// یکشنبه, ۲۱ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۷

بیانیه بلیزارد در ارتباط با تعلیق بازیکن هنگ کنگی Hearthstone

شرکت بلیزارد در بیانیه طولانی خود اعلام کرده است که رابطه این شرکت با چین ربطی به بن شدن بازیکن هنگ کنگی Hearthstone نداشته است.

تابه‌حال شرکت‌های آمریکایی زیادی را دیده‌ایم که بازی‌های آن‌ها در چین ممنوع شده است یا مدتی پس از عرضه این کشور بازی مورد نظر را بن کرده است. چندی پیش بود که وی چونگ، یکی از بازیکنان حرفه‌ای Hearthstone و اهل هنگ کنگ، در جریان یک بیانیه از آزادی هنگ کنگ حمایت کرد. در ادامه مشخص شد که بلیزارد (Blizzard Entertainment) این بازیکن را به مدت یک سال از رقابت‌های هارت استون بن کرده است. باتوجه‌به اخبار بازی و با گذشت چند روز از این اتفاق، بلیزارد اینترتینمنت بیانیه رسمی خود را در ارتباط با این اتفاق منتشر کرده است.

بیانیه منتشر شده در وبسایت بلیزارد که مربوط به جی. آلن برک، رئیس بلیزارد، می‌شود، ابتدا توضیحاتی را در مورد آرمان‌های این شرکت در خصوص فضای رقابتی ارائه کرده است. وی دراین‌باره می‌گوید:

هدف ما در بلیزارد این است که گیمرهای جهان را ازطریق یک سرگرمی دور هم جمع کنیم و در این مورد ارزش‌های اصلی تعریف می‌شوند که باعث رخ دادن این اتفاق می‌شوند: جهانی فکر کن، رهبر با مسئولیتی باش و بااهمیت‌ترین مورد اینکه نظر همه مهم است. صدای شما باید به‌گونه‌ای شنیده شود که همه مردم را متقاعد کند تا دیدگاه خود را اعلام کنند. اتفاقات گذشته باعث شده تا عده‌ای این سوال را بپرسند که آیا بلیزارد به آرمان‌های خود وفادار است؟ در جواب باید بگویم که بله و دلیل رخ دادن این اتفاق را توضیح می‌دهم.

الن برک در بخشی از صحبت‌های خود اعلام کرده است که مصاحبه پس از بازی باید در مورد حس بازیکن پس از بازی و مسابقه انجام شود. وی اعلام کرده که صحبت‌های blitzchung (وی چونگ) در مورد حمایت از آزادی هنگ کنگ خلاف قوانین بوده است و به‌عبارتی نقض قوانین به‌حساب می‌آید. وی در ادامه صحبت‌های خود افزود:

کانال رسمی باید در رابطه با مسابقات فعالیت کند و ما باید آن را حول سرگرمی نگه داریم. به‌همین دلیل بیان احساسات در مورد چیزی که به هارت‌استون مربوط نیست، جایی در کانال رسمی بلیزارد ندارد.

موردی که در بیانیه منتشر شده از سوی الن برک مورد بحث قرار گرفته، این است که او اعلام کرده که نظرات او در مورد بن شدن و رابطه بلیزارد با چین هیچ دخالتی در بن شدن blitzchung نداشته است. 

ما قوانینی داریم که کمک می‌کند روی بازی و تورنمنت‌هایی که برگزار می‌کنیم، تمرکز داشته باشیم که به نفع تمامی مخاطبان باشد و این تنها موردی است که ما در بن کردن blitzchung به‌ آن توجه کردیم. حتی اگر دیدگاهی مخالف دیدگاه فعلی، چنین مغرضانه و تفرقه افکنانه مطرح می‌شد، باز هم برخورد ما با آن یکسان می‌بود.

شرایط حاکم در هنگ کنگ کمی پیچیده است که توضیحات الن برک به این مورد اشاره دارد که حمایت از حقوق انسان‌ها، تفرقه افکنی است. نکته جالب این است که بیانیه ترجمه شده وی توسط وبسایت چینی Weibo دارای یک خط اضافه در مورد صحبت‌های الن برک است که توسط خود آن‌ها به متن اضافه شده است. در بخشی از متن چینی نوشته شده که blitzchung در مورد احترام گذاشتن و دفاع از غرور ملت و کشور چین صحبت کرده است. این سایت در گذشته و برای دریل موری، بازیکن حرفه‌ای NBA، هم این‌چنین تحریفی را انجام داده بود.

در انتها الن برک به این مورد اشاره کرده است که تصمیم بلیزارد برای بن کردن blitzchung نامتناسب بوده و بدون دقت انجام شده است؛ ازاین‌رو مدت زمان بن شدن وی از یک سال به ۶ ماه کاهش می‌یابد. همچنین وی بر اهمیت ایجاد یک جامعه امن و یکپارچه در میان گیمرها تأکید کرده است. در ادامه بخش eSports رایت گیمز (Riot Games) هم بیانیه‌ای را منتشر کرده که در جریان آن به اهمیت جایگاه گزارشگرها و بازیکن‌های حرفه‌ای اشاره کرده است.

در این بیانیه رایت‌گیمز از تمامی بازیکنان و گزارشگرها خواسته که در طول صحبت‌ها و گزارش‌های خود فقط به بازی و تورنمنت‌ها توجه داشته باشند و نظرات شخصی خود مثل نظرات مذهبی، سیاسی و سایر موارد را وارد حیطه کاری خود نکنند. این در حالی است که تیم سوئینی، رئیس اپیک گیمز (Epic Games) این آزادی عمل را داده که کاربران فورتنایت می‌توانند آزادانه نظرات خود را در مورد هر مسئله‌ای بیان کنند. اتفاقات اخیر بازخوردهای بسیار زیادی داشته است و کاربران با هشتگ #boycottblizzard بازخوردهای خود را در توییتر منتشر کرده‌اند. 


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده