نویسنده: روزبه حسینی
// شنبه, ۲۰ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۳۲

سازندگان بازی Gylt از منابع الهام خود برای این اثر می‌گویند

به گفته‌ی سازندگان بازی Gylt، اولین انحصاری گوگل استیدیا از بازی‌هایی همچون سایلنت هیل و اینساید الهام گرفته است. 

دیگر زمان زیادی تا انتشار پلتفرم جنجالی شرکت گوگل یعنی استیدیا باقی نمانده است. این محصول می‌تواند آغازگر دوره‌ای جدید در صنعت بازی‌های ویدیویی باشد و از طرفی دیگر ممکن است تا مخاطبان این صنعت، شاهد یکی از بزرگ‌ترین شکست‌های تاریخ آن باشند. فقط زمان می‌تواند مشخص کند که کدام یک از احتمالات ذکر شده به وقوع خواهد پیوست. یکی از اولین بازی‌های انحصاری این پلتفرم، بازی Gylt است که توانسته چشم‌های زیادی را به خود بدوزد و امروز طبق آخرین اخبار بازی، ویدیویی از صحبت‌های سازندگان اثر در مورد منابع الهام بازی منتشر شده است. 

برخلاف ظاهر کارتونی بازی، Gylt در واقع یک بازی سبک ترس و بقا است که در آن، دختری جوان به نام سالی باید از دل شهری خوفناک، عبور کند. بازی هم در خانه‌هایی پیچ در پیچ و هم در محیط بیرونی جریان دارد. به گفته‌ی سازندگان، آن‌ها الهام زیادی از سری معروف سایلنت هیل (Silent Hill) گرفته‌اند. این سری بازی ترس و بقای کلاسیک بیشتر روی ترس روانی و هیولاهای وحشتناک تمرکز داشت تا اسلحه و دل و روده‌های بیرون ریخته شده. دیگر بازی‌ای که سازندگان از آن الهام گرفته‌اند، بازی محبوب و تحسین شده‌ی استودیو Playdead یعنی بازی Inside است. این بازی مستقل، داستانی مبهم و ناراحت کننده به همراه اتمسفری سنگین را به مخاطبان خود هدیه می‌کرد و آن‌ها را با احساساتی درگیر شده تنها می‌گذاشت. شما می‌توانید ویدیوی کامل صحبت‌های سازندگان را در انتهای مطلب مشاهده کنید. 

بازی Gylt همزمان با انتشار گوگل Stadia در ماه نوامبر (آبان یا آذر) در دسترس قرار خواهد گرفت. طبق اطلاعات منتشر شده، این بازی اولین بازی انحصاری‌ای خواهد بود که به استیدیا راه پیدا خواهد کرد. سازنده بازی فعلا خبری مبنی بر انتشار بازی روی باقی پلتفرم‌ها اعلام نکرده است. 

نظر شما راجع به بازی Gylt چیست؟ به نظر شما با توجه به منابع الهام فوق‌العاده‌ای که استفاده کرده است می‌تواند بازی موفقی ظاهر شود؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

دانلود از آپارات


منبع Gaming Bolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده