نویسنده: رضا علمی
// سه شنبه, ۹ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۱

تیزر سریال War of the Worlds منتشر شد

سرانجام پس از مدت‌ها تیزری کوتاه از سریال مورد انتظار War of the Worlds (جنگ دنیاها) شبکه BBC منتشر شد.

مجموعه‌ٔ سه قسمتی War of the Worlds، براساس رمان اچ. جی. ولز در حال ساخت است. این اقتباس تلویزیونی، اولین اقتباس از رمان معروف اچ. جی. ولز است که به داستان رمان وفادار خواهد بود و اتفاقات داستان در کشور انگلستان روایت می‌شود. حال شبکه BBC تیزری ۴۰ ثانیه‌ای از این سریال را منتشر کرده است که می‌توانید از سایت یوتیوب این تیزر را تماشا کنید.

در رمان، شخصیتی گمنام داستان را روایت می‌کند. وی مجموعه‌ای از ستارگان دنباله‌دار را در آسمان مشاهده می‌کند که پس از نزدیک شدن آن‌ها به زمین متوجه می‌شود آن‌ ستارگان درواقع سیلندرهای فلزی بسیار بزرگی بوده‌اند که مهاجمان مریخی در درون آن‌ها جای گرفته‌اند. بیگانگان به زمینیان هجوم می‌آورند و هیچ مقاومتی هم کارساز نیست. آن‌ها تا مرز غلبه بر سیاره زمین پیش‌ می‌روند، تا اینکه پای باکتری‌ها به داستان باز می‌شود. داستان «جنگ دنیاها» در ابتدا در مجلهٔ پیرسون در سال ۱۸۹۷ انتشار یافت و یک سال پس از انتشار در مجله، در قالب رمان به بازار عرضه شد. داستانی که اچ. جی. ولز به رشتهٔ تحریر درآورده بود، خوانندگان را شیفتهٔ جنگ دنیاها کرد و طبق برخی گفته‌ها، با انتشار این رمان در ایالات متحده آمریکا، ترس و وحشت زیادی در میان مردم این کشور به وجود آمد.

War-of-the-Worlds-Classic

در ابتدا گفته می‌شد این سریال در عصر ویکتوریا روایت خواهد شد، اما درنهایت تصمیم این شد در عصر ادوارد (دوران ادوارد اول، دوم و سوم) روایت شود. در مجموعه‌ٔ سه قسمتی War of the Worlds ریف اسپال ایفاگر نقش شخصیت جرج خواهد بود؛ ریف اسپال بازیگر فیلم The Ritual (آیین) و سریال Black Mirror (آینه سیاه) است. الینور تاملینسون نیز در این سریال حضور دارد و ایفاگر نقش شخصیت اِمی‌خواهد بود. نویسندگان فیلمنامهٔ سریال War of the Worlds قول داده‌اند توازن را بین بخش روابط انسانی داستان و بخش‌های ترسناک و صحنه‌های تهاجم بیگانگان فضایی، حفظ کنند. توجه به این موضوع از سوی سازندگان قابل تقدیر است، به این دلیل که یکی از دلایل موفقیت رمان همین موضوع بود.           

از زمان انتشار رمان در سال ۱۸۹۸، فیلم‌ها، سریال‌های تلویزیونی و نمایش‌های رادیویی بسیاری براساس آن ساخته شده‌ است. به‌جز در یک مورد، در مابقی موارد برداشت‌ها تنها مربوط‌به زمان معاصر بوده و به شکلی امروزی ساخته شده‌ است. فیلم ابتدایی در سال ۱۹۵۳ و به کارگردانی بایرون هاسکین ساخته شد که اتفاقات آن در کالیفرنیای جنوبی رخ می‌داد؛ ولی در سال ۲۰۰۵ فیلمی دیگر بر پایه‌ٔ همین رمان، به کارگردانی استیون اسپیلبرگ و با بازی تام کروز ساخته شد که حوادث آن در نیویورک اتفاق می‌افتاد. حتی نمایشنامه‌ٔ رادیویی معروفِ اورسن ولز که در سال ۱۹۳۸ ساخته شد نیز آمریکا را بستر روایت داستانی خود قرار داده بود.

فیلمنامه‌ٔ این مجموعه‌ٔ سه قسمتی را پیتر هارتس نوشته است. وی در نگارش این فیلمنامه از رمان علمی تخیلی و تاریخی سوزانا کلارک به نام «جاناتان استرنج و مستر نورل» (Jonathan Strange and Mr Norrell) که در سال ۲۰۰۴ منتشر شده است، الهام گرفته است.

شبکه BBC هنوز تاریخ پخش این سریال سه‌ قسمتی را اعلام نکرده است.


منبع Comingsoon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده