت یک بازی از سری Medal of Honor را برای این هدست ارائه کرد و میزان پول و سرمایه‌ای را که برای ساخت آن نیاز بود، به فیسبوک اعلام کرد و فیسبوک نیز منابع لازم را در اختیار آن‌ها گذاشت. به گفته‌ی هرشمن، اعضای شرکت فیسبوک به محض شنیدن ایده‌های ریسپاون، از پروژه‌ی آن‌ها استقبال کرد و گفتند که این ایده تمام چیزی بود که مورد درخواست آن‌ها است و هرشمن و دیگر اعضای استودیو نیز از حمایت فیسبوک بسیار خوشحال شدند. 

medal of honor

بنابراین، زمانی قرار بود تا بازی Medal of Honor: Above and Beyond برای واقعیت مجازی ساخته نشود و به دیگر ساخته‌های استودیو Respawn شباهت داشته باشد. این استودیو از مدت‌ها قبل در حال ایده‌پردازی برای این بازی بوده است اما با پیشنهاد فیسبوک، مسیر پروژه عوض شد و اکنون این بازی یکی از بازی‌های مورد انتظار هدست واقعیت مجازی Oculus Rift است. استودیو Respawn با ساخت بازی‌هایی همچون تایتان فال و ایپکس لجندز به خوبی نشان داد که توانایی ساخت بازی‌های شوتر اول شخص را دارد و با اینکه تجربه‌ی بازی جدید آن‌ها روی واقعیت مجازی بسیار جذاب به نظر می‌رسد، اما بسیاری از طرفداران علاقه داشتند تا یک بازی دیگر به عنوان بازگشت مجموعه‌ی Medal of Honor ببینند. سری بازی محبوبی که بسیاری از طرفداران بازی‌های ویدیویی را به سبک شوتر‌ اول شخص علاقه‌مند کرده است. 

بازی Medal of Honor: Above and Beyond در سال ۲۰۲۰ برای هدست‌ واقعیت مجازی Oculus Rift منتشر خواهد شد. استودیو Respawn و الکترونیک آرتز هنوز خبری مبنی بر عرضه‌ی این بازی روی سایر هدست‌ها منتشر نکرده‌اند. شما می‌توانید تریلر منتشر شده از این بازی را از طریق این لینک مشاهده کنید. 

آیا شما نیز جزو کسانی هستید که علاقه داشتید تا یک نسخه‌ی دیگر به جز Above and Beyond از سری Medal of Honor ساخته شود؟ یا این که از معرفی این بازی واقعیت مجازی استقبال کردید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.


منبع Dual Shockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده