نویسنده: آریا بهپور
// سه شنبه, ۹ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۰۱

همکاری آتاری و Antstream Arcade برای ارائه‌ی بازی‌ های قدیمی روی Atari VCS

آتاری با پلتفرم بازی Antstream Arcade برای عرضه‌ی بازی‌های قدیمی روی کنسول جدید خود همکاری می‌کند.

بعد از مدت‌ها انتظار و تغییراتی که در تاریخ عرضه‌ی کنسول جدید آتاری رخ داده، در حال حاضر ماه مارس ۲۰۲۰ برای عرضه‌ی این محصول در نظر گرفته شده است؛ Atari VCS که قرار است ترکیبی از المان‌های سنتی و مدرن دنیای بازی را ارائه دهد و هم دوست‌داران قدیمی آتاری را سرگرم کند و هم افراد جدیدی را به‌سمت محصولات این شرکت بکشاند. دراین‌میان خبری هم منتشر شده است که از همکاری آتاری با انت‌استریم آرکید (Antstream Arcade) حکایت دارد و آتاری قصد دارد از این طریق آثار بیشتری را ارائه کند.

انت استریم آرکید پلتفرم جدیدی است که مدتی قبل با کمک مردم در کیک‌ استارتر، بودجه‌ی مورد نیاز خود را تأمین کرد و به ارائه‌ی بازی‌های قدیمی (Retro) روی سرویس ابری خود می‌پردازد. چیزی شبیه گوگل استیدیا، با این تفاوت که بیشتر تمرکز آن روی انتشار آثار قدیمی مربوط‌به پلتفرم‌های سال‌های گذشته است. به‌تازگی شرکت آتاری هم خبر از همکاری با این پلتفرم جذاب داده و قرار است بیش از ۲۰۰۰ بازی انت‌استریم آرکید از همان روز اول عرضه‌ی آتاری VCS در دسترس کاربران این کنسول قرار گیرند.

نکته‌ی مهم در مورد این همکاری را می‌توان بازی‌های انحصاری این پلتفرم برای کنسول آتاری دانست. به‌طوری که خیلی از بازی‌های کنسول‌های دستی، خانگی و آرکید آتاری فقط و فقط برای آتاری VCS عرضه خواهند شد و طرفداران قدیمی این شرکت می‌توانند یک‌بار دیگر به تجربه‌ی آثار محبوب خود از پلتفرم‌های ناکامی چون Lynx (کنسول دستی آتاری محصول ۱۹۸۹) و Jaguar (کنسولی که آتاری در سال ۱۹۹۳ عرضه کرد و یکی از بزرگ‌ترین شکست‌های صنعت بازی محسوب می‌شود) بپردازند.

Atari VCS

تمام خریداران آتاری VCS به اشتراک رایگان یک‌ماهه برای استفاده از انت‌استریم آرکید دسترسی خواهند داشت، ولی در صورت تمایل به ادامه‌ی استفاده از این سرویس باید مبلغ ۹.۹۹ دلار (برای هر ماه) یا ۹۵.۸۸ دلار (برای یک سال) را پرداخت کنند؛ هزینه‌ای که به آن‌ها اجازه‌ی دسترسی به فهرست بلندبالایی از آثار این پلتفرم را می‌دهد، از جمله ۵۰ بازی انحصاری آتاری VCS که شامل مواردی مثل Yar's Revenge، Adventure، Night Driver، Pong و Tempest 2000 می‌شوند و این فهرست به‌تدریج عظیم‌تر هم خواهد شد.

همه‌ی بازی‌های این پلتفرم با دو مدل کنترلر کلاسیک و مدرن آتاری VCS سازگاری دارند و بعضی از آن‌ها از قابلیت‌های LED و لرزش این کنترلرها هم بهره می‌برند و امکان بازی چندنفره و ویژگی‌هایی چون چالش‌های مختلف و جدول رده‌بندی را هم خواهند داشت. البته برای آن‌دسته از افرادی که دوست دارند همه‌چیز را به همان شکل قدیمی و سنتی تجربه کنند، امکان بازی‌کردن آثار مختلف آتاری به‌شکل کلاسیک هم وجود دارد.

دراین‌میان آتاری تنها شرکتی نیست که بعد از سال‌ها به‌سراغ ارائه‌ی کنسول جدیدی آمده و نام Intellivision هم بعد از سال‌ها یک‌بار دیگر بر سر زبان‌ها افتاده است؛ کنسولی متعلق به سال ۱۹۸۰ که قرار است با مدل جدید آن تحت عنوان Intellivision Amico در سال ۲۰۲۰ همراه شویم.


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده