نویسنده: آریا بهپور
// یکشنبه, ۲۱ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۱

کونامی از Silent Hill جدید در قالب یک اسلات ماشین رونمایی کرد

نسخه‌ی جدید Silent Hill نه یک بازی ویدیویی معمولی، بلکه یک دستگاه اسلات‌ماشین و شرط‌بندی است.

درحالی‌که سال‌ها از انتشار آخرین نسخه‌ی سایلنت هیل (Silent Hill) می‌گذرد و طرفداران این مجموعه‌ی ترسناک در انتظار بازی جدیدی از آن هستند، شرکت کونامی (Konami) به‌سراغ تولید اثر تازه‌ای در ارتباط با این مجموعه رفته است که چیزی نیست جز یک دستگاه اسلات‌ماشین.

آخرین‌بار در سال ۲۰۱۴ بود که شاهد عرضه‌ی نسخه‌ای از سایلنت هیل بودیم؛ آن‌هم نه در قالب یک بازی کامل، بلکه دمویی تحت عنوان .P.T که هیدئو کوجیما توانست با کمک آن یکی از ترسناک‌ترین تجربه‌های دنیای بازی را ارائه دهد؛ دمویی که قرار بود زمینه‌ساز ساخت بازی Silent Hills شود، ولی در نهایت اوضاع به‌شکل دیگری پیش رفت. از آن روزها پنج سال می‌گذرد و همچنان خبری از سایلنت هیل جدید نیست، ولی به‌نظر می‌رسد کونامی قصد رها کردن این مجموعه را ندارد و می‌خواهد از نام و آوازه‌ی آن برای مقاصد دیگر خود استفاده کند، آن هم در مراکز تفریحی.

اسلات‌ماشین‌ها دستگاه‌هایی هستند که برای بازی‌های شانسی به‌کار می‌روند

این شرکت به‌تازگی از دستگاه اسلات‌ماشین جدیدی با شکل و شمایل سایلنت هیل رونمایی کرده است که Silent Hill: Escape نام دارد؛ دستگاهی که قرار است به‌زودی مدل‌های بیشتری از آن در جریان Global Gaming Expo رونمایی شود. اسلات‌ماشین‌ها دستگاه‌هایی هستند که برای بازی‌های شانسی و شرط‌بندی به‌کار می‌روند و متداول‌ترین نوع آن‌ها را احتمالاً می‌شناسید؛ همان دستگاه‌هایی که سه ردیف جداگانه دارند و با کشیدن دستگیره‌ای، شکل‌های مختلف شروع به حرکت می‌کنند و در صورتی‌که سه شکل یکسان در کنار هم قرار گیرند (یا حالت‌های خاص دیگر)، به کاربر جوایزی داده می‌شود. تام جینگلی، معاون اجرایی و مدیر ارشد بازرگانی شرکت کونامی در این زمینه می‌گوید:

این دستگاه ترکیبی خیره‌کننده از یک وسیله‌ی سرگرمی جذاب با شکل و شمایلی زیبا است که با در نظر گرفتن استفاده‌ای راحت و آسان توسط کاربران تولید شده و قرار است از بازی‌های مختلفی پشتیبانی کند. همه‌چیز در این محصول از نوع طراحی آن تا رابط کاربری شرط‌بندی و صفحه‌نمایش به‌گونه‌ای ساخته شده است تا بهترین تجربه‌ی ممکن را به بازیکن‌ها ارائه دهد.

هرچند معاون اجرایی کونامی با خوشحالی از ارائه‌ی این دستگاه صحبت می‌کند و با ذوق و شوق از تولید محصولات بیشتری در این زمینه خبر می‌دهد، ولی طرفداران کونامی روز به روز بیشتر از عملکرد این شرکت در مورد بازی‌های محبوب خود دلسرد می‌شوند؛ بازی‌هایی که به‌جز سایلنت هیل، مجموعه‌های بزرگ دیگری مثل Metal Gear Solid و Castlevania را هم دربرمی‌گیرند. ولی به‌نظر می‌رسد سود سرشار دستگاه‌های شرط‌بندی برای کونامی به‌مراتب بیشتر از تولید بازی‌های ویدیویی است و دیگر نباید مثل سابق منتظر ارائه‌ی آثاری جذاب و متنوع از طرف آن‌ها باشیم، به جز سری Pro Evolution Soccer که همچنان به‌کار خود ادامه می‌دهد و در جدیدترین نسخه‌ی آن یعنی eFootball PES 2020 هم شاهد کیفیت مناسبی بودیم.

بد نیست اشاره کنیم که این اسلات ماشین، اولین نمونه‌ای نیست که با این شکل و شمایل براساس بازی‌های سایلنت هیل تولید می‌شود و پیش از این هم دستگاه‌های پاچینکو (Pachinko) برپایه‌ی سایلنت هیل ساخته شده بودند؛ دستگاه‌هایی که فلسفه‌ی تولید آن‌ها به قوانین خاص ژاپن مربوط می‌شود. در این کشور شرط‌بندی غیرقانونی است و به‌همین دلیل راه‌هایی برای دور زدن قانون ایجاد شده است؛ از جمله همین پاچینکوها که در مراکز تفریحی ژاپن مخاطبان بی‌شماری دارند و ترکیبی از اسلات‌ماشین، پینبال و نوع خاصی از بازی با توپ‌های کوچک هستند. این دستگاه‌ها به کاربران خود پول نقد نمی‌دهند و به‌جای آن، توپ‌هایی هدیه می‌دهند که کاربر می‌تواند آن‌ها را به باجه‌ای در مرکز موردنظر ارائه دهد و آیتم‌های خاص و ژتون‌هایی دریافت کند تا دولت نتواند به بهانه‌ی شرط‌بندی با آن‌ها برخورد کند. ولی نکته‌ی جالب اینجا است که در کنار همین مراکز، تشکیلات دیگری هم وجود دارند که همین آیتم‌های به‌ظاهر بی‌اهمیت را از مشتریان می‌گیرند و به آن‌ها پول نقد می‌دهند! به‌این‌ترتیب قوانین دور زده می‌شود و مردم هم به پول حاصل از بازی خود می‌رسند.

سایلنت هیل هم تنها بازی کونامی نیست که به چنین سرنوشتی دچار شده است و پیش از این هم بازی‌های دیگری مثل متال گیر سالید 3 به‌صورت پاچینکو عرضه شده بودند؛ آن هم با میان‌پرده‌هایی باکیفیت و زیبا که حسرت طرفداران بیگ‌باس را به‌دنبال داشت:

Metal Gear Solid 3

پاچینکوی متال گیر سالید 3


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده